نحوه بر طرف کردن خطای 503 Service Unavailable وردپرس

خانه / وبلاگ / خطا های وردپرس / نحوه بر طرف کردن خطای 503 Service Unavailable وردپرس
5 / 5
1
service-unavailable-error-digiwp

نحوه بر طرف کردن خطای 503 Service Unavailable وردپرس

5 / 5
1

شاید تا کنون با خطای 503 Service Unavailable  در وردپرس رو به رو شده باشید. امروز در دیجی وردپرس قصد داریم دلیل به وجود آمدن و همینطور نحوه بر طرف کردن خطای 503 Service Unavailable وردپرس را بررسی کنیم. پس اگر شما هم با این خطا رو به رو شده اید با ما در این مقاله همراه باشید.

رفع مشکل و دلیل به وجود آمدن خطای 503 Service Unavailable وردپرس

معمولاً شرکت های هاستینگ به صاحبان و یا مدیران وب سایت ها توصیه می کند که مقداری از منابع سرور را برای سایت ها قرار دهند.

زمانی که وب سرور سایت شما نتواند پاسخ مناسبی را از طرف اسکریپت های PHP دریافت کند خطای 503 Service Unavailable به وجود می آید، اسکریپت های PHP چیزی های مانند افزونه وردپرس، قالب وردپرس، کد های سفارشی اشتباه هستند که اگر خطای  503 Service Unavailable به این دلیل در وب سایت شما به وجود آمده باشد تا زمانی که کد اشتباه را پیدا و غیر فعال نکنید این خطا پا بر جا خواهد ماند، اما اگر خطای 503 Service Unavailable به دلیل استفاده زیاد یک سرور و یا حملات DDoS  به وجود بیاید خودش بطور اتوماتیک بعد از دقایقی از بین می رود.

راه حل بر طرف کردن خطای 503 Service Unavailable وردپرس

حال می خواهیم راه حلی برای برطرف کردن این خطا به شما ارائه بدهیم. همان گونه که در ابتدا گفتیم خطای 503 Service Unavailable به دلیل دریافت نکردن پاسخ مناسب، وب سرور از طرف اسکریپت های PHP به وجود می آید. پس برای این که بتوانیم خطای 503 Service Unavailable بر طرف کنیم می بایست همه ی اسکریپت های PHP نا لازم را تک به تک غیر فعال کنیم تا زمانی که این خطا برطرف شود. در ادامه می خواهیم چگونگی غیرفعال کردن این اسکریپت های نا لازم را شرح بدهیم.

مطلب پیشنهادی  خطا های رایج در وردپرس و رفع آنها

نحوه غیر فعال کردن اسکریپت های PHP

همانطور که شاید بدانید همه افزونه های وردپرس به گونه ای اسکریپت PHP هستند. خب حال برای این که بتوانیم این افزونه ها را غیر فعال کنیم ابتد باید به پوشه file manager برویم و بعد از آن وارد حساب کاربری هاستینگ خود شویم، سپس در پوشه wp-content به روی پوشه plugins کلیک راست کرده و مطابق تصویری که در زیر همین متن مشاهده می شود با کلیک روی گزینه rename نام پوشه افزونه ها را تغییر می دهیم به عنوان مثال plugin-old، بعد از اتمام این کار می بایست دوباره یک پوشه جدید با نام plugins  ایجاد کنید. حال برای این که متوجه شوید که خطای 503 Service Unavailable برطرف شده است یا نه باید وارد وب سایت خود شوید.

Service Unavailable503.1-digiwp

در صورتی که خطای 503 Service Unavailable بر طرف شده بود به این معنا است که یک یا چند افزونه شما باعث به وجود آمدن این خطا شده است. حال دوباره وارد حساب کاربری هاستینگ خود شوید پوشه plugins که ساخته بودید را حذف کنید و دوباره پوشه plugin-old را به plugins  تغییر نام بدهید با این کار همچنان افزونه های شما غیر فعال است.

حالا نوبت به این رسیده که وارد پیشخوان وردپرس خود بخش افزونه های نصب شده شوید و تک، تک افزونه ها را فعال کنید. یعنی پس از فعال کردن هر افزونه وب سایت خود را بررسی کنید تا افزونه معیوبی که باعث به وجود آمدن خطای 503 Service Unavailable شده را پیدا و حذف کنید.

اما در صورتی که خطای با غیر فعال کردن همه افزونه ها بر طرف نشد یعنی مشکل از افزونه ها نیست.

مطلب پیشنهادی  رفع مشکل محدودیت منوها در وردپرس

فعال کردن قالب پیش فرض وردپرس

حال که متوجه شدیم دلیل به وجود آمدن خطای 503 Service Unavailable افزونه ها نیستند باید به سراغ قالب برویم و قالب وردپرس اصلی خود غیر فعال کنیم و قالب پیش فرض وردپرس فعال کنیم، برای این کار باید دوباره وارد پوشه file manager هاستینگ خود شویم و از قالب اصلی وب سایت خود با compress کردن بک آپ بگیریم و فایل زیپ شده آن را در سیستم خود ذخیره کنیم همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

Service Unavailable503.2-digiwp

بعد از این که بک آپ قالب خود را ذخیره کردید، قالب اصلی وب سایت را پاک کنید. با این کار افزونه های وردپرس Twenty Sixteen به صورت اتوماتیک فعال خواهند شد. حال وب سایت خود را دو باره بررسی کنید.

اگر همچنان خطا پا برجا بود و با هیچ کدام از روش های که توضیح دادیم بر طرف نشد مراحل زیر دنبال کنید.

  • با شرکت میزبان هاستینگ خود تماس بگیرید تا این خطا را برای شما برطرف بکنند.
  • شاید نسخه وردپرس شما قدیمی باشد آن را به روزرسانی کنید.

آخرین کلام

در آموزش وردپرس امروز از دیجی وردپرس به نحوه بر طرف کردن خطای 503 Service Unavailable وردپرس پرداختیم و همچنین روش های را نیز برای بر طرف کردن این خطا ارائه دادیم، در صورتی که شما هم با این مشکل رو به رو شدید پیشنهاد می کنم که حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

2 دیدگاه

  1. shahram tork

    سلام سایت من php اما امروز بدون دلیل خطای 503 میده می خواستم بدونم علت کجاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *