جلوگیری hotlinking در وردپرس با انجام 5 عمل آسان

خانه / وبلاگ / امنیت وردپرس / جلوگیری hotlinking در وردپرس با انجام 5 عمل آسان
5 / 5
1
جلوگیری hotlinking در وردپرس
جلوگیری hotlinking در وردپرس

جلوگیری hotlinking در وردپرس با انجام 5 عمل آسان

5 / 5
1

با مقاله ای در زمینه جلوگیری hotlinking در وردپرس می خوایم درا ین آموزش وردپرس با هم باشیم. یکی از بدترین موضوعاتی که امروزه در اینترنت موجود میباشد موضوع سرقت تصاویر یا پهنای باند شماست که به امر طبیعی در اینترنت تبدیل شده است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد راه جلوگیری از این سرقت در وردپرس که به اصطلاح hotlinking گفته میشود توضیح دهیم.

جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس یا hotlinking

در مرحله اول مقداری راجع به مفهوم hotlinking صحبت کنیم. به عنوان مثال شما آدرس یک تصویر را از اینترنت در وبسایت خود خود قرار میدهید. این صحیح است که آن تصویر در وبسایت شما نشان داده میشود اما سرویسی که از آن دارید استفاده میکنید همان hotlinking است که به معنای ساده تر سرقت پهنای باند از یک منبع دیگر است. hotlinking را میتوان به این موضوع تشبیه کرد که وقتی شما در حال حرکت با ماشین خود هستید و سوخت ماشین شما به اتمام میرسد و برای حرکت دوباره از ماشینی که کنار خیابان پارک شده سوخت بردارید! نگران سرقت پهنای باند خود نباشید در ادامه مواردی را برای جلوگیری از این امر در وردپرس برای شما شرح میدهیم:

  • این لینک ها هزینه های زیادی را به صاحب وبسایت متحمل میکند: شاید فردی که از وبسایت شما تصویر یا لینکی سرقت میکند متوجه هزینه سنگینی که به شما تحمیل کرده و سرقت بزرگی که از شما کرده است نشود اما در واقع هزینه  سنگینی را بر دوش شما گذاشته است.
  • استفاده غیرقانونی از hot linking: استفاده از hot linking در اکثر مواقع غیر قانونیست.
    شاید برای شما سوال پیش بیاید که به چه علت؟ زیرا اکثر این تصاویر دارای لایسنس هستند و در وب دیده میشوند. تصاویری که دارای لوگو سازنده یا میتوان گفت واترمارک دارند به دو دسته تقسیم میشوند :
  1. به هیچ وجه نمیتوان از آن استفاده کرد مگر اینکه آن را خریداری کرد.
  2. تصاویری که میتوان در وبسایت یا بلاگ خود استفاده کنید.
مطلب پیشنهادی  ریدایرکت از HTTP به HTTPS ؛مطئمن ترین راه برای ایمن کردن وردپرس

با انجام هر کدام از موارد بالا شما قوانین را نقض کرده اید به توجهی به لایسنس آن نکرده اید!

تخلیه منابع سرور

استفاده از hotlinking میتواند باعث منابع زیادی از سرور شود. به عنوان مثال میتواند باعث بسته شدن اکانت هاست شما یا عبارت دیگر suspend شدن آن شود زیرا فرض کنید که شما از یک هاست اشتراکی استفاده میکنید و تصویر شما به سرقت برده میشود همین موضوع باعث تخریب شده و بعد از مدتی باعث مورد بالا میشود.

سرقت پهنای باند در وردپرس یک نوع تنبلی است

شاید بپرسید تنبلی افراد را به سوی انجام این کار میکشاند؟ باید گفت در اکثر مواقع کسانی که این کار را انجام میدهند بدون اینکه اطلاع داشته باشند که این کار چه مشکلاتی را پیش می آورد و باعث تخریب میشود این کار انجام میدهند مثلا آن ها مطلبی را مینویسند و سپس تصاویر را از سایتی دیگر کپی میکنند درصورتی که باید ازموضوع جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس پیروی کرده و آن را رعایت کنند.

سرقت پهنای باند تاثیری در سئو ندارد

نگران سئوی سایت خود نباشید زیرا این کار در سئو سایت شما مشکلی ایجاد نمیکند و به آن آسیبی نمیزند اما نیازمند تنظیمات درست دارد. گوگل و یاهو و موتور های جست و جو دیگر برای نمایش دادن عکس نیازمند دسترسی به تصاویر برای ایندکس کردن هستند. برای نمونه وقتی شما تصویری را در گوگل سرچ میکنید و آن را مشاهده میکنید تصویر شاخص از حافظه ی پنهان در گوگل نمایش داده خواهد شد.

حالا نوبت به چگونگی جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس میرسد.

مطلب پیشنهادی  فایروال قدرتمند برای اسکن امنیتی وردپرس

راه های مقابله با hotlinking

۱- CDN

شما با استفاده از شبکه تحلیل محتوا میتوانید با سرعت بخشیدن به کار خود مقداری جلوی این موضوع را بگیرید.

۲- Apache

۳- NGINX

۴- افزونه های وردپرس

علاوه بر تمام روش های گفته شده در بالا شما میتوانید از افزونه وردپرس مانند پلاگین All in one security and firewall برای جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس استفاده کنید.

۵- فایل های تغییرنام یافته

۶- سی پنل

شما با انجام موارد بالا و به کمک آن ها میتوانید امنیت وردپرس را تا حد مناسبی افزایش داده و از به سرقت رفتن لینک هایتان توسط افراد دیگر جلوگیری کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *