19 ابزار گوگل که هر وردپرس کاری باید از آنها استفاده کند

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / 19 ابزار گوگل که هر وردپرس کاری باید از آنها استفاده کند
5 / 5
1
must-have-google-tools

19 ابزار گوگل که هر وردپرس کاری باید از آنها استفاده کند

5 / 5
1

گوگل ابزار های رایگان بسیار مناسبی را برای صاحبان وبلاگ ها و وبمستر ها ارائه میکند تا سئو سایت خود را ارتقاء دهند و به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند. در این مطلب 19 ابزار گوگل که باید از آنها استفاده کنیم را به شما معرفی خواهم کرد.

 

دلیل استفاده از ابزار های گوگل

ما با دست خالی و تنها با استفاده از وردپرس و افزونه هایش نمیتوانیم به موفقیت زیادی دست پیدا کنیم، پس در این صورت باید از ابزار های پر کاربرد تری برای دستیابی به موفقیت استفاده کنیم، ابزار هایی که گوگل برای وبمستر ها ارائه میکند میتوانند بهترین گزینه باشند، به این دلیل که گوگل خود یک موتور جستجو است و بهتر میداند که یک سایت خوب باید چگونه باشد تا به بهترین نتایج دست پیدا کند. بنابر این با استفاده از این ابزار ها میتوانیم سریع تر به خواسته های خود دست پیدا کنیم. در ادامه ابزار های پرکاربرد گوگل را به شما معرفی خواهم کرد.

1-Google Analytics

ga-analytics

Google Analytics یک ابزار آنالیز قدرتمند برای صاحبان وبسایت ها است. این ابزار به شما میگوید که چگونه بازدید کنندگان سایت شما را پیدا میکنند و به دنبال چه بوده اند و چگونه با سایت شما تعامل داشته اند.

تمام این اطلاعات به شما کمک میکند تا یک استراتژی مناسب برای ایجاد محتوای خود ایجاد کنید تا به اهداف خود نزدیک تر شوید. برای راه اندازی این ابزار در سایت خود میتوانید به مطلب “نصب Google Analytics در وردپرس” مراجعه نمایید.

2-Google Search Console (Webmaster Tools)

gsc

آیا میخواهید بدانید که گوگل سایت شما را چگونه مشاهده میکند؟ استفاده از کنسول جستجوی گوگل ابزاری است که با استفاده از آن میتوانید رتبه سایت خود را افزایش دهید. این ابزار به شما نشان میدهد که کدام کلمه کلیدی در سایت شما بیشترین رتبه را دارد و کدام یک از آنها کلیک بیشتری داشته است.

با ثبت نقشه xml سایت در ابزار وبمستر گوگل میتوانید گوگل را با ساختار سایت خود بیشتر آشنا سازید. و مهم تر از آن است که وقتی اروری در صفحات سایت شما وجود داشته باشد گوگل به شما اطلاع رسانی خواهد کرد. اگر میخواهید در ابزار وبمسر گوگل سایت خود را ثبت کنید میتوانید به مطلب ” ” مراجعه نمایید.

4-Google Tag Manager

googletagmanager1

صاحبان سایت ها معمولا از چند ابزار آنالیز و ردیاب برای ارتقاء سایت خود استفاده میکنند. برای استفاده از این افزونه ها باید کد هایی را به فایل های وردپرس اضافه نمایید. هر کدام از این کد ها یک اسکریپت خارجی را باز میکند که این کار میتواند مشکل ساز باشد و مدیریت همه آنها سخت خواهد بود.

Google Tag Manager این مشکل را رفع میکند. این ابزار به شما اجازه میدهد تا تمام کد های ردیابی خارج از سایت خود را در یک داشبورد مدیریت کنید. تنها کافیست که کد  Google Tag Manager را به سایت خود اضافه نمایید و بقیه کار ها را از طریق داشبورد Google Tag Manager دنبال کنید.

5-PageSpeed Insights

pagespeedtool

سرعت یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتور های ارتقاء سئو است، Pagespeed Insights به شما کمک میکند تا بدانید که سرعت سایت شما چگونه است و چه مشکلاتی در سایت شما وجود دارد و یا اینکه چه کاری میتوانید انجام دهید تا سرعت سایت خود را افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی  افزودن Emoji به ویراشگر متن وردپرس

این ابزار پس از آنالیز سایت به شما نتایج را برای موبایل و دسکتاپ نمایش خواهد داد، البته آنها را در دو بخش مجزا نمایش خواهد داد.

6-Google Mobile Friendly Test Tool

mobilefriendlytest

بساری از ترافیکی که روزانه دریافت میکنید از سوی کاربران موبایل است. گوگل به صورت بسیار کارآمد در حال تلاش است تا تجربه ی خوبی را برای کاربران موبایل ها ایجاد کند. این به آن معنا است که سایت هایی که به فکر کاربران موبایل هستند و برای آنها تدابیری در سایت خود قرار داده اند از دیدگاه گوگل سایت های خوبی هستند.

Mobile Friendly به شما اجازه میدهد تا سایت خود را برای مطالعه در موبایل تست کنید. کاربران وردپرس به سادگی میتوانند سایت خود را با استفاده از یک قالب ریسپانسیو به سایتی کاملا مناسب برای استفاده در دستگاه های موبایل تبدیل نمایند.

7- Google AdWords Keyword Planner

keywordplanner

آیا میخواهید بدانید که کاربران چه چیزهایی را جستجو میکنند؟ با استفاده از Google Adwords شما میتوانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را ایجاد نمایید و مشاهده نمایید که کدام یک از آنها بیشتر جستجو شده اند.

با استفاده از این ابزار شما میتوانید ایده های جدیدی را برای ایجاد محتوای سایت خود بدست آورید و استراتژی مناسبی را جهت ایجاد محتوای سایت خود انتخاب نمایید.

8-Google Insights + Trends

googleinsights

با استفاده از این ابزار با ورود یک کلمه کلیدی میتوانید مشاهده کنید که بازدید کنندگان بیشتر به دنبال چه محصولات و یا محتوایی هستند و در چه تاریخ هایی چه محتوایی بیشترین بازدید را دارد و یا در چه مکان هایی بیشترین بازدید را یک مطلب داشته است.

9-Google My Business

googlemybusiness

Google My Business به شما اجازه میدهد تا به سادگی اطلاعات خود را در رابطه با کسب و کار خود در گوگل ثبت نمایید. با استفاده از این ابزار گوگل اطلاعات کسب و کار شما را در صفحه جستجو نمایش خواهد داد، همچنین علاوه بر نتایج جستجو، موقعیت مکانی کاری شما در نقشه های گوگل نیز ثبت خواهد شد و کاربران میتوانند اطلاعات بیشتری را در رابطه با کسب و کار شما داشته باشند.

اگر شما صاحب یک فروشگاه یا خدمات هستید پس این ابزار را نباید از دست بدهید. استفاده از این ابزار یکی از فاکتور هایی است که میتواند رتبه سایت شما را افزایش دهد و علاوه بر آن بر تعداد مشتریان شما نیز افزوده خواهد شد.

با مراجعه به مطلب “لوکال سئو: بهینه سازی وب سایت برای رتبه بهتر در نتایج گوگل” میتوانید سایت خود را در Google My Business ثب نمایید.

10-Google Docs, Sheets, Slides, Form, Calendar, Gmail

گوگل ابزار هایی برای کاربران دسکتاپ و موبایل ارائه کرده است؛ آن ابزار ها شامل Google Docs, Sheets, Slides, Forms, Drawings و… هستند.

فایده اصلی استفاده از این محصولات آن است که به سادگی میتوانید فایل های خود را با کنترل حریم خصوصی در وب به اشتراک قرار دهید. نکته قابل توجه در رابطه با محصولات گوگل آن است که شما میتوانید در هر دستگاهی از آنها استفاده کنید.

11-Google Drive

gdrive

تمام فایل های Google Doc شما در Google Drive ذخیره میشوند. هر حساب کاربری گوگل 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین دارد، شما میتوانید از این فضای ذخیره سازی برای ذخیره سازی فایل هایی که میخواهید در دستگاه های مختلف از آنها استفاده کنید بهره ببرید، Google Drive را همچنین میتوانید برای ذخیره سازی فایل های پشتیبان سایت خود استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی  گزینه های بیشتر برای حفظ حریم خصوصی در وردپرس

12-Google Photos

Google Photos یک فضای ذخیره سازی آنلاین رایگان برای تصاویر شما است، اگر میخواهید تصاویر خود را با کیفیت اصلی ذخیره نمایید در این صورت از فضای گوگل درایو شما استفاده خواهد نمود. این به آن معنا است که شما هرگز نباید تصاویر خود را حذف نمایید، تمام تصاویر شما به صورت اتوماتیک در فضای ابری ذخیره خواهد شد و به راحتی میتوانید آنها را در دستگاه خود ذخیره سازی نمایید.

13- Google Maps

Google Maps یکی از راحت ترین راه ها برای استفاده از نقشه ها در وب است. افزونه های زیادی برای استفاده از Google Maps در مخزن وردپرس وجود دارد که به شما اجازه میدهند تا از نقشه های مورد نظر خود در سایت استفاده نمایید. کارهای زیادی است که با استفاده از Google Maps میتوانید در وردپرس انجام دهید.

14-Google Alerts

galerts

آیا میخواهید هر وقت صحبتی از برند مورد نظر شما در وب شد گوگل به شما اطلاع رسانی کند؟ شما میتوانید یک حساب Google Alert ایجاد نمایید و با ورود کلمات کلیدی خود پس از آنکه در وب صحبتی از آنها شد ایمیل های اطلاع رسانی دریافت نمایید.

15- Google Keep

gkeep

بهترین راه برای نگه داشتن ایده های شما یادداشت برداری از آنها است. Google Keep  به شما این قابلیت را میدهد تا هر زمانی که ایده ای به ذهن شما رسید آن را یادداشت نمایید و در همه جا به آن دسترسی داشته باشید. شما میتوانید هر زمانی که خواستید یادداشت ها، لیست ها، صدا ها، تصاویر و… را در حساب Google Keep ذخیره نمایید.

16-Google Fonts

gfonts

تایپوگرافی نقش بسیار مهمی در طراحی دارد. Google Fonts بهترین مکان است که در آن به دنبال فونت های رایگان بگردید تا از آنها در پروژه ها و یا در قالب خود استفاده نمایید.

17-Google Hangouts

ghangouts

Google Hangouts تماس تصویری، صوتی، ارسال پیغام، تماس گروهی، را برای شما فراهم میکند. با استفاده از آن میتوانید با همکارانتان، دوستانتان، و یا خانواده خود تماس داشته باشید، این ابزار دارای نسخه وب و موبایل است و این به آن معنا است که شما در هر دستگاهی میتوانید از این ابزار استفاده نمایید.

18-YouTube

youtube

YouTube یک سرویس ذخیره ویدئو است. این ابزار قدرتمند دومین موتور جستجوی محبوب جهان است. میلیون ها کاربر تمام وقت در جهان وقت خود را در YouTube  میگذرانند.

ویدئو از تصویر و متن بسیار جذاب تر است به همین دلیل است که طرفدار بیشتر هم دارد، به همین دلیل است که ما به کاربران وردپرس پیشنهاد میدهیم که ویدئو را در هاست وردپرس خود آپلود نکنند و آن را در YouTube قرار دهند تا سرعت بارگیری صفحاتشان افزایش یابد.

19-Google Adsense

Google Adsenese صاحبان وبسایت ها را به تبلیغ کنندگان متصل میکند. این یکی از راحت ترین راه هایی است که صاحبان وبسایت ها میتوانند با استفاده از آن کسب درآمد داشته باشند. افزونه های زیادی جهت مدیریت تبلیغات در مخزن وردپرس موجود هستند که با استفاده از آنها میتوانیدتبلیغات گوگل را در سایت خود مدیریت کنید.

 

ابزار های زیادی توسط گوگل ارائه شده اند که شما میتوانید به صورت رایگان از آنها بهره ببرید و قدرت سایت خود را افزایش دهید ابزار هایی مانند:

  • Google Groups
  • Google Translate
  • Google News
  • Google Now
  • Google Bookmarks

امیدوارم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد، لطفا اشتراک گذاری مطالب را در شبکه های اجتماعی فراموش نکنید!

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

یک دیدگاه

  1. سعید حبیبی

    با سلام و عرض ادب سایت ارائه قالب وردپرس خوب و زیبایی دارین همکار گرامی هادی قربانی
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *