آموزش جلوگیری از آی فریم iframe در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آموزش جلوگیری از آی فریم iframe در وردپرس
5 / 5
2

آموزش جلوگیری از آی فریم iframe در وردپرس

5 / 5
2

با سلام خدمت کاربران گرامی ,  iframe کوتاه شده inline frame است و یکی از تگ های html است که کاربرد آن نمایشی از یک صفحه در اینترنت در بخشی از وبسایت است.  اسپمر ها با استفاده iframe محتوایی را از صفحات در بخش های دلخواهی به نمایش در می آورند  که استفاده از iframe هدف های مختلفی مانند افزایش بازدید و رنکینگ داشته باشد . هرچند که اینکار به هیچ وجه باعث افزایش رنکینگ نمیشود و حتی باعث افت هم میشود ولی موضوع این مقاله راجب خوبی یا بدی استفاده iframe نیست. بلکه در این مقاله آموزش خواهیم داد چگونه در وردپرس از iframe جلوگیری کنید تا اسپمر ها نتوانند محتوای وبسایت شمارا کپی کنند.

چرا باید از iframe جلوگیری کنیم؟

متاسفانه تعداد وبسایت هایی که از آی فریم برای تامین محتوای وبسایتشان استفاده میکنند بسیار زیاد است. حتما میدانید که محتوای کپی یکی از عوامل رشد منفی سئو است و موتور های جستجو از محتوای کپی بیزار هستند. همانطور که اشاره کردیم برخی از مدیران سایت ها با کپی محتوایشان را تامین میکنند و این بیشتر در سایت های مجله ای , خبری , که اکثر مقالات شبیه هم هستند اتفاق می افتد. استفاده از ای فریم  علاوه بر رشد منفی سایتی که iframe وبسایت شمارا گرفته است , ممکن است روی وبسایت شما هم تاثیر منفی داشته باشد. در این مقاله با آمورش جلوگیری از iframe با ما همراه باشید .

جلوگیری از iframe در وردپرس با افزونه iframecatcher

برای نصف افزونه iframecatcher ابتدا در پیشخوان وردپرس روی افزونه ها , افزدون کلیک کنید. از لینک زیر میتوانید افزونه را دانلود و از طریق بارگذاری افزونه ان را نصب کنید و یا میتوانید از طریق جستجوی نام افزونه آن را به سایت وردپرسی تان اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی  تعریف هوک وردپرس و نحوه استفاده از آن hook

جلوگیری از آی فریم در وردپرس

پیکربندی افزونه IframeCatcher برای جلوگیری از آی فریم

افزونه IframeCatcher  نیاز به اعمال تنظیمات خاصی ندارد و ویژگی جالب افزونه IframeCatcher  هم همین است نیازی به  هیچگونه تنظیماتی ندارد و پس از نصب و فعالسازی به طور خودکار شروع به فعالیت میکند و از آی فریم در وبسایت وردپرسی شما جلوگیری میکند. این افزونه نسخه تجاری هم دارد و امکانات بیشتری ارائه میدهد اما در کل نیازی به نسخه تجاری نیست.

سخن اخر :

فاکتور اصلی برای بهینه سازی سایت محتوا است. و استفاده از آی فریم برای محتوا کار درستی نیست و در سئو تاثیر منفی دارد و اصلا محتوای آی فریم توسط ربات های موتور های جستجو قابل ایندکس شدن نمیباشد و در سئو تاثیر منفی دارد! برای جلوگیری از آی فریم در وبسایت های وردپرسی تنها کافیست که افزونه IframeCatcher نصب و ان را فعال کنید. نیازی به اعمال تنظیمات خاصی نیست و افزونه به طور خودکار از وبسایت های کپی کار جلوگیری میکند و راه آی فریم را مسدود میکند.

دانشجوی کامپیوتر ، مسلط به وردپرس php،html،css،js علاقه مند به بیزینس انلاین ، طراحی وب
اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

2 دیدگاه

  1. احسان

    سلام من برای سایتم مجبورم از iframe استفاده کنم چون یک سری ویدئو های تعاملی با فرمت html5 دارم که باید از اون طریق در پست هام نمایششون بدم. شما راه دیگه ای سراغ دارید که از iframe استفاده نکنم؟؟؟

    • علی غلامی

      سلام
      میتونید از تگ object به عنوان جایگزین استفاده کنید.
      به مثال زیر توجه کنید.

      <object data="page.php" type="text/php">
      Result
      </object>
      

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *