آموزش کار با افزونه چند زبانه کردن سایت WPML

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آموزش کار با افزونه چند زبانه کردن سایت WPML
5 / 5
1
WPML

آموزش کار با افزونه چند زبانه کردن سایت WPML

5 / 5
1

آیا میخواهید یک سایت چند زبانه ایجاد کنید؟ به صورت پیشفرض وردپرس قابلیتی برای ایجاد یک سایت چند زبانه ندارد، به همین دلیل در این مطلب به شما کاربران عزیز دیجی وردپرس آموزش کار با افزونه چند زبانه کردت سایت WPML را آموزش خواهم داد تا بتوانید قابلیت چند زبانه بودن را برای سایت خود فراهم کنید.

برای خرید و دانلود افزونه wpml به لینک افزونه wpml مراجعه کنید

آموزش کار و ایجاد سایت چند زبانه با WPML

شما میتوانید از وردپرس در هر زبانی که میخواهید استفاده کنید، ایجاد یک سایت تک زبانه کار بسیار ساده ای است. بیشتر تم های محبوب وردپرس و افزونه ها دارای ترجمه های مختلفی هستند به همین دلیل همه میتوانند افزونه ها و قالب ها را با زبان خود نصب کنند، اگر سایت شما دارای مخاطبانی از کشور ها و زبان های مختلف باشد آنوقت چه؟ در آن صورت حتما به مشکل خواهید خورد.

دولت ها، کسب و کار های بین المللی، موسسه های آموزشی معمولا از چند زبان در سایت خود استفاده میکنند، در حالی که Google translate میتواند بسیار مفید باشد، باز با این حال برای بسیاری از سازمان های حرفه ای قابل قبول نیست.

یکی از راهکار های دیگر برای رفع این مشکل آن است که وردپرس های متعددی را با زبان های مختلف نصب کنید، ( مالتی سایت)، اما در این صورت باید حواستان به فایل های پشتیبان و آپدیت ها باشد و مدیریت سایت کار بسیار مشکلی خواهد بود.

WPML ( افزونه چند زبانه وردپرس) این مشکل را به راحتی حل کرده است، با استفاده از آن میتوانید سایت خود را به یک سایت چند زبانه مناسب تبدیل کنید، شما فقط با نصب یک وردپرس میتوانید زبان های مختلفی را در سایت خود داشته باشید.

مطلب پیشنهادی  آپلود فایل PDF در سایت وردپرس

این افزونه دارای رابط کاربری بسیار ساده ای است و میتوانید زبان های مختلف را به سادگی به قالب خود اضافه کنید و در داخل قالب بین چند زبان مختلف سوئییچ کنید، بیایید با یکدیگر ایجاد یک سایت چند زبانه را شروع کنیم.

نکته: این افزونه رایگان نیست، اما این مسئله چیزی از ارزش آن کم نمیکند، حتما دلیلی داشته که این افزونه تا کنون بر روی بیش از 400000 سایت نصب شده است.

راه اندازی افزونه WPML

برای شروع باید افزونه را نصب و فعالسازی کنید، پس از آن یک آیتم به منو پنل شما با برچسب  ‘WPML’ اضافه خواهد شد. بر روی آن کلیک کنید تا وارد مراحل راه اندازی افزونه شویم.wpmlsetup

WPML به صورت خودکار زبان سایت شما را شناسایی خواهد کرد، شما میتوانید آن را تغییر دهید، بر روی دکمه “بعدی” کلیک کنید تا مراحل راه اندازی ادامه یابد. در صفحه بعد زبان هایی که میخواهید در سایت شما وجود داشته باشند را باید انتخاب کنید.

wpml-languages

شما میتوانید هروقت که خواستید زبان ها را حذف کنید و یا آنها را به سایت خود اضافه کنید، سپس بر روی دکمه “بعدی” کلیک کنید. در صفحه بعد باید سوئیچ کننده زبان را انتخاب نمایید تا کاربران بتوانند به راحتی زبان سایت شما را تغییر دهند.

language-switcher

برای قدم آخر، از شما درخواست خواهد شد تا کلید سایت خود را وارد نمایید. اگر تا کنون کلید سایت خود را ایجاد نکرده اید، میتوانید بر روی دکمه “ایجاد یک کلید برای این سایت” کلیک کنید.

registerplugin

سپس وارد سایت WPML خواهید شد تا حساب کاربری شما تایید شود، وقتی که سایت شما به حساب کاربریتان افزوده شود، میتوانید کلید سایت خود را دریافت کنید و آن را در افزونه قرار دهید. اکنون راه انداری WPML با موفقیت انجام شده است و سایت شما یک سایت چند زبانه است.

مطلب پیشنهادی  آموزش افزونه بازاریابی وردپرس

افزودن محتوای چند زبانه به سایت

بر روی منوی پست ها کلیک کنید تا پست های شما نمایش داده شوند. خواهید دید که یک ستون زبان به سایت شما اضافه شده است.  میتوانید به راحتی با کلیک بر روی آیکون های “+” محتوای ترجمه شده خود را وارد نمایید، همچنین در صفحه ویرایش پست ها خواهید توانست تا زبان ها را مدیریت کنید، در صفحه ویرایشگر متا باکس “زبان” را مشاهده خواهید کرد، با استفاده از آن میتوانید زبان های محتوا را مدیریت کنید.

multilingual-posts

manage-post-translations

میتوانید محتوا را خودتان وارد کنید و یا ترجمه آنها را به WPML بسپارید. میتوانید مترجم های خود را به سادگی مدیریت کنید و به کاربران خود اختیار ترجمه محتوای سایت خود را بدهید.

امیدوارم در این مطلب به شما کمک کرده باشم تا سایت چند زبانه خود را ایجاد کنید.

موفق باشید…

With WPML you can translate pages, posts, custom types, taxonomy, menus and even the theme’s texts. you can easily make your website a multi language website

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

5 دیدگاه

  1. اسماعیل

    با سلام .. من هنوز این افزونه رو خریداری نکردم ولی میخوام از شما بخرم .. یه مشکلی دارم نمیدونم بخرم یا نخرم .. ببینید من یک ساله دارم کار میکنم و الان قصد دارم تا سایتم رو به چند زبان ترجمه کنم .. حالا اگر این افزونه رو خریداری و فعال کنم مطمعنا برا دسترسی به محتوای مثلا انگلیسی ، در پشت لینک مطلب یک /En/ اضافه خواهد شد .. این مشکلی نداره ولی مشکل جایی شروع میشه که به تمام مطالب فارسی من هم /Fa/ اضافه میشه و تمامی لینک های من تغییر میکنه در نتیجه باید در انتظار افت رتبه ی شدید عاقبت های خطرناک از گوگل باشم و احتمال داره رنکم بپره ! … میشه بگید این مشکل حل میشه یا نه تا من افزونه رو بخرم ؟؟؟

    • علی غلامی

      سلام
      مطالب پیشفرض فارسی تغییری نمیکنه و فقط برای زبان های جدیدی که اضافه میکنید اعمال میشه

  2. ندا

    سلام . وقتی برای سه زبان ازش استفاده میکنیم تو حالت مثلا انگلیسی دوتا پرچم و فقط تو سایت نمایش میده . میشه لطفا کمک کنید؟؟؟؟ 🙁

    • هادی قربانی

      سلام
      به صورت پیش فرض نجوه نمایش به این شکل خواهد بود . اگر ما سه زبان فارسی – انگلیسی – عربی به سایت اضافه کنیم.
      موقع نمایش زبان فارسی فقط پرچم های انگلیسی و عربی نشون داده میشه. تگه تو زبان انگلیسی باشیم فارسی و عربی نشون داده میشهو
      یعنی زبانی که فعال هست رو دیگه نشون نمیده.
      اگه بخواید هم زمان هر سه رو در هر حالتی نشون بده شما باید کد مربوط به زبان ها رو داخل سورس قالب قرار بدید. مثلا داخل هدر کنار منو ها مربوط میشه به فایل header.php و… که نیازداره کمی آشنایی داشته باشید تو این زمینه
      موفق باشید

  3. amir

    بسیار عالی بود ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *