وردپرس در دنیا چه جایگاهی دارد

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / وردپرس در دنیا چه جایگاهی دارد
5 / 5
1
the-world-of-wordpress

وردپرس در دنیا چه جایگاهی دارد

5 / 5
1

با سلام و عرض ادب خدمت همراهان همیشگی دیجی وردپرس در خدمت شما هستیم با بررسی جایگاه وردپرس در دنیا برای این چند سال و اینکه واقعا چه اتفاقی افتاده است . اکثر مردم بر این باورند که طراحی سایت و برنامه نویسی بر پایه زبان یعنی اختصاصی بودن وب سایت باعث می شود که وب سایت قوی تر و خب مسلما موفق تر باشد ولی باید به این دسته عزیزان یک خیر محکم بگوییم که این اصلا ربطی به موفقیت شما نخواهد داشت . جایگاه سی ام اس ها به خصوص وردپرس روز به روز درحال رشد می باشد به طوری که وردپرس بیش از 27 درصد وب سایت های جهان را به خود اختصاص داده است . ضمن اینکه سی ام اس ها و باز هم وردپرس به منظور ، بیشتر از میلیون ها نفر در حال توسعه آن هستند این به مراتب قدرتمند تر از سیستم اختصاصی تولید شده توسط یک یا چند برنامه نویس خواهد بود. و عامل اصلی موفقیت وب سایت ها فعالیت مداوم و صد البته محتوای مناسب آن است .

جایگاه وردپرس در دنیا

وردپرس
وردپرس

برابر با نتایج آمار جهانی جایگاه وردپرس طبق تجربیات و به دلیل بارز سادگی کابری آن در دنیا تثبیت شده است ، همانطور که در بالا اشاره شد بیشتر از 27 درصد از وب سایت های جهان بر پایه وردپرس می باشند و از امکانات این سیستم محبوب بهره مند می شوند ، رایگان بودن و دسترس پذیری ساده و علاوه بر آن سادگی نصب و راه اندازی معروف وردپرس باعث افزایش محبوبیت آن شده است علاوه بر این وجود ابزار های آماده و افونه هایی که می توانید به راحتی با جستجو در مخزن وردپرس و یا خریداری نسخه های اورجینال افزونه ها به سادگی به وب سایت خود امکانات جانبی زیادی را اضافه کنید و علاوه بر این برای رابط کاربری وب سایت خود یعنی قالب به هیچ عنوان نیازی نیست کار سختی انجام دهید و بدون هیچ دانش برنامه نویسی میتوانید پوسته خود را داشته باشید و شخصی سازی پذیری بالای وردپرس به شما این امکان را می دهد تا حدود زیادی قالب وردپرس خود را سفارشی سازی کنید. با ما همراه باشید تا در رابطه با این جایگاه و چرا های برتریت وردپرس صحبت کنیم .

بیش از 60 میلیون دانلود در سال

وردپرس سالانه به طور شگفت انگیری در حال پیشرفت می باشد زیرا عوامل مختلفی باعث رشد این مورد می شوند یکی از این عامل ها را میتوان استفاده 49 درصدی جمعیت جهان از اینترنت نام برد حال چه طور می شود که این میزان از استفاده تاثیر دارد و در افزایش نرخ بازدهی وردپرس هم ، توجه داشته باشید که پتانسیل خیلی بیشتری برای استفاده از اینترنت و دنیای مجازی وجود دارد پس همواره افراد جدید وارد این عرصه می شوند . ضمن اینکه در فضای مجازی یا استفاده کننده و یا تولید کننده و یا هر دوی این ها با هم برای اطلاعات هستند این اطلاعات می تواند ، فیلم ، نرم افزار ، بازی ، متن ، قصه ، آموزش و یا هر چیزی باشد برای همین همواره دسته ای به تولید و اشتراک گذاری و دسته ای به استفاده مشغولند با توجه به پتانسیل رو به رشد استفاده از وب این تناسب هم افزایش پیدا می کند یکی دیگر از عواملی که باعث این اتفاق بزرگ شده است سادگی و محبوبیت وردپرس می باشد به طوری که افراد جدیدی از آن 73 درصد باقی مانده وب سایت های جهان به سمت وردپرس در حال کوچ هستند. از همان ابتدای ساخته شدن وردپرس به مقیاس جهانی فکر شده بود و وردپرس در بیشتر کشورها ترجمه  و به اشتراک گذاشته شد این عامل موفقیت و دانلود 60 میلیونی سالانه وردپرس می باشد.

مطلب پیشنهادی  آموزش تغییر رمز عبور وردپرس از طریق پایگاه داده

پس از انتشار وردپرس 4.0

وردپرس یک سیستم محبوب جهانی است که بعد از نسخه 4 به بعد افزایش رو به رشد استفاده از آن غافل گیری را به همراه داشت به طوری که بیش از 150 هزار بار دانلود در ساعات اولیه انتشار نسخه 4.6 اتفاق افتاد . افزایش امکانات بی نظیری که در نسخه چهار ودرپرس اتفاق افتاد باعث رویگردانی به وردپرس شده است با این حال فقط 23.5 درصد از وب سایت های وردپرس نسخه 4 به بعد را استفاده می کنند. و خبری بدی که برای این دسته از عزیزان وجود دارد این است که طبق آمار و تجربه 73 درصد از وب سایت هایی که با وردپرس طراحی شده اند مورد حمله هکر ها قرار می گیرند به دلیل اینکه وردپرس را بروزرسانی نمی کنند همانطور که میدانیم وردپرس یک سیستم متن باز رایگان می باشد برای همین هم تعداد زیادی توسعه دهنده و از طرفی هکر در حال استفاده از وردپرس می باشند. همواره پیشنهاد می شود تا وردپرس خود را بروزرسانی کنید.

اهمیت اشتراک گذاری

قطعا از اهمیت موضوع اشتراک گذاری برای پیشرفت وب سایت در سئو با خبر هستید به طوری که می دانید یکی از مهم ترین فاکتور ها برای رشد و موفقیت در سئو می باشد برای همین هم وردپرس از این موضوع عقب نمانده است و تا کنون بیش از 994 افزونه مربوط به اشتراک گذاری و شبکه های اجتماعی تولید شده است .

وردپرس در حال توسعه

آمار ها نشان می دهد که بر روی توسعه ودرپرس 3784 بار توسط 30 عضو برتر از سال 94 تا سال 95 فعالیت کرده اند. 275 نفر تعداد کسانی است که به صورت مستمر در حال فعالیت بر روی نسخه 4 وردپرس می باشند و 2245 نفر به صورت متعهد از سال 84 بر روی وردپرس در حال فعالیت می باشند این خود از عوامل موثر پیشرفت وردپرس است .

مطلب پیشنهادی  آموزش جلوگیری از آی فریم iframe در وردپرس

از یازده سال گذشته بیشتر از 12 میلیون بار برای 180 بروزرسانی اتفاق افتاده است و نکته جالب این است که بیش از 1744706 خط کد به وردپرس اضافه شده است و بیشتر از 1268401 خط کد از وردپرس حذف شده است .

میزان استفاده وب سایت های معروف وردپرس دال بر محبوبیت و قدرت آن دارد یکی از وب سایت هایی که در حال استفاده از وردپرس می باشد وب سایت خبری cnn است که با توسعه و شخصی سازی وردپرس را برای کار خود بهینه کرده است البته ساختار وردپرس که بر پایه محتوا است به عنوان بهترین گزینه ها برای وب سایت های خبری محصوب می شود.

فروشگاه ساز

علت دیگری که وردپرس را محبوب میکند امکاناتی است که در صورت عدم وجود به آن می توان با یک کلیک اضافه کرد به طور مثال اگر خود وردپرس نمیتواند فروشگاه ساز باشد میتوان با استفاده از چندین افزونه یک فروشگاه حرفه ای طراحی کرد یکی از این افزونه های پلاگین معروف ووکامرس می باشد خود ووکامرس شامل هزاران قالب فروشگاهی و بیشتر از چند هزار پلاگین فروشگاهی است به طوری که با استفاده از ووکامرس می توانید یک فروشگاه حرفه ای راه اندازی کنید.

آینده وردپرس

با توجه به امکانات خارق العاده ای که در اختیار ما قرار می دهد و اینکه سادگی کاربری و حتی توسعه وردپرس بسیار زیاد است و در نظر گرفتن پتانسیل رو به رشد جمعیت جهان که در حال عدم استفاده از وب سایت هستند و اینکه اصلا وب سایتی ندارند یعنی وردپرسی نیستند شامل روی آوردن تعداد کثیری از افراد جدید و یا کسانی که قبلا وب سایت داشته ولی وردپرس نبوده اند خواهیم بود بعلاوه اینکه در این مدت مرکز توجه وردپرس بر روی خدمات تلفن های همراه می باشد که این مهم ترین عامل رشد در آینده خواهد بود با توجه به میزان استفاده از تلفن های هوشمند میتوان گفت که مهم ترین دلیل موفقیت برای هر کسب و کاری ارائه خدمات تحت گوشی موبایل می باشد.

با تشکر از همراهی شما – شاد باشید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *