استفاده از سرور SMTP برای ارسال ایمیل

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / استفاده از سرور SMTP برای ارسال ایمیل
5 / 5
1
email-sub

استفاده از سرور SMTP برای ارسال ایمیل

5 / 5
1

آیا برای ارسال و دریافت ایمیل از سایت وردپرس خود مشکل دارید؟ یکی از راه حل ها استفاده از سرویس های ایمیل است، اما استفاده از این سرویس ها رایگان نخواهد بود. در این مطلب استفاده از سرور SMTP برای ارسال ایمیل را آموزش خواهم داد.

مشکلات ارسال ایمیل وردپرس

وردپرس از یک تابع PHP برای ارسال ایمیل ها استفاده میکند. بسیاری از هاست ها این قابلیت را ندارند، و یا این قابلیت را غیر فعال کرده اند، در این صورت ایمیل های وردپرس ارسال نخواهند شد.

یکی از راه حل ها استفاده از سرویس های ایمیل است تا با استفاده از آنها ایمیل های خود را ارسال و دریافت کنید. متیوانید از سرویس هایی مانند Mandrill استفاده کنید، اما همانطور که گفتم استفاده از این سرویس ها رایگان نیست و قیمت آن بستگی به استفاده شما از این سرویس ها دارد. اما اگر بدانید راه حل بهتری وجود دارد حتما خوشحال خواهید شد.

استفاده از اکانت ایمیل بوسیله هاست

اکثر سرویس دهنده های هاست دارای سرویس ایمیل رایگان هستند و شما میتوانید از آنها استفاده کنید، این به آن معنا است که میتوانید اکانت های ایمیل با نام دامنه خود ایجاد کنید برای مثال: support@digiwp.com.

اولین کاری که باید انجام دهید آن است که یک اکانت ایمیل ایجاد کنید، در ادامه به شما آموزش خواهم داد تا در سی پنل هاست خود اکانت ایمیل ایحاد کنید.

مطلب پیشنهادی  نصب قالب فرزند در وردپرس

وارد اکانت سی پنل خود شوید، در بخش email بر روی گزینه accounts کلیک کنید.

EmailAccount

سپس یک فرم باز خواهد شد تا در آن اطلاعات مربوط به ایمیل خود را وارد کنید.

emailform

پس از ایجاد اکانت ایمیل، اکنون میتوانید از آن در سایت وردپرس خود استفاده کنید اما قبل از آن به اطلاعات زیر نیاز خوهید داشت:

1- هاست SMPT برای آدرس ایمیل شما.

2- درگاه SMPT برای ورود امن.

برای دریافت این اطلاعات باید با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید.

استفاده از ایمیل دارای برند در وردپرس

اکنون نیاز خواهید داشت تا افزونه  WP Mail SMTP را نصب و فعالسازی کنید. سپس وارد بخش تنظیمات»Email شوید تا تنظیمات افزونه را پیکربندی کنید.

SMPT-config

اول نیاز خواهید داشت تا آدرس ایمیلی که ایجاد کرده اید را وارد کنید، سپس مطمئن شوید که گزینه ‘Send all WordPress emails via SMTP فعال است. زیر بخش SMPT هاست SMPT و درگاه آن را وارد کنید. از آنجایی که ما از سرور SMPT استفاده خواهیم کرد افزونه نیاز خواهد داشت تا تاییدیه های ورود شما را داشته باشد تا بتواند ایمیل ارسال کند.

در زیر بخش authentication گزینه ‘Yes: Use SMTP authentication.’ را فعال کنید و جزییات ورود SMPT را وارد کنید. سپس بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنیدتا تغییرات ذخیره شوند. صفحه تنظیمات اکنون دوباره بارگیری خواهد شد، اکنون پیام “تنظیمات ذخیره شد.” را مشاهده خواهید کرد.

تست تنظیمات SMTP

این افزونه وردپرس دارای ابزار تست ایمیل نیز هست، پس از ذخیره تنظیمات به پایین صفحه اسکورل کنید و آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مطلب پیشنهادی  بهینه سازی تصاویر در وردپرس

SMPT-Testing-tool

این افزونه یک ایمیل به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد کرد، اگر پیامی را دریافت نکردید در این صورت تنظیمات افزونه به خوبی پیکربندی نشده است.

عیب یابی ایمیل وردپرس

مشکل رایج خطا های ارسال ایمیل در وردپرس صحیح نبودن اطلاعات هاست و درگاه SMPT است، باید مطمئن شوید که این اطلاعات را درست وارد کرده اید. و در بخش encryption باید گزینه استفاده از SSL را که همان گزینه دوم است را انتخاب کنید.

 

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *