محتوا برای گوگل یا کاربر ؟ راهنما تولید محتوا بهینه و کاربرپسند قسمت (2)

خانه / وبلاگ / بازاریابی محتوا / محتوا برای گوگل یا کاربر ؟ راهنما تولید محتوا بهینه و کاربرپسند قسمت (2)
5 / 5
1
محتوا برای گوگل یا کاربر

محتوا برای گوگل یا کاربر ؟ راهنما تولید محتوا بهینه و کاربرپسند قسمت (2)

5 / 5
1

محتوا برای گوگل یا کاربر ؟ بخش دوم راهنمای قدم به قدم تولید محتوای بهینه و کاربر پسند برای سایت, دنیا با سرعت نور پیش می رود. کاربران یا مصرف کنندگان مدرنی که تا دیروز مشتریان پر و پا قرص دنیا واقعی با سبک و سیاق اطلاع رسانی سنتی بودند اکنون دست رد به سینه تمام روش های قدیمی زده اند و اطلاعات خود را با یک کلیک از فضای وب استخراج می کنند. اکنون کسانی که این فضا و محتوا داخل آن را مدیریت می کنند به عنوان بازاریابان محتوایی به خوبی فهمیده اند که اثربخشی روش های قدیمی هر لحظه بیش تر از قبل رنگ می بازد و تولید و نشر محتوا ارزشمند در بقا و جذب مشتریان کارآمدتر است. این وسط با توجه به دوقطبی بودن محتوا، یعنی کاربر و گوگلی که هر یک در یکی از قطب ها قرار گرفته اند یک سوال اساسی که مدت ها است بی جواب مانده مطرح می شود: تولید محتوا برای گوگل یا کاربر ؟

در بخش اول محتوا برای گوگل یا کاربر ؟ راهنما تولید محتوا بهینه و کاربرپسند در سایت (1) بیش تر از گوگل به کاربر و اهمیت آن در تولید محتوا پرداختیم. گفتیم که برای کاربر نوشتن ابتدا نیاز به کاربر را شناختن دارد. بعد از آن هم باید اصول و مواد اولیه برای تولید محتوا مطابق با خواسته کاربران فراهم شود. حالا در این مرحله به مقدمات شروع تولید محتوا با توجه به استانداردهای گوگل و استراتژی های گوگل می پردازیم و این بار خیلی دقیق تر به این سوال پاسخ می دهیم که محتوا اصولا باید برای چه کسی تولید شود؟ کاربر یا گوگل؟

راهنما تولید محتوا برای گوگل یا کاربر در سئو

تفاوت بازاریابی محتوا با تمام مطالبی که این روزها با یک جستجو ساده در صدم ثانیه در گوگل ظاهر می شود زباله دان های اطلاعاتی است که دیتا های مختلف، کپی شده و غیر اصولی را به مشتری یا کاربر عرضه می کنند. مشخص است که این حجم دیتا با این حجم تبلیغاتی و بزرگ نمایی شایسته مشتریان نیست.

مطلب پیشنهادی  قوانین به روزرسانی سایت: هر چند وقت یک بار مطلب منتشر کنیم؟

این بازاریاب محتوا است که با شناسایی اصول تولید محتوا معتبر و شناخت استانداردهای گوگل با توجه به راهنما زیر می تواند بهترین محتوا را به کاربر عرضه نماید.

محتوا برای گوگل یا کاربر

بخش دوم: آماده؛ پیش به سوی تنظیم محتوا

در حالی که صفحات اصلی سایت شما بهترین راهنما برای گوگل هستند، صفحات دینامیک که هر لحظه امکان به روزرسانی دارند تاثیرگذاری زیادی روی هدایت ترافیک دارند.

گام اول: ارزش عناوین مطالب را دست کم نگیرید

عنوان مهم ترین سیگنال به گوگل برای تعیین نرخ پرش در سایت است. عنوان هر چه که باشد باید کاملا با توجه به کلمات کلیدی هدف و ارتباط معنایی پنهان آن ها در گوگل تعیین شوند.

اگر به دنبال پاسخ به سوال تولید محتوا برای گوگل یا کاربر در سئو هستید به عنوان اولین قدم روی عنوان تمرکز کنید. ابزارهای زیادی هستند که عنوان بهینه را از نظر طول و به کارگیری کلیدواژه های مهم ارزیابی می کنند؛ اما عمدتا برای محتوا فارسی کاربردی ندارند.

گام دوم: برچسب گذاری محتوا

به عنوان یک وردپرس کار حتما با دسته بندی های مختلف سایت و ایجاد آن ها آشنا هستید. اگر دسته بندی ها ویترین مطالب سایت شما باشند تگ ها یا برچسب های مطالب ایندکس ، نمایه یا فهرست اصلی محتوا شما هستند.

راهنما تولید محتوا برای گوگل یا کاربر در سئو

هر چند که تگ گذاری مطالب اکنون با توجه به شیوه های پیچیده ای که گوگل برای تطابق اهداف کاربر با محتوا سایت دارد بی اهمیت انگاشته می شود اما هنوز هم می توان به عنوان مارکر شناساگرهای مفید از آن ها کمک گرفت.

برای هر مطلب حداکثر دو دسته بندی تعیین کنید و تگ ها محدود و مرتبط با مطلب باشند. همان طور که می بینید برچسب گذاری محتوا بیشتر در راستا هدایت بهتر گوگل است و محتوا کاربرپسند توام با توجه به استانداردهای گوگل تولید می شود.

گام سوم: ویرایش و اصلاح خطاهای محتوایی

در وب سایت های پرکاری که روزانه چندین مطلب توسط چند نویسنده تولید و منتشر می شود معمولا کم تر به خطاهای املایی، گرامر و حتی نگارشی مطلب توجه می شود.

مطلب پیشنهادی  قرار دادن واتر مارک روی تصاویر ؛ اصلی در برندینگ از نان شب هم واجب تر است!

برخی از اصلاحاتی که باید به صورت روزمره توسط ویراستار روی محتوا انجام شوند عبارتند از:

  1. شناخت آستانه کاربری: هر سایت و کاربرانش آستانه خاصی برای مطالعه و مرور مطالب دارند. سایت های دانلود معمولا طول محتوا کم تری دارند و با این که طول استاندارد را رعایت نمی کنند به خاطر کاربرپسندی مطالب پرمخاطب تر هستند
  2. برطرف کردن نواقص نگارشی: یکی از اشتباهات متداول در تولید محتوا عدم آگاهی نویسنده از اصول و قواعد نگارشی است. بعد از هر نشانه یا علامت نگارشی مثل نقل قول یا پرانتز لزوما یک فاصله باید قرار بگیرد؛ نه بیش تر.

راهنما تولید محتوا برای گوگل یا کاربر در سئو

گام چهارم: ویرایش و اصلاح خطاهای سئو

  • عناوین در تگ H2، در تگ H3 و سایر تگ ها نظیر تگ H4 به همراه بالت ها، شماره گذاری ها داخل متن و بخش های بولد شده باید بازبینی شوند
  • تگ های جانشین یا عنوان های جایگزین در تصاویر باید متناسب با هدف متن قرار داده شوند
  • یک تا سه تگ در سه سطح مختلف باید برای مطالب انتخاب شود
  • اگر اسکرین شات هایی که در سایت قرار داده اید توسط خودتان تنظیم و برش داده نشده است از نظر گوگل باید به صورت استاندارد منبع اسکرین قرار داده شود

همه آن چه که خوانده اید در یک نگاه:

مسلما بعد از مطالعه این بخش و بخش اول در مجموع متوجه شده اید که تهیه یک محتوا که هم به مذاق کاربر خوش آید و هم گوگل پسند باشد دو بخش متمایز دارد. بخش اول قطعا مربوط به کاربر است؛ چون کاربر برای گوگل این روزها اهمیت خیلی بیش تری دارد و برای کاربر نوشتن به نحوی برای گوگل نوشتن است.

بخش دوم هم مربوط به بخشی از اصول ابتدایی سئو در تولید محتوا باکیفیت بود که نشان می دهد یک وبمستر در مجموع در تنظیم مطالب سایت خود باید نگاهی دوجانبه و کلی داشته باشد. پس قطعا نمی توان گفت صرفا بدون توجه به گوگل با زبان عامیانه برای کاربر بنویسیم یا محو استانداردهای گوگل بمانیم و مثل یک ماشین تایپ با توجه به الگوریتم های آن تولید محتوا کنیم.

محتوا برای گوگل یا کاربر

شما چه فکر می کنید؟

دیدگاه شما چیست؟ تولید محتوا برای گوگل یا کاربر؟ نظرات خود را مطابق با تجربیات شخصی خود با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *