از صفر تا صد بازاریابی محتوا و ملزومات آن در سئو

خانه / وبلاگ / آموزش بازاریابی اینترنتی / از صفر تا صد بازاریابی محتوا و ملزومات آن در سئو
5 / 5
1
ملزومات بازاریابی محتوا در سئو

از صفر تا صد بازاریابی محتوا و ملزومات آن در سئو

5 / 5
1

حرف همیشه روی کاغذ نقش نمی بنندد یا بر زبان جاری نمی‌شود. گاهی حرف‌هایمان را در آغوش وب سایت ها رها می‌کنیم، گاهی افکارمان در تجسمات کلمات و جملات جان می‌گیرند و سپس تبدیل به محتوای درونی صفحات وب می‌شوند؛ مراحلی که مجموعا فرآیند بازاریابی محتوا را در سئو تشکیل می‌دهند. محیط کسب وکار اینترنتی تنها جایی است که در آن، حرف باد هوا نیست و کلمه به کلمه ای که به کار می بریم در ذهن مشتری تثبیت می‌شود. چه اهل حرف زدن باشید و یا این که خیلی از صحبت کردن لذت نبرید، گاهی باید مشتری را در چنبره قدرت حرف زدن گیر بیناندازید و سرتاپا زبان بریزید! شاید به همین دلیل است که این روزها محتوا نسبت به زمان گذشته اهمیت خیلی بیشتری یافته است.

تاکتیک های زیادی برای افزایش کیفیت محتوا و بازاریابی آن وجود دارد؛ اما همیشه برخی از روش های بهتر و سریع تر جواب می دهد. خصوصا وقتی که برند ها در انواع، اقسام و اندازه های مختلف هجوم آورده اند این طبیعی است که تولید محتوا معتبر دغدغه هر وب سایتی باشد.

در این مطلب تصمیم گرفتیم ملزومات بازاریابی محتوا را از صفر تا صد مرور کنیم و در دیجی وردپرس به شما نشان دهیم چه طور هر فرد آماتور و بی تجربه ای می تواند بازاریاب مطالب وب سایت خود باشد.

ملزومات بازاریابی محتوا در سئو

از وقتی که به روزرسانی جدید الگوریتم پاندا اعلام شد استراتژی های مختلفی در بازاریابی محتوا معرفی شد. استراتژی هایی که در اغلب موارد سلیقه ای بوده اند و هیچ کدام صد در صد قابل اعتماد نیستند.

هر قانون جدیدی که بعد از آپدیت پاندا اعلام شود فرقی ندارد؛ شما می توانید از همان ابتدا با روش خود پیش بروید!

ملزومات بازاریابی محتوا در سئو

جذب نویسندگان شایسته

روش های زیادی برای پر کردن یک سایت تازه تاسیس وجود دارد. کپی کردن مطالب دیگر با تغییرات جزئی ساده ترین راهی است که اغلب وب سایت ها برای پر کردن و هم تراز شدن با رقبا خود انجام می دهند. برخی هم دست به دامن نرم افزارها و مترجمان آنلاین می شوند و بدون دقت به نگارش و صحت مطالب آن ها را به اشتراک می گذارند.

مطلب پیشنهادی  5 میانبر برای مدیریت سریع و ساده تر تبلیغات در گوگل ادوردز

باید پذیرفت که محتوا عالی نویسنده عالی هم می خواهد. بر اساس شایستگی نویسندگان و شیوه تولید و بازاریابی محتوا توسط آن ها قطعا باید جهت تولید محتوا سرمایه گذاری نمود.

ملزومات بازاریابی محتوا در سئو

تعیین اهداف و ساز و کار

محتوایی که تولید می شود باید بر حسب اهداف تجاری و اقتصادی ما توجیه داشته و قابل دفاع باشد. فرقی ندارد حوزه کسب وکار شما چیست. در ارتباط با وردپرس کار می کنید؟ کار با وردپرس، نصب وردپرس، افزونه های وردپرس، دانلود وردپرس، سئو وردپرس و هر کلمه کلیدی دیگری باید جز برنامه کلیدواژه های شما قرار گیرد.

ملزومات بازاریابی محتوا در سئو

محتوا شاه است؛ خلاقیتِ در آن ملکه!

چرا باید بیش از پیش روی محتوا سرمایه گذاری کرد؟ چون محتوا پادشاه فضا وب است و خلاقیت و کیفیت آن ملکه! برای این که این خلاقیت در آثار شما نمایان شود نیازمند به جذب نیرو جوانی هستید که از تمام وب برای تولید مطالب الهام گیرد.

تولید محتوا فرآیندی افزایشی است و همین که خلاقیت وارد آن شود سرعت شما بیش تر و بیش تر خواهد شد.

محتوا عامیانه و خودمانی

به عقیده بسیاری (هر چند که گوگل تاکید مشخصی روی ویرایش رسمی یا زبان خودمانی مطالب ندارد) بهتر است که رسمیت افعال در متن حفظ گردد و کم تر از واژه های خودمانی استفاده شود. اما به کارگیری احساسات و استفاده از اصطلاحاتی که به روان تر شدن متن کمک می کند محتوا را مخاطب پسند تر خواهد کرد. بنابراین بد نیست بگوییم یکی از ملزومات بازاریابی محتوا این است که هنگام نگارش متن قلب داشته باشیم و به احساسات توجه کنیم!

تحقیق کلیدواژه ها

برای تحقیق کلیدواژه ها بررسی وب سایت های رقیب و میزان استفاده آن ها از کلمات کلیدی مشابه راه خوبی است. ابزار آنلاین Kombat پیشنهاد ما به آن دسته از وب سایت هایی است که به شدت رقبا خود را زیر نظر دارند و می خواهند هر حرکت آن ها را زیرنظر بگیرند.

مطلب پیشنهادی  همه آن چه که لازم است درباره امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا Quality Score بدانید

به عنوان مثال به تصویر زیر نگاه کنید:

ملزومات بازاریابی محتوا در سئو

ما سایت رقیب را “وردپرس انگلیسی” وارد کردیم که بلافاصله بعد از وارد کردن آن آمار دقیقی مثل کلمات کلیدی ارگانیک، آمار تبلیغات کلیکی، ترافیک طبیعی و …آن را دریافت کردیم. به جز آن در پایین نتایج برترین وب سایت هایی را که رقیب واقعی وردپرس انگلیسی محسوب می شوند را می بینیم. این سایت ها از آن جهت که رقیب وردپرس انگلیسی محسوب می شوند رقیب بزرگی برای هر سایت وردپرسی دیگر نیز خواهند بود.

ملزومات بازاریابی محتوا در سئو

جالب تر از آن بک لینک هایی است که مشخص شده از کجا وارد این سایت شده اند.

ملزومات بازاریابی محتوا در سئو

گاهی شیطنت کردن هم خوب است!

در بازاریابی محتوا و بعد از ایجاد چارچوب اصلی متن نوبت به دخل و تصرف شخصی ما در مطلب می رسد. دخل و تصرفی که گاه می تواند باعث جنجال و بحث و جدل شود و مخاطب را به چالش بکشد.

به جمله زیر که عینا از یک منبع انگلیسی استخراج شده است توجه کنید:

امروزه تاکید بیش تر سئو روی تولید محتوایی است که خاص، غیرتکراری و ارزشمند باشد.

اگر کمی شیطنت را چاشنی کار کنیم این جمله را می توان به شکل زیر تغییر داد:

امروزه تاکید بیشتر سئو روی تولید محتوایی است که ارزشمند باشد و به خاطر کم کاری برخی از نویسندگان سودجو صحنه رقابت عادلانه بین سایت های نوپا با سایت های قوی را بر هم نزنند.

ملزومات بازاریابی محتوا در سئو

وقتی که این جمله را در سایت منتشر کنید احتمالا واکنش متفاوت نویسندگانی که به این روش در حال پر کردن سایت خود هستند را مشاهده خواهید کرد. این جمله فقط یک جمله ساده نیست و طی آن بر کپی کارانی که تنها عنوان بازاریاب محتوا را به دوش می کشند طعنه زده شده است.

محتوا بازگشت کننده تولید کنید

رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود! این ضرب المثل در حوزه بازاریابی محتوا واقعا حقیقت دارد و کسانی که مطالب خود را طبق برنامه ای خاص منتشر می کنند همچون دز یادآور یک دارو از فراموش شدن وب سایت خود توسط گوگل جلوگیری کرده اند.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *