مدیریت ادوردز به زبان ساده: چه طور در بازی گوگل ادوردز پیروز شویم؟

خانه / وبلاگ / آموزش بازاریابی اینترنتی / مدیریت ادوردز به زبان ساده: چه طور در بازی گوگل ادوردز پیروز شویم؟
5 / 5
1
مدیریت ادوردز برای پیروزی بین رقبا

مدیریت ادوردز به زبان ساده: چه طور در بازی گوگل ادوردز پیروز شویم؟

5 / 5
1

تنها صرف یک ربع تا نیم ساعت در هفته برای یادگیری تبلیغات کلیکی و اصول آن کافی است تا بتوانید به یک وبمستر وارد و ماهر در تبلیغات اینترنتی تبدیل شوید. با این حال وقتی صحبت از تبلیغات پولی به میان می آید منبع بزرگ و کاملی نظیر آموزش سئو یا آموزش تبلیغات کلیکی در فضای وب وجود ندارد که این معضل تنها یک دلیل دارد؛ عدم مهارت و شناخت کافی نسبت به این شیوه تبلیغاتی، سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز و امتیاز کیفی تبلیغات گوگل که مدیریت ادوردز خیلی زیاد به شناخت آن بستگی دارد.

استفاده از گوگل ادوردز به منزله ورود به بازی سخت و پرتنشی می باشد که ثبت نام و ورود بدان برای همه آزاد است؛ اما پیروزی و کسب نتیجه از آن کار هر کسی نیست. دیجی وردپرس در این سری آموزشی به صورت گام به گام و خیلی دقیق به شما نشان می دهد Quality Score چه طور روی قیمت هر کلیک و هزینه تبدیل آن اثرگذار است. به علاوه می آموزید چه طور گوگل Quality Score یا امتیار کیفی تبلیغات شما را محاسبه می کند و چه طور می توان گوگل را در جهت ارفاق به سایت ها برای محاسبه بهتر Quality Score و بازگشت بیش تر سرمایه هدایت کرد تا ما برنده بازی گوگل ادوردز باشیم!

مدیریت ادوردز برای پیروزی بین رقبا

قبل از این که بخواهید وارد این سری آموزشی شوید و توضیحات خیلی تخصصی تری را درباره مدیریت ادوردز بخوانید باید بدانید که چه طور Quality Score جایگاه تبلیغات را در گوگل مشخص می کند. پاسخ به این سوال تعریف Quality Score یا امتیاز کیفی تبلیغات ادوردز نیست. در واقع سوال ما این است که چه طور بالا و پایین بودن این امتیاز می تواند جایگاه ما را از میان بی شمار وب سایتی که از ادوردز استفاده می کنند تغییر دهد، در جایگاه بهتری یا پایین تری قرار دهد.

مدیریت ادوردز برای پیروزی بین رقبا

امتیاز کیفی تبلیغات رتبه یا درجه ای از سمت گوگل است که ارتباط کلمات کلیدی منتخب شما را با تبلیغاتتان نشان می دهد. گستره این امتیاز از صفر تا ده می باشد. این امتیاز ثابت می کند که دیده شدن تبلیغات فقط به پرداخت بیشتر شما بستگی ندارد و ممکن است گاهی شما با این که بیشتر هزینه کرده اید جایگاه پایین تری نسبت به رقیب خود داشته باشید که هزینه کم تری پرداخته است.

مطلب پیشنهادی  استفاده از شبکه های اجتماعی برای جذب مشترکین ایمیل در وردپرس

در تصویر زیر مشاهده می کنید که چه طور تبلیغ کننده اول با وجود بیشینه پرداختی دو دلار به ازا هر کلیک امتیاز کیفی بهتری نسبت به تبلیغ کننده دوم با پرداختی 4 دلار در ماه داشته است.

نسبت امتیاز کیفی ادوردز با CPC یا هزینه هر کلیک

هزینه هر کلیکی که روی تبلیغات پولی گوگل صورت می گیرد از طریق فرمول نه چندان ساده زیر برآورد می شود:

رتبه تبلیغ + امتیاز کیفی + 0.01 دلار

در این فرمول هر چه قدر امتیاز کیفیت تبلیغات بالاتر باشد وب سایت شما شامل تخفیف بیشتری در CPC یا هزینه ها می شود.

بهترین نمره کیفیت تبلیغات از نظر گوگل

این سوال سوالی خیلی ها است: این که برای پیروزی در این بازی حداقل نمره کیفیت برای قبولی چیست؟ در مدیریت ادوردز با دو نوع امتیاز کیفی رو به رو هستیم: اول امتیاز کیفی معدل یا میانگین و دوم بالاترین امتیاز که بر اساس بیشتری بودجه ای که به کمپین های خود اختصاص می دهید تعیین می شود.

مدیریت ادوردز برای پیروزی بین رقبا

به صورت استاندارد امتیاز کیفی معدل مطلوب بین 5 تا 10 است. اگر وب سایتی نمره 10 را کسب کند تا 50 درصد می تواند در CPC خود ( هزینه هر کلیک) از گوگل تخفیف بگیرد. در مقابل طبق اطلاعاتی که خود گوگل برای کاربران منتشر کرده است امتیاز کیفی 1 یعنی افزایش CPC تا 400 درصد! رقمی که اگر به زودی با ترفندهای بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز بدان رسیدگی نشود منجر به ورزشکستگی یک وب سایت می شود.

توصیه می کنیم معدل یا متوسط امتیاز کیفی را برای وب سایت خود حفظ کنید. بالا رفتن از این متوسط امتیاز مشکل است و پایین تر آمدن ساده؛ اما تبعات خود را دارد. متوسط این امتیاز کاملا نسبی است و سال به سال تغییر می کند. مثلا در سال 2009 امتیاز 7 متوسط امتیاز کیفی برای تبلیغات بوده است؛ اما اکنون به سبب رقابت تنگاتنگ سایت ها و افزایش درخواست وب سایت ها برای استفاده از گوگل ادوردز امتیاز 5 متوسط امتیاز کیفی می باشد.

مطلب پیشنهادی  راهنما گام به گام انتخاب کلمات کلیدی هدف در کمپین گوگل ادوردز

مدیریت ادوردز برای پیروزی بین رقبا

بررسی اثرگذاری شاخص کیفیتی بر CPA

مفهوم دیگری که در بازاریابی آنلاین با استفاده از گوگل ادوردز با آن رو به رو هستیم CPA یا پرداخت به ازا اقدامات کاربران می باشد. منظور از اقدامات هر عملی است که به صورت مجازی برای ما سودآوری به دنبال دارد و می تواند یک کلیک ساده، مشاهده یک ویدیو یا فروش کالا و خدمات ما باشد. تفاوت مهم این نوع بازاریابی با CPC تمرکز بالای آن روی درآمدزایی است. به عبارت دیگر در CPC پرداخت به ازا هر کلیک صورت می گیرد اما در CPA روش های درآمدزایی قطعی تر و متنوع تر می باشد.

با توجه به سیستم گوگل ادوردز قطعا امتیاز کیفی با CPA در ارتباط است. به نمودار زیر توجه کنید:
مدیریت ادوردز برای پیروزی بین رقبا

این نمودار ارتباط تنگاتنگ شاخصه کیفی و پرداخت به ازا هر اقدام را در مدیرت ادوردز نشان داده و طبق آن هر چه قدر نمره کیفی برای تبلیغات بالاتر باشد CPA پایین تر خواهد بود. در صورتی که نمره کیفی شما زیر 5 باشد شما به ازا هر نرخ تبدیل (یعنی تبدیل کلیک به یک خرید در سایتتان) باید 64 درصد پنالتی یا پرداختی به گوگل ادوردز داشته باشید. برای هر مقدار امتیاز کیفی بالای 5 هم CPA تا 16 درصد کاهش می یابد.

چگونگی محاسبه QS یا شاخصه کیفی توسط گوگل

به نمودار زیر دقت کنید. این نمودار بیانگر ارتباط شدید CTR و شاخصه کیفی می باشد:

مدیریت ادوردز برای پیروزی بین رقبا

با توجه به این نمودار پر واضح است که:

  • هر چه قدر CTR بالاتر باشد شاخص کیفیتی تبلیغات هم بالاتر است. CTR یا نرخ کلیک نسبت به رتبه ناشی از جایگاه سایت ما در گوگل است و بنابراین شاخصه کیفیتی به شدت با جایگاه سایت ما در گوگل مرتبط است.
  • با وجود این ارتباط بازدهی CTR در بهبود امتیاز کیفی پایین است. برای مدیریت ادوردز بیش از CTR به جایگاه و موقعیت تبلیغاتمان فکر می کنیم.
  • CTR مهم ترین نشانگر QS یا شاخص کیفی در 4 موقعیت اول نتایج گوگل است.
  • با پرداخت بیشتر نمی توان انتظار امتیاز کیفی بیشتری از طرف گوگل را داشت.
اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *