معرفی سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل (برای کاربران مبتدی)

خانه / وبلاگ / تبلیغات اینترنتی / معرفی سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل (برای کاربران مبتدی)
5 / 5
1
معرفی سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل

معرفی سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل (برای کاربران مبتدی)

5 / 5
1

سال های گذشته بود و خرید یک محصول تازه و مشتریانی که با شور  وشعف کالا خریداری شده خود را از طریق بازاریابی دهان به دهان، دهان به دهان به یکدیگر معرفی می کردند. اما حالا همه چیز بازاریابی و معرفی محصول به دنیا پر وسعت و بی حد و حصر آنلاین در فضای وب برمی گردد که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن دیده می شود و با توجه به سهولت دسترسی به آن ها ابزارهای بهتری برای بازاریابی هستند. بازاریابی آنلاین امروزه آن قدر شهرت  ومحبوبیت یافته است که تقریبا اکثر روش های منسوخ قدیمی به فراموشی سپرده شده اند. از میان تمام ابزارها و راه های موجود برای بازاریابی آنلاین سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل هدیه این موتور جستجو سخاوتمند به تمام کاربرانی است که دغدغه تبلیغاتی اینترنتی و آنلاین را دارند!

گوگل ادورزد یا تبلیغات گوگل سرویس عمومی برای تمام کاربران است تا تبلیغات اینترنتی خود را در قالب تبلیغات کلیکی گوگل (نوعی بازاریابی آنلاین) بدون توجه به اولویت بندی یا رتبه بندی های انجام شده توسط گوگل به نمایش بگذارند. گوگل ادورز یک سرویس پر منفعت هم برای کاربران و هم برای خود گوگل است که می توانند همزمان از طریق کلیک های انجام شده کسب درآمد کنند.

برای استفاده از این سرویس کلیدی باید در چند مورد مهم مهارت کافی را کسب کنید:

  • شناخت عمیق سرویس گوگل ادوردز
  • ساخت کمپین های تبلیغاتی در گوگل ادوردز
  • آشنایی با فوت و فن ها و ترفندهای تجربی در تبلیغات گوگل
  • بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی
  • مدیریت کمپین های گوگل ادوردز

دیجی وردپرس با توجه به اهمیت روزافزون و محبوبیت فراوان این سرویس های تبلیغاتی تصمیم گرفته است سری آموزشی جدیدی را برای آشنایی کامل و استفاده از سرویس تبلیغات گوگل را با شما به اشتراک بگذارد. تا پایان این سری آموزشی و با مطالبی که به صورت روزانه به عنوان بخشی از آموزش بازاریابی اینترنتی منتشر می شود همراه باشید.

در این مطلب می‌خوانید:

معرفی سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل

سرویس تبلیغات گوگل بیش تر شبیه به یک سرمایه گذاری یا تسهیم سرمایه است. در این سرویس کاربران برای بیش تر دیده شدن کالا خود با گوگل مشارکت می کنند. هزینه این مشارکت توسط مشتریان پرداخت می شود؛ با این تفاوت که ابتدا به ساکن هزینه این تبلیغات در قالب پلن هایی توسط صاحب تبلیغات به گوگل پرداخته شده و در آینده نزدیک با پرداخت و خرید کالا توسط مشتری به جیب او بازگردانده می شود.

معرفی سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل

گوگل ادوردز چه طور کار می کند؟

بخش عمده این سرویس به کلمات کلیدی وابسته می باشد. بنابراین حتی اگر موضوع تحقیق کلیدواژه ها در سئو با وجود سئو معنایی کم اهمیت شود هنوز هم به کلمات کلیدی در بازاریابی آنلاین با استفاده از تبلیغات گوگل نیاز داریم.

اولین و مهم ترین گام در استفاده از گوگل ادوردز گزینش و انتخاب یک کلیدواژه متناسب با اهداف است. بعد از انتخاب کلمه، کلیدواژه شما در لیست رقبا قرار می گیرد و هر چه قدر که پرداخت شما به گوگل بیش تر شود احتمال قرار گرفتن آن در صدر نتایج برای جستجوهایی که کاربر انجام می دهد بیش تر می شود.

گوگل منفعطت طلب در تبلیغات!

در این سیستم تبلیغاتی نوعی منفعت طلبی گوگل به چشم می خورد. به این شکل که شما به ازا هزینه ای که پرداخت کرده اید خدمات مشخصی نمی گیرید و همه چیز رقابتی است. مثلا اگر یکی از رقبا شما مبلغ بیش تری نسبت به شما پرداخت کند گوگل ترجیه می دهد وب سایت او را در نمایش های مرتبط جا دهد تا وب سایت شما را!

معرفی سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل

تفاوت تبلیغات گوگل با نتایج ارگانیک

بر خلاف نتایج ارگانیک که تقریبا هیچ یک از ما غیر از امکان آنالیز ترافیک ارگانیک با استفاده از Google Analytics یا ابزارهای مشابه هیچ مدیریت و نظارتی بر تصمیماتی که گوگل برای وب سایت ما می گیرد نداریم، کنترل نتایج برآمده از سرویس گوگل ادوردز بسیار ساده است. پرداخت بیش تر تعیین می کند که گوگل چه قدر به وب سایت شما بها می دهد. به علاوه سرویس پاداش و تشویقی هم در گوگل ادوردز دیده می شود که نتایج شما را ارتقا می دهد. به این شکل که اگر در انتخاب کلمات کلیدی به درستی عمل کرده باشید و هدفگذاری کلیدواژه ها به موفقیت انجام شده باشد گوگل در پاسخ به ترافیک بیش تری که به سایت شما هدایت نموده به وب سایت شما بیش تر توجه می کند.

مطلب پیشنهادی  تاثیر تبلیغات بر سئو سایت : تبلیغات چه طور بر ترافیک ارگانیک اثر منفی می گذارند؟

معرفی سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل

سرویس گوگل ادوردز دقیقا مناسب چه وب سایت هایی است؟

نگاهی به این سرویس پرکاربرد نشان می دهد که اگر به خوبی سازوکار استفاده از آن و ساخت کمپین یا گروه های تبلیغاتی را بدانید می توانید از آن نتیجه مثبت بگیرید. بنابراین گوگل ادوردز برای تمام کسب وکارها کاربردی خواهد بود و بدون توجه به ماهیت فعالیت تجاری شما می تواند نتیجه بخش باشد.

چرا بهتر است تبلیغات گوگل را انتخاب کنم؟

سرویس های تبلیغاتی زیادی وجود دارد. مثلا شما می توانید همین تبلیغات کلیکی ساده خود را در وب سایت های معتبر و مرتبط به وب سایت خود درج کنید و حتی از آن نتیجه قابل قبولی نیز بگیرید. اما اگر منطقی فکر کنیم هیچ وب سایتی به اندازه گوگل قادر نیست ارتباط بین نتایج، هدف مخاطب و خواسته صاحب تبلیغات را ردیابی کرده و آن ها را به هم پیوند دهد؛ چون این خود گوگل است که کاربران را به وب سایت های مختلف هدایت می کند.

معرفی سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل

برخی از مزایا استفاده از سرویس تبلیغات گوگلی به صورت خلاصه عبارتند از:

  • نرخ بازگشت سرمایه بالا: گاهی هزینه های تبلیغات در گوگل ادوردز بالا می رود؛ اما قطعا کاربرانی که به واسطه این تبلیغات به سایت شما هدایت می شوند سود بیش تری به همراه دارند و این یعنی نرخ بازگشت سرمایه بالاتر.
  • امکان ردیابی اوضاع تبلیغاتی: ردیابی اوضاع به شما کمک می کند تا در صورت جواب نگرفتن با یک کلمه کلیدی مشخص کلمات دیگری را انتخاب کنید.
  • هدفگذاری دقیق تر: انتخاب کلمات کلیدی و حتی لوکیشن مربوط به کسب وکار شما از بزرگ ترین مزایا گوگل ادوردز است. کاربران موبایل، لوکیشن و زبان جستجو آن ها در هر کمپینی با توجه به ترجیه شما انتخاب شده یا تغییر می یابند.
اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *