لزوم بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز برای بازگشت سرمایه

خانه / وبلاگ / تبلیغات اینترنتی / لزوم بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز برای بازگشت سرمایه
5 / 5
1
لزوم بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز

لزوم بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز برای بازگشت سرمایه

5 / 5
1

بعد از راه اندازی کمپین در سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز اولین دغدغه وبمستران پیش از کسب سود دوبرابر شدن سرمایه یا بازگشت سرمایه (ROI) می باشد. بازده‌ سرمایه‌گذاری یا نرخ بازگشت سرمایه (به اختصار ROI) نسبتی است که سود حاصل از سرمایه‌گذاری را در قالب درصدی از هزینه‌ی اولیه محاسبه می‌کند. در سیستم گوگل ادوردز محاسبه نرخ بازگشت سرمایه به دلیل سادگی و تطبیق پذیری این روش خیلی ساده است. اما اگرچه محاسبه ROI از همان ابتدا امکان پذیر است برقراری ثبات در میزان سودی که در آینده عاید ما می شود کمی دشوار است. به همین دلیل است که امروزه بعد از ایجاد کمپین ادوردز مبحث خیلی پراهمیت تر و زمانبرتری تحت عنوان بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز مطرح می شود که عینا مثل سئو وردپرس یا سئو سایت از طراحی سایت وردپرسی مهم تر است!

می پرسید چرا باید با وجود هزینه ای که برای کمپین تبلیغات گوگل خود پرداخته ایم باز هم زمان و منابع مضاعف برای بهینه سازی آن اختصاص دهیم؟ این سوال چند پاسخ کلیدی و ساده دارد. اول این که هزینه هر کلیک یا CPC برای هر کلمه کلیدی ثابت نیست. به این معنا که شما مثل انتخاب کلمات کلیدی هدف در کمپین گوگل ادوردز قادر نیستید یک هزینه مشخص را برای هر کلیدواژه مشاهده کنید و این موضوع به عوامل مختلف زیادی بستگی دارد. از طرف دیگر هم مشتریان هدف در کمپین های گوگل ادوردز دقیقا قابل پیش بینی نیستند و شما نمی توانید یک قشر خاص را در نظر بگیرید که قطعا از تبلیغات شما استقبال می کنند.

به واسطه همین غیرقابل پیش بینی بودن فاکتورهای مختلف از جمله عواملی ذکر شده است که هر کمپین ادوردز به یک برنامه یا طرح بهینه سازی برای رشد و موفقیت خود نیاز دارد. در ادامه خیلی شفاف متوجه خواهید شد که چرا هر کمپینی از جمله تبلیغات شما به فرآیند بهینه سازی نیاز دارد.

مطلب پیشنهادی  تاثیر تبلیغات بر سئو سایت : تبلیغات چه طور بر ترافیک ارگانیک اثر منفی می گذارند؟

در این مطلب می‌خوانید:

لزوم بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز

برای این که دقیقا با لزوم بهینه سازی کمپین تبلیغاتی گوگل خود آشنا شویم لازم است با یک شاخصه کلیدی به نام امتیاز کیفی تبلیغات ادوردز آشنا شویم:

معرفی شاخصه امتیاز کیفی تبلیغات گوگل (AdWords Quality Score)

امتیاز کیفی تبلیغات ادوردز یا همان Quality Score، عامل تعیین‌کننده رتبه تبلیغاتی یا همان سیستم امتیازدهی به متن تبلیغ است که طبق آن رتبه آگهی شما برای نمایش مشخص می‌شود.  هر چه قدر که این امتیاز برای تبلیغات بیش تر باشد گوگل از شما مبلغ کم تری را برای رتبه ای که در این موتور جستجو در حال حاضر دارید دریافت خواهد کرد. اگر بخواهیم ساده تر این امتیاز را توصیف کنیم دقیقا مثل یک پروموشن از جانب گوگل است که بدون پرداخت هزینه بیشتر نسبت به رقبا شما را در جایگاه بهتری در گوگل به کاربران نمایش می دهد. در واقع به خاطر همین امتیاز است که وب سایت های مختلف اقدام به بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز خود می کنند. اما قطعا دلایل دیگری هم وجود دارد.

لزوم بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز

دلایل سه گانه برای بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز

تا این جا دانستید که چرا باید اصلا کمپین تبلیغاتی را بهینه سازی کرد و هدف از این کار چیست. سایر دلایلی که لزوم بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز را بیش تر و بیشتر می کند عبارتند از:

مطلب پیشنهادی  به این دلایل به هر قیمتی که شده است از تبلیغات پاپ آپ دست بکشید!

هدفگذاری مشتریان

در کمپین هایی که با کلمات کلیدی مختلف تشکیل می دهیم هدف ما مشاهده تبلیغات توسط کاربران ایده آل یا همان مشتریان است. اگر کلیدواژه ها اشتباه انتخاب شوند گوگل هم کاربرانی که قطعا برای ما سودآوری به دنبال دارند را هدایت نخواهد کرد. در این باره بهتر است با نحوه انتخاب کلیدواژه های جذاب برای مشتری کاملا آشنا باشید.

پیشنهادات و طرح های ما برای مشتری

مرحله بعد به جذابیت پیشنهادات برای مشتریان مربوط می شود. باید دید آیا پیشنهادت ما آن مقدار جذابیت را برای مشتریان به صورت آنلاین دارد؟ پیشنهاد خرید قالب وردپرس به صورت آنلاین آن قدر برای کاربر جذابیت دارد که بخواهد سود آوری نیز به دنبال بیاورد؟

چون دقیقا نمی دانیم طرح های ما برای مشتری کاملا جذاب و مشتری پسند هستند یا نه به بهینه سازی نیازمندیم.

لزوم بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز

صفحات فرود

صفحات فرود یا لندینگ پیج های آشفته ای که کاربر را به درستی هدایت نمی کنند و ناوبری کاربران به خوبی در آن ها صورت نمی گیرد نیاز به تعمیر دارند. در بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز تلاش می شود صفحات فرود مختلف انتخاب و ارزیابی شود.

اهداف کلیدی در سئو بهینه سازی کمپین های تبلیغات گوگل

  1. بهبود نمره کیفیتی تبلیغات گوگل برای کاهش هزینه ها و بازگشت سرمایه
  2. بازتعریف کلمات کلیدی هدف برای نتیجه بخشی بیشتر
  3. تست و طراحی مجدد صفحه فرود

لزوم بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *