به این دلایل به هر قیمتی که شده است از تبلیغات پاپ آپ دست بکشید!

خانه / وبلاگ / تبلیغات اینترنتی / به این دلایل به هر قیمتی که شده است از تبلیغات پاپ آپ دست بکشید!
5 / 5
1

به این دلایل به هر قیمتی که شده است از تبلیغات پاپ آپ دست بکشید!

5 / 5
1

تبلیغات پدیده تکرار ناشدنی دنیا امروز ما هستند که هرگز از بین نمیروند و احتمالا فقط سبک و سیاقشان از دوره ای به دوره دیگر تغییر کند. حماسه بزرگی که تبلیغات در فضای مجازی و فیزیکی به راه انداخته اند مثال نزدنی است؛ خصوصا حالا که سفارش تبلیغات با وجود بی شمار وب سایت اینترنتی که روزانه هزاران بازدیده کننده دارند (رقمی که گاهی از بینندگان یک شبکه تلویزیونی فراتر می رود) ساده و ارزان تر شده است. حتی یک متن ساده در حاشیه یک سایت کوچک کافی است برای شروع یک کمپین تبلیغات کلیکی ساده و کم هزینه. اما خیلی از سایت ها به همین تبلیغات ساده بسنده نمی کنند و در قبال تبلیغات پاپ آپ نفرت انگیز درآمدهای کلان به جیب می زنند. از این رو تبلیغات پاپ آپ بیش تر از سایر متدهای تبلیغاتی رو اوضاع و احوال وب سایت ها اثر می گذارد.

گوگل بارها به طور رسمی انزجار خود را از بابت استفاده از پاپ آپ اعلام نموده است. اگرچه بارها در الگوریتم های مختلف منتشر شده توسط گوگل شاهد اشاراتی به موضوع پاپ آپ ها بودیم که به وبمستران هشدار می داد هر چه زودتر فکری به حال روند تبلیغاتی خود کنند اما این بار گوگل اولتیماتوم جدید خود را خیلی جدی تر منتشر کرده است: تا سال آینده و با انتشار جدیدترین نسخه مرورگر رسمی گوگل کروم تمام تبلیغات پاپ آپ بلاک و مسدود خواهند شد. وب سایت ها آماده باشند!

البته این فقط گوگل نیست که به خاطر نفرت خود از تبلیغات پاپ آپ اولتیماتوم داده است؛ کاربران حقیقی شما هم از باز شدن پی در پی پاپ آپ ها ناراضی هستند. با توجه به موج جدید ضد تبلیغات پاپ آپ تصمیم گرفتیم این بار بازنگری کوتاهی در تبلیغات پاپ آپ سایت ها داشته باشیم. به این امید که بعد از مطالعه این مطلب به هر قیمتی که شده است از تبلیغات پاپ آپ دست بکشید!

لزوم حذف یا اصلاح تبلیغات پاپ آپ در سایت

غول بازاریابی دنیا، کمپانی HubSpot در آخرین تحقیقات خود بر اساس نمودار زیر نفرت واقعی کاربران را از تبلیغات ویدیویی، تبلیغاتی موبایل و پاپ آپ ها اثبات کرده است:

لزوم حذف یا اصلاح تبلیغات پاپ آپ در سایت

پاپ آپ آپ های بی سر و ته!

بدون شک یکی از اشکال تبلیغات پاپ آپ آن دسته از تبلیغاتی است که در حقیقت خلاصی از آن ها امکان پذیر نیست. طبق تحقیقات تبلیغات HubSpot بد ترین شکل پاپ آپ ها آن دسته از تبلیغات پاپ آپی هستند که فاقد علامت x برای بسته شدن هستند. این تبلیغات بی سر و ته چیزی مشابه با تصویر زیر هستند که نه تنها کل صفحه را در بر می گیرند بلکه هیچ راهی برای بستن آن ها وجود ندارد:

مطلب پیشنهادی  معرفی سرویس پرکاربرد گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل (برای کاربران مبتدی)

کاربران درباره پاپ آپ ها چه حسی دارند؟

  • 83 درصد از بازدیدکنندگان تبلیغات پاپ آپ به دنبال راهی برای بستن آن ها هستند
  • 63 درصد از کاربران معتقدند که این شیوه تبلیغاتی غیرحرفه ای است
  • 56 درصد از کاربران تصور می کنند استفاده از تبلیغات پاپ آپ توهین مستقیم به شعور و هوش مخاطب است
  • 77 درصد از کاربران مایل هستند به جای بلاک کردن کل تبلیغات بتوانند تبلیغات پاپ آپ را فیلتر و مسدود سازند

اقدامات سختگیرانه گوگل برای مقابله با تبلیغات پاپ آپ

گوگل بر اساس استانداردهای جدید خود اقدام به ارسال ایمیل های جدید به وب سایت هایی شده است که از طریق تبلیغات پاپ آپ و به بهانه بازاریابی محصولات اسباب مزاحمت کاربران خود را فراهم آورده اند.

اقسام تبلیغات آزار آور برای مخاطبان

به دنبال استفاده از تبلیغات پاپ آپ در سایت خود هستید یا قصد دارید سفارش تبلیغات خود را به صورت پاپ آپ در وب سایت های دیگر قرار دهید؟ به جای اتلاف وقت و هزینه خود ابتدا بهتر است با انواع تبلیغات آزار آور برای کاربران آشنا شوید. لازم است بدانید که منظور از این پاپ آپ ها پاپ آپ های حرفه ای در وردپرس نیست که مثلا به عنوان پاپ آپ تایید تایید در فرم های مختلف وردپرسی به کار می برید.

تبلیغات دسکتاپی شامل:

  • تبلیغات پاپ آپ
  • ویدیو ها پخش خودکار با صدا
  • تبلیغات قبل از نمایش محتوا ( که با شمارش معکوس رد می شوند)
  • تبلیغات بزرگی که به اندازه کل صفحه هستند

تبلیغات موبایلی:

  • تبلیغات پاپ آپ
  • تبلیغات قبل از نمایش محتوا ( که با شمارش معکوس رد می شوند)
  • تبلیغات انیمیشنی فلش

تصویر زیر مربوط به یکی از همین تبلیغات قبل از نمایش محتوا در وب سایت معروف Forbes.com است که احتمالا تا کنون به آن رو به رو شده باشید:

لزوم حذف یا اصلاح تبلیغات پاپ آپ در سایت

در همین سایت وقتی که بالاخره تبلیغات کنار می روند ویدیو با صدا بارگذاری می شود که واقعا اذیت کننده است:

لزوم حذف یا اصلاح تبلیغات پاپ آپ در سایت

نمونه جالب تر مربوط به سایت وال استریت ژورنال است که دقیقا بالای مطلبی که درباره بلاک شدن تبلیغات پاپ آپ در آینده نوشته از پاپ آپ نیز مطابق با تصویر استفاده کرده است:

لزوم حذف یا اصلاح تبلیغات پاپ آپ در سایت

چرا گوگل تغییر رویه داده است؟

  • اولین دلیل مربوط به سئو نسخه موبایل وب سایت ها و تلاش گوگل برای بهبود تجربه کاربری در دستگاه های موبایل است. گوگل مایل است کاربرانی که از موبایل برای مرور وب سایت ها استفاده می کنند با سهولت بیش تری به محتوا دلخواه خود دسترسی یابند.
  • دومین دلیل به خود گوگل و نتایجی که در این مدت به دست آورده است مربوط می شود. گوگل در این مدت به خوبی دریافته است وب سایت هایی که برای کاربران خود هیچ مانعی از نظر تبلیغات پاپ آپ ایجاد نمی کنند چه قدر کاربرپسند تر و محبوب تر هستند. در مقابل سایت هایی که پاپ آپ های آزاردهنده آن ها بسته نمی شود معمولا مخاطب را ناامید کرده اند. این موضوع همان نرخ پرش وب سایت ها است که به خوبی در آنالیز اطلاعات کنسول جستجو گوگل آمار آن مشخص است. قطعا مابین تجربه کاربری، نرخ پرش و SERP برای هر سایت ارتباط نزدیکی وجود دارد.
مطلب پیشنهادی  تاثیر تبلیغات بر سئو سایت : تبلیغات چه طور بر ترافیک ارگانیک اثر منفی می گذارند؟

بهترین استایل تبلیغاتی برای وب سایت ها به پیشنهاد گوگل

وب سایت ها قطعا در چنین حالتی که گوگل به حذف و مسدودسازی تبلیغات پاپ آپ اهتمام دارند سردرگم می شوند. آن ها نمی دانند حالا دیگر دقیقا چه تبلیغی پذیرفته است و چه تبلیغی مردود می شود. به همین دلیل گوگل ابزار جدید و کاربردی Google Ad Experience Report را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این سرویس حاوی گزارش های توصیفی است از تمام رفتارهای کاربران و تجربه کاربری آن ها نسبت به تبلیغات موجود در سایت.

لزوم حذف یا اصلاح تبلیغات پاپ آپ در سایت

با استفاده از اطلاعات این سایت هر وبمستر می تواند چشم انداز کاملی از تبلیغات خود داشته باشد. به علاوه با استانداردهای لازم برای بهبود وضعیت تبلیغاتی سایت خود نیز آشنا خواهد شد. تصویر زیر مربوط به گزارشی است که صاحبان وب سایت بعد از تایید هویت و حق مالکیت خود می توانند در این ابزار مشاهده نمایند:

لزوم حذف یا اصلاح تبلیغات پاپ آپ در سایت

بعد از اتصال وب سایت به ابزار Ad Experience Report می توانید مشخص کنید مایل هستید گزارش مربوط به تبلیغات موبایل را ببینید یا تبلیغات دسکتاپ.

لزوم حذف یا اصلاح تبلیغات پاپ آپ در سایت

در صورتی که وضعیت تبلیغات سایت شما هنوز توسط گوگل بررسی نشده باشد شما به جای گزارش با پیغام Not Reviewed رو به رو خواهید شد:

لزوم حذف یا اصلاح تبلیغات پاپ آپ در سایت

در صورتی که استایل تبلیغاتی شما توسط گوگل مشاهده شده باشد تایید یا عدم تایید سایت شما با واژه هایی نظیر Passing ،Warning یا Failing اطلاع رسانی خواهد شد.

تحلیل داده های سرویس Ad Experience Report

در گزارش این سرویس با یکی از گزینه های زیر بر اساس اوضاع تبلیغاتی خود رو به رو خواهی شد:

  • Not reviewed: گوگل تجربه کاربری تبلیغات سایت شما را ارزیابی نکرده است. بهتر است در چنین حالتی پیش از این که گوگل تبلیغات را مشاهده و بررسی نماید برای اصلاح ایراد های موجود دست به کار شوید.
  • Passing: گوگل تبلیغات پاپ آپ را مشاهده کرده و مورد خاص آزاردهنده ای بین آن ها مشاهده نکرده است.
  • Warning: گوگل سایت شما را مرور کرده و متوجه شده که برخی از صفحات مخالف استانداردهای موجود عمل کرده اند. پیش از این که دوباره گوگل پاپ آپ های سایت شما را ارزیابی کند به اصلاح خطاها بپردازید!
  • Failing: گوگل بعد از مرور تبلیغات پاپ آپ سایت شما با تبلیغات آزاردهنده و سو استفاده کننده از مشتری رو به رو شده است. گوگل در چنین حالتی به مدیر صاحب سایت دست کم 30 روز پیش از فیلتر کردن تبلیغ مربوطه پیغام ایمیل می فرستد. در صورتی که خطاهای موجود پابرجا بمانند گوگل کروم به فیلتر کردن تبلیغات پاپ آپ سایت شما می پردازد.

 

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *