تغییر کلمات پیش فرض وردپرس

خانه / وبلاگ / هک وردپرس / تغییر کلمات پیش فرض وردپرس
5 / 5
1
تغییر کلمات پیش فرض وردپرس

تغییر کلمات پیش فرض وردپرس

5 / 5
1

سفارشی سازی و یا ویرایش بخش هایی از سایت برای هر کسی ممکن است لازم باشد چه در مواقعی که ویرایش موردی برای رفع خطا یا ناسازگاری بوده باشد یا از روی دلخواهی همواره بسیاری از ما مایلیم تا تغییرات اساسی را در سایت خود ایجاد کرده و پیشخوان سایت را به طور کلی تغییر دهیم به طوری که نام منو ها نیز همانی باشد که خود ما می خواهیم از انجایی که وردپرس از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است به همین خاطر امکان انجام این کار را به کاربران داده است و هر یک از ما میتوانیم چنین کار و امکانی را در سایت خود به وجود آوریم .

آموزش ویرایش کلمات پیش فرض وردپرس

ایجاد تغییرات تنها به پیشخوان ختم نمیشود و میتوان در هر بخش تغییر را ایجاد کرد برای پوسته و قالب وردپرس که مشخصا از قسمت قالب اقدام کرده چه ما خود طراح بوده باشیم یا نه تفاوتی نمیکند و میتوانیم به صورت کلی تمام اجزای قالب را دستخوش تغییرات کنیم و همین امر در پیشخوان نیز صدق میکند که کمی تخصصی تر خواهد بود برای مثال به جهت ویرایش پیشخوان میتوان فایل های استایل پیشخوان را از هسته وردپرس یافت و آنها را ادیت کرد یا با برنامه نویسی میتوان پیشخوان سفارشی شده ای را طراحی کرد کار سفارشی سازی به همینجا نیز ختم نخواهد شد در مواقعی نیاز داریم تا اطلاعات دیتابیس را دستکاری کنیم تمامی متون و محتوایی که در سایت قرار داده میشود همگی در پایگاه داده مرتبط با وردپرس ذخیره میشوند در مواردی شاید نیاز باشد تا بتوانیم متن هایی را ادیت کنیم نیاز نیست وارد دیتبایس شویم میتوانیم از ویرایشگر نوشته یا برگه اینکار را انجام دهیم اما فرض کنید در تمام مطالب شما این متن تکرار شده باشد که نیاز دارید آن را به صورت صحیح وارد کنید برای اینکار باید چه کرد ؟

وردپرس قالبیت های جالبی دارد برای مثال شما گاهی از اوقات نیاز دارید تا بتوانید یک سری از متون را در سایت به صورت کلی تغییر دهید برای مثال فرض کنید نویسنده شما برای یک ماه تمام یک کلمه را به صورت غلط املایی مینوشته است حال اگر بخواهید تک تک نوشته ها را ویرایش کنید زمان بر خواهد بود یک روش برای اینکار در وردپرس قرار داده شده است به این صورت که شما کلمه اول و کلمه جایگیزین را به روش کد یا افزونه انتخاب میکنید و به صورت اتوماتیک اینکار برای شما انجام خواهد شد. یا اینکه وب سایت را از آدرسی منتقل کرده اید و در متون خود بارها اسم سایت را آورده اید اگر اینچنین باشد باید به ویرایش تمامی محتوای سایت بپردازید با این فرض زمان زیادی نیاز دارید اما با انجام این کار ساده میتوانید همه متن های اشتباه را به سادگی ویرایش کنید.

مطلب پیشنهادی  سفارشی سازی صفحه ورود با کد

کاربرد دیگر این آموزش برای زمانی است که شما با بخش های ترجمه شده در سایت مشکل دارید برای مثال در وردپرس متن خوش آمد گویی کاربران به این شکل می باشد دورد … عزیز به .. شما نیاز دارید تا درود تغییر کند برای انجام اینکار نیز میتوانید از روش های زیرین کمک بگیرید .

تغییر کلمات پیشفرض در وردپرس به ویرایش کلمه هایی که به صورت اصلی در وردپرس وجود دارند و آنها ترجمه شده است میتوان این قسمت ها را نیز ویرایش کرد به طوری که که کافیست تا کلمه اصلی را وارد کنیم و سپس کلمه جایگزین را نیز وارد کنیم تا اینکار به صورت خودکار انجام شود برای انجام تغییرات در وردپرس به صورت معمول هم کد و هم افزونه وجود دارد البته گفتنی است که افزونه نیز دقیقا کار کد ها را انجام میدهد با این تفاوت که قالب نصب و در اکثر موارد امکانات بیشتر و دارای تنظیمات هستند که با شروط اجرایی ما کار را انجام خواهند داد.

 

ویرایش و تغییر کلمات پیش فرض وردپرس با استفاده از کد

برای تغییر و ویرایش این کلمات دستورات زیر را در فایل فانکشن قالب وردپرس خود اضافه کنید


add_filter('gettext', 'mw_translate_words_array');
add_filter('ngettext', 'mw_translate_words_array');
function mw_translate_words_array( $translated ) {
$words = array(
//
'vazheh pishfarz' = > 'vazheh tazeh'  همانند این خط واژه پیش فرض در
سمت چپ و واژه مورد نظر در سمت راست قرار گیرد نمونه زیر را میتوانید بی
نهایت تکرار کنید
'vazheh pishfarz' => 'vazheh tazeh',
);
$translated = str_ireplace(  array_keys($words),  $words,  $translated );
return $translated;
}

با استفاده از قطعه کد کاربردی وردپرس بالا شما قادر هستید با وارد کردن کلمه یا واژه‌ی پیش فرض در دستور و مشخص کردن واژه‌ی مورد نظر خود بدون نیاز به ویرایش فایلی ، هر کدام از کلمات پیش فرض وردپرس را به راحتی تغییر دهید. نکته مهم در این قسمت این است که حتما باید واژه ها همانند واژه‌ی اصلی و با حالت نوشتار صحیح در کد قرار گیرند .

استفاده از افزونه Replace Default Words در وردپرس

این افزونه واژه نگار Replace Default Words به شما این امکان را می دهد تا به راحتی کلمات پیش فرض در هسته وردپرس را مطابق میل خود تغییر دهید. از انجایی که وردپرس دارای به روز رسانی های منظمی می باشد به همین خاطر اگر این کار را از طریق هسته وردپرس انجام دهید ممکن است بعد از هر به روز رسانی مجبور باشید دوباره این کار را انجام دهید ولی این افزونه کار را ساده کرده است و با هر بروز رسانی نیازی به اعمال تغییرات ندارید.

مطلب پیشنهادی  آموزش قرار دادن کد تبلیغات کلیکی در وب سایت

افزونه وردپرس Replace Default Words بسیار کم حجم و سبک بوده و با وردپرس سازگار می باشد برای استفاده از آن تنها کافی است تا آن را از مخزن وردپرس دانلود کرده سپس نسبت به نصب و فعال سازی آن اقدام کنید پس از نصب و فعال سازی افزونه در پیشخوان وردپرس به قسمت ابزارها وارد شوید و بر روی گزینه واژه نگار کلیک کنید.

در صفحه ای که برای شما باز می شود تنها باید واژه مورد نظر را به همراه واژه جایگزین وارد  کنید تا افزونه کار خود را شروع کند و در انتها بر روی دکمه ذخیره کلیک نمایید .

از جمله ویژگی های این افزونه :

 

  • عدم تغییر کلمات با بروز رسانی هسته ی وردپرس
  • قابلیت تغییر کلمات پیشفرض موجود در هسته ی وردپرس
  • و …

 

تغییر نام کلمات پیشفرض وردپرس با افزونه Say what

این افزونه وردپرس بیش از ۱۰٫۰۰۰ نصب موفق و فعال در مخرن وردپرس را به همراه دارد و دارای به روز رسانی های دقیق و منظمی است این افزونه به شما کمک می کند تا بدون از دست دادن اطلاعات هنگام به‌روزرسانی هسته و یا قالب و افزونه وردپرس همچنان نام دلخواه خود را برای هر بخش وارد کنید.

بعد از دانلود و نصب و فعال سازی افزونه ، زیرمنوی جدید تحت عنوان Text Changes در آیتم ابزارهای منوی پیشخوان وردپرس ایجاد خواهد شد. با کلیک بر روی این زیر منو وارد صفحه ی جدیدی خواهید شد

گزینه هایی را که مشاهده می فرمایید به شرح زیر است :

  • Original string: در این قسمت نامی که در حال حاضر و به صورت پیشفرض برای رشته مورد نظر استفاده می‌شود را وارد کنید.
  • Text domain: در کادر این بخش نامی که برای Text domain قالب یا افزونه استفاده شده است را وارد نمایید
  • Text context:  نام محتوای نوشته را در این بخش وارد کنید.
  • Replacement string: در این بخش نیز نام جدید خود را که می‌خواهید از آن استفاده کنید را وارد کنید.
  • سپس بر روی گزینه ADD کلیک کنید.

با این افزونه در هر بخش می توانید امکان تغییر کلمات پیشفرض وردپرس را فراهم کنید تنها باید نام رشته مورد نظر را به جای رشته اصلی وارد کنید.

 

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *