نحوه رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

خانه / وبلاگ / خطا های وردپرس / نحوه رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس
5 / 5
1
رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

نحوه رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

5 / 5
1

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای سایت های وردپرسی به وجود آید مشکل ارسال ایمیل در وردپرس است این مشکل دقیقا زمانی که شما سعی و تلاش خود را می کنید تا ایمیل‌های شما به دست گیرندگان سایت برسند و این کار انجام نمی شود و وب سایت وردپرس شما قادر به ارسال ایمیل ها نمی باشد . چنین مشکلی برای سایت های بسیاری به وجود آمده است و بسیاری از افراد درگیر آن می باشند و همگی به دنبال راه چاره ای می گردند . این مشکل باعث می شود وب میل سرور وردپرس شما کار نکند و یا ایمیل های ارسالی وردپرس اسپم میشود .

اولین راه پیشنهادی ما تماس با مدیر سرور هاستینگ می باشد و به آنها اطلاع رسانی کنید تا مشکل را بررسی کرده و آن را رفع نمایند چرا که بهترین هاستینگ ها هم هر از گاهی این مشکلات را دارند

خیلی از افراد با این مشکل مواجه شده اند و نمیدانند چگونه این مورد را حل نمایند  . مثلا شما از افزونه هایی مانند Wp forms یا Gravity forms استفاده می کنید اما هشدارهای این فرم ها برای شما ارسال نمی شود

آموزش رفع مشکل ارسال نشدن ایمیل در وردپرس

وردپرس برای ارسال ایمیل از تابع ()mail در زبان php بهره گرفته و استفاده می کند و در صورتی که این تابع بر روی هاست به هر دلیلی فعال نباشد عملا هیچ ایمیلی به گیرندگان از سوی وردپرس ارسال نخواهد شد پس این تابع همیشه باید بر روی هاست شما فعال باشد و به درستی کار خود را انجام دهد . گاهی اوقات نیز ایمیل‌های شما به درستی ارسال می‌شوند و هیچ مشکلی در تابع ایمیل php هاست وجود ندارد ولی به دلایلی ایمیل شما به عنوان اسپم نزد سرویس دهنده‌های ایمیل شناسایی می شوند .

پس در دو حالت دارای چنین مشکلی هستیم یکی ارسال نشدن ایمیل و دیگری اسپم شناخته شدن آن که در چنین صورتی ایمیل وارد پوشه هرزنامه هاست خود خواهد شد و تنها راه برای رفع این مشکل این است که افراد زیادی ایمیل شما را به عنوان not spam ثبت کرده تا سرویس دهنده‌ها ، ایمیل شما را به عنوان هرزنامه و اسپم در نظر نگیرند و ایمیل‌ها به درستی وارد صندوق ورودی کاربران شود. آموزش وردپرس امروز ما یکی از مشکلات رایج که در وردپرس پیش میاد رو مورد بررسی قرار میده. تا انتها همراه ما باشید.

بریم سراغ رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

در ابتدا باید از مدیریت هاست خود بخواهید تا مشکل را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را رفع کنند چرا که ممکن است هاست شما در تابع ایمیل php دچار مشکل شده آن را برطرف کنند تا امکان ارسال ایمیل برای شما فراهم شود. یکی از راهکارهای استفاده از ایمیل واسطه می باشد یعنی از سایت‌هایی که با قرار دادن یک API می‌توانند تا ایمیل‌های ارسالی شما را به دست کاربران برسانند ، استفاده کنید.

مزیت استفاده از ایمیل واسطه در وردپرس  :

  • اطمینان از اینکه ایمیل‌های ارسالی به صندوق ورودی ارسال خواهند شد و هیچ گاه به عنوان اسپم شناسایی نشده و در پوشه هرزنامه قرار نخواهند گرفت.
  • استفاده مناسب از منابع هاست به دلیل اینکه ایمیل‌های ارسالی توسط تابع ایمیل php هاست ارسال نخواهند شد که در این صورت درصد اینکه سایت شما به عنوان اسپم شناسایی شود بسیار کم خواهد بود و از طرف دیگر اگر سایت شما پربازدید باشد و روزانه ایمیل‌های زیادی در آن ارسال شود با محدودیت در ارسال ایمیل مواجه نخواهید شد.

پس ارسال ایمیل با استفاده از ایمیل واسطه برای سایت بسیار خوب و بهتر است و مطمئن خواهید بود که ایمیل شما صد در صد به دست کاربران خواهد رسید .

مطلب پیشنهادی  رفع مشکل مسدود کننده اجرای جاوا اسکریپت و CSS

حل مشکل ارسال ایمیل در وردپرس با سرور SMTP جیمیل

شما در این روش می توانید از افزونه Easy WP SMTP برای ارسال ایمیل در وردپرس با استفاده از سرویس gmail استفاده کنید پس این افزونه را دانلود و سپس نسبت به نصب و فعال سازی آن اقدام کنید این افزونه بیش از 200.000 بار نصب و فعال سازی شده است . پس از نصب و فعال سازی این افزونه زیر منویی با عنوان Easy WP SMTP در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرس شما اضافه می شود پس به قسمت تنظیمات این افزونه وارد شوید .

From Email Address: در این فیلد آدرس جیمیل خود و یا هر آدرس ایمیلی که قصد دارید از طریق SMTP آن ایمیل‌های خود را ارسال کنید ، را وارد کنید.

From Name: در این فیلد نام دلخواه خود را وارد کنید . این نام در ایمیل‌های ارسالی به کاربران در عنوان ایمیل نمایش داده خواهد شد.

SMTP Host: در این فیلد آدرس SMTP ایمیل خود را وارد کنید. هر سرور ایمیل دارای یک آدرس SMTP می باشد که اگر از جیمیل استفاده می‌کنید باید در این فیلد از آدرس smtp.gmail.com استفاده نمایید .

Type of Encription: اگر سرور شما از SSL پشتیبانی می‌کند آن را بر روی این گزینه قرار دهید، در غیر این صورت آن را بر روی TLS قرار دهید.

SMTP Port: پورت سرور SMTP خود را وارد کنید. پس برای استفاده از اکانت جیمیل ، باید پورت موجود برای جیمیل را که عدد 465 می باشد ، وارد کنیم.

SMTP Authentication: ابتدا این گزینه را بر روی حالت NO قرار داده و یک ایمیل تست ارسال کنید، اگر ایمیل مورد نظر ارسال شد تنظیمات را در این بخش تمام کنید ، اما اگر ایمیلی ارسال نشد آن را بر روی YES قرار داده و سپس آدرس و رمز اکانت جیمیل خود را وارد کنید.

SMTP username: در این گزینه آدرس جیمیل خود را برای بررسی و استفاده از SMTP وردپرس وارد کنید.

SMTP Password: در این گزینه رمز اکانت جیمیل خود را وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید.

تنظیمات انجام داده شده را ذخیره کرده و به انتهای صفحه رفته و در بخش  Testing and debugging settings یک ایمیل را برای تست ارسال کنید. در فیلد To آدرس دریافت کننده ایمیل و سپس در فیلد Subject عنوان ایمیل خود و در نهایت در فیلد Message متن ایمیل را وارد کرده و روی دکمه Send Test Email کلیک کنید.

بعد از این هر ایمیلی که در سایت وردپرسی خود ارسال می کنید از طریق SMTP و بدون هیچ گونه مشکلی ارسال خواهد شد .

ارسال ایمیل از طریق Mandrill

این مورد یک سرویس خبرنامه و ارسال ایمیل انبوه می باشد که توسط گروه MailChimp راه اندازی شده است و بیش از 1 میلیون کاربر دارد و در حدود 2 بیلیون ایمیل در هر ماه ارسال می کند چرا که یکی سرویس کاملا حرفه ای بوده و نیازهای شما را به خوبی براورده خواهد کرد و از طرف دیگر شما می توانید به صورت کاملا رایگان از این سرویس استفاده کنید شما در این سرویس رایگان مجاز هستید ماهانه تا 12000 ایمیل ارسال کنید .

برای استفاده از این مورد ابتدا افزونه ی wpMandrill را نثب و فعال سازی کنید پس از نصب افزونه جهت ثبت نام، به وبسایت Mandrill وارد شوید و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید و سپس برای دریافت کلید API به حساب کاربری خود وارد شوید به بخش settings مراجعه کرده و بر روی دکمه +Add API Key کلیک تا یک کلید API جدید برای شما ایجاد شود. سپس وارد داشبورد مدیریت وردپرس از منوی تنظیمات به زیرمنوی Mandrill مراجعه کرده و کلید API خود را که تازه دریافت کرده اید را در ناحیه مربوط به API وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید. بعد از این کار از آن پس می توانید ایمیل های خود را توسط سرویس مندریل ارسال کنید و مطمئن باشید که ایمیل ها به درستی ارسال خواهند شد .

مطلب پیشنهادی  خطای Remove Render-Blocking JavaScript و نحوه رفع آن

ارسال ایمیل ها با استفاده از SparkPost

این سرویس به تازگی وارد سرویس دهندگان ایمیل شده است با اسپارک پست می توانید ماهانه تا 100 هزار ایمیل را به صورت رایگان به مقاصد مورد نظر ارسال کنید برای استفاده از این سرویس شما باید در ابتدا افزونه ی SparkPost را روی سایت خود نصب و فعال سازی کنید . بعد از فعال سازی زیر منوی جدیدی با عنوان SparkPost به منوی تنظیمات وردپرس افزوده میشود که برای دسترسی به تنظیمات باید بر روی آن کلیک کنید .

SparkPost

در ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت اسپارک پست ایجاد کنید تا بتوانید کلید API را دریافت کرده و در تنظیمات افزونه قرار دهید البته عضویت در اسپارک پست با IP ایران امکان پذیر نخواهد بود.

پس از وارد کردن اطلاعات ثبت نامی، از شما درخواست میشود که دامنه ای که قصد ارسال ایمیل از آن را دارید ارائه کنید. در این حالت یک ایمیل تایید به یکی از آدرس های ایمیل abuse@domain.com یا postmaster@domain.com به دامنه انتخابی شما ارسال خواهد شد ، دامنه تایید اعتبار خواهد شد . در این جا باید به داشبورد اسپارک پست مراجعه کرده و از منوی Account به زیرمنوی API Keys مراجعه فرمایید در بخش API Keys روی دکمه NEW API KEY کلیک و نام API  را انتخاب کنید همه ی Permission ها را برای API فعال کنید و سپس در صورت نیاز در بخش Allowed IPs، آدرس های IP که مایلید به API دسترسی داشته باشند را ارائه دهید البته می توانید این بخش را پر نکنید و از هر آدرس IP در صورت داشتن کلید API معتبر میتوان استفاده کرد و در آخر روی Add API Key کلیک کنید تا کلید ساخته شده در اختیار شما قرار گیرد و سپس تنظیمات را ذخیره کنید .

در تنظیمات افزونه در وردپرس باید Send email using SparkPost را فعال کنید تا افزونه شروع به کار کند سپس در بخش Overrides نام و ایمیل ارسال کننده را مشخص کنید البته ایمیل شما باید دارای نام دامنه باشد و در آخر در قسمت Test Email یک آدرس ایمیل وارد کرده و روی Send test email کلیک کنید تا یک ایمیل آزمایشی به آن ارسال شود اگر همه چیز به درستی تنظیم شده باشد ارسال به درستی انجام می شود

اگر دامنه تایید نشده باشد در بخش دیباگ در قسمت response body با پیام Invalid Domain مواجه خواهید شد .

ارسال ایمیل های وردپرس با استفاده از Mailgun

این سرویس یکی از معتبر ترین سرویس های ارسال ایمیل می باشد که امکان ارسال  10 هزار ایمیل را در اختیار شما قرار می دهد تنها باید در سایت www.mailgun.com ثبت نام کرده و اطلاعات خود را ثبت نمائید و بعد از ثبت نام بر روی دکمه “Add your domain” برای افزودن سایت کلیک کنید .

رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

شما در این قسمت نام دامنه ی خود را وارد کنید که بهتر است از یک ساب دامین که در هاست وردپرس خود ایجاد کرده اید استفاده نمایید بعد از ثبت دامنه سرویس mailgun به شما یک دی ان اس رکورد میدهد که میتوانید بر روی ساب دامین خود ست کنید .

توجه کنید نوع دی ان اس رکورد داده شده و دی ان اس که باید بر روی هاست خود تنظیم کنید به صورت TXT می باشد و بعد نوبت به افزودن MX Entry در هاست شما خواهد رسید .

در این مرحله شما باید به پنل خود در mailgun بروید و بعد دامنه ثبتی را تائید کنید ، شما در این جا باید افزونه مربوط به Mailgun برای وردپرس در سایت وردپرسی خود نصب کنید سپس تنظیمات افزونه را مشاهده فرمایید این افزونه ایمیل ها را با استفاده از HTTP API ارسال میکند البته شما میتوانید آنها را به SMTP تغییر دهید .

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *