راهکارهای رفع تداخل افزونه های وردپرس

خانه / وبلاگ / خطا های وردپرس / راهکارهای رفع تداخل افزونه های وردپرس
5 / 5
1
راهکارهای رفع تداخل افزونه های وردپرس

راهکارهای رفع تداخل افزونه های وردپرس

5 / 5
1

شما با استفاده از افزونه ها قابلیت های بسیار و متعددی را به سایت خود می افزایید تا با استفاده از آنها بتوانید نیاز خود را رفع کرده و بسیاری از کار ها را تسهیل بخشید ولی باید بدانید همین افزونه ها ممکن است مشکلاتی را برای شما به وجود آورد استفاده نامناسب و عدم رعایت اصول می توانید علت مشکلات باشد که این مشکلات می تواند به علت استفاده از افزونه‌هایی با کدگذاری ضعیف و یا افزونه‌هایی که مشکلات عملکردی و آسیب‌های امنیتی دارند ، باشد .

یک مشکل بزرگ و عمده می تواند هنگامی رخ دهد که افزونه وردپرس جدیدی را نصب یا افزونه‌های موجود را به‌روزرسانی کنید در این صورت ممکن است تداخل هایی را به وجود آورند .

تداخل افزونه‌ها در وردپرس

امروزه روز با توجه به تعداد زیاد افزونه ها و ویژگی ها و امکاناتی که به آنها افزوده شده است تشخیص ماهیت دقیق و سازگاری افزونه‌ ها نیازمند بررسی و تحلیل است و به راحتی امکان پذیر نمی باشد ولی به طور کلی تداخل افزونه‌ ها در وردپرس می تواند به صورت زیر باشد :

  1. تداخل بین دو افزونه موجود (به دلیل عملکرد مشابه)
  2. تداخل بین قالب و افزونه ( پس از نصب افزونه جدید یا به‌روزرسانی افزونه‌های موجود)
  3. تداخل بین نسخه فعلی وردپرس و افزونه
رفع  تداخل افزونه‌ ها در وردپرس
رفع  تداخل افزونه‌ ها در وردپرس

تداخل بین افزونه ها به دو علت ممکن است اتفاق بیافتد . وب سایت از حالت عادی خارج شود و با اختلال در عملکرد مواجه شوند در این صورت ممکن است وجود یک افزونه موجب به‌ هم‌ ریختگی و تداخل در کار سایت شود  در چنین مواقعی ممکن است با صفحه سفید مرگ در وردپرس مواجه شوید اصولا این مشکل بعد از آخرین به‌ روز رسانی یا نصب آخرین افزونه ، رخ می‌دهد . زمانی که شما چنین مشکلاتی را در سایت خود مشاهده می کنید باید به سرعت نسبت به رفع آن اقدام فرمایید .

عیب‌ یابی و رفع  تداخل افزونه‌ ها در وردپرس

باید در ابتدا گزینه هایی را بررسی کنید این اطلاعات عبارتند از : مخزن وردپرس و سایر منابع ارائه‌دهنده افزونه‌ های وردپرسی ، موارد و نکات مربوط به افزونه‌ ها مانند جزئیات ، مشخصات فنی ، نظرات کاربران ، تعداد نصب فعال ، توسعه‌ دهنده و سایر موارد را به کاربران نمایش می‌دهند . شما باید این موارد را بررسی کنید تا بتواند افزونه هایی را که با این موارد سازگار است را انتخاب نمایید همین مورد موجب می شود تا حدی از سطح ایمنی و صحت افزونه مطمئن باشید .

۱صحت سایت و عدم کارایی افزونه

در ابتدای کار باید ببینید که وردپرس و سایت شما به درستی کار میکند یا خیر یعنی شما به سایت و وردپرس دسترسی دارید اگر چنین است باید ابتدا بروزرسانی جدید افزونه را بررسی کنید اگر در دسترس بود آبدیت کنید چرا که این مشکل میتواند به دلیل تداخل جاوا اسکریپت یا css های قدیمی باشد که مشکل ساز شده اند برای آنکه افزونه را بروزرسانی کنید طبق آموزش های قبلی و به صورت پیشفرض عمل کنید اگر چنانچه پس از بروزرسانی مشکل حد شد به معنی آگاه شدن توسعه دهنده و سازنده افزونه از مشکلات افزونه می باشدو مشکل را رفع کرده است

۲به‌روزرسانی افزونه‌های موجود یا نصب یک افزونه جدید و بروز تداخل

در برخی از اوقات ممکن است زمانی که افزونه جدیدی را نصب میکنید و یا پلاگین های موجود را بروزرسانی میکنید با مشکل روبرو شوید برای رفع این مشکل در این حالت نیازی نیست به عیب یابی بپردازید کافی است تا افزونه ای که نصب یا بروزرسانی کرده اید را غیر فعال کنید و چک کنید که آیا وب سایت مشکل دارد یا خیر . چنانچه نیاز به کارایی افزونه دارید میتوانید از پلاگین های جایگزین استفاده کنید و در همین حال به سازنده افزونه نیز گزارش خرابی را ارسال کنید تا آن را رفع کند.

۳به‌روزرسانی خودکار یا دستی و بروز تداخل

 قابلیتی نسبتا خوب وردپرس در زمینه ارائه آپدیت های هسته و افزونه و قالب این است که امکان بروزرسانی خودکار نیز وجود دارد این بسیار عالی است چرا که خودکار سازی و انجام عملیات تکراری در سررسید ها که نیاز به بررسی دارند مانند بروزرسانی وردپرس نیاز داریم تا هر بار چک کنیم و یا پس از انتشار نسخه جدید به صورت دستی بروزرسانی کنیم خب خود وردپرس این قابلیت را دارد پس میتوان تنظیمی اعمال کرد تا به صورت خودکار بروزرسانی صورت گیرد اما اگر در چنین مواقعی شما به صورت سه حالت زیر همچنان پیغام دریافت میکند باید بگوییم که کمی کار پیچیده تر خواهد بود چرا که شما به صورت اتوماتیک کار ها را انجام میداده اید و حالا بخشی از آن به مشکل خورده است .

  • مشاهده پیغام خطا در بالای وب‌سایت
  • مشاهده صفحه‌نمایش سفید مرگ وردپرس
  • مشاهده پیغام خطا در بالای وب‌سایت

به غیر از صفحه مرگ در حالت پیشخوان شما در تمامی خطا های دریافتی چه برای این مورد و یا موارد مشابه از خطاهای وردپرس در چنین مواقعی شما دسترسی کامل به پیشخوان را دارید به این صورت که به ارور داده شده توجه نکنید و واردپیشخوان شوید ابتدا قالب و افزونه را غیر فعال کنید مشکل را متوجه می شوید خب حال نوبت به بررسی علت بروز مشکل تداخل افزونه ها در وردپرس میپردازیم برای اینکار باید ابتدا آخرین نسخه بک آپ وب سایت را مورد بررسی قرار دهیم ( توصیه میشود در هر حالتی یک نسخه پشتیبان از وب سایت تهیه کنید ) چنانچه این نسخه قبل از بروز خطا گرفته شده است آن را بازگردانید . و اگر هم قبلا بک آپ نگرفته اید به پیشخوان وردپرس مراجعه کنید و تمامی افزونه های نصب شده را غیر فعال کنید.

حال وب سایت را بررسی کنید اگر خطا رفع شده بود مشکل با فعال بودن یکی از افزونه هاست و در این حالت به صورت تکی و ترتیبی افزونه ها را فعال کنید تا به افزونه مشکل ساز برسید . اما در غیر این صورت یعنی اگر با انجام اینکار نیز مشکل پابرجا بود به قسمت پوسته ها رفته و قالب وب سایت را روی قالب پیشغرض وردپرس قرار دهید .

در برخی از موارد قالب ها و بروزرسانی آنان ممکن است که وب سایت را دچار مشکل کند به این دلیل که توسعه دهنده قالب وردپرس مورد نظر کد یا امکانی را به قالب اضافه میکند که ما در افزونه های استفاده شده عملکرد مشابه ای را داریم در این حالت وردپرس دچار مشکل می شود پس ابتدا قالب را به پوسته پیشرفض وردپرس تغییر میدهیم اگر در این حالت مشکل رفع نشد میتوان نتیجه گرفت که مشکلی که پیش آمده است تداخل بین قالب و یکی از افزونه هاست برای اینکه بتوان این مورد را رفع کرد با توسعه دهنده قالب تماس بگیرید و تا رفع کامل مشکل یک قالب جایگزین پیدا کنید.

و چنانچه با تغییر قالب مشکل حل شد افزونه ها را به صورت تکی و ترتیبی غیر فعال کنید و بررسی کنید تا متوجه شوید که کدام پلاگین این مشکل را به وجود آورده است . باز هم به روش بالا افزونه های غیر فعال شده را به صورت تکی فعال میکنیم تا به پلاگین ایجاد کننده مشکل برسیم

جلوگیری از بروز تداخل افزونه‌ها در وردپرس
جلوگیری از بروز تداخل افزونه‌ها در وردپرس

مشاهده صفحه سفید مرگ در وردپرس

صفحه مرگ یا  صفحه سفید یک خطای معمول و رایج بین کاربران وردپرسی است که علت های مختلفی دارد زمانی که در کد های php اختلالی به وجود می آید صفحه ای که قرار است عملیات را به اجرا دربیاورد سفید میشود البته این صفحه حاوی اطلاعات خطا نیز است که برای نمایش خطا ها باید حالت اشکال زدایی را فعال کنید.

مقابله با سفید شدن صفحه در وردپرس مقاله ایست که قبلا در سایت معرفی شده.

اگر بعد از بروزرسانی و یا نصب قالب جدید صفحه مرگ داشتید نگران نباشید این مشکل را میتوان به راحتی رفع کرد برای آنکه بتوان علت را متوجه شد ابتدا بررسی کنید که به پیشخوان دسترسی دارید یاخیر در صورتی که به پیشخوان دسترسی داشتید یک بار افزونه ها را غیر فعال کنید اگر با اینکار مشکل رفع شد نتیجه میگریم که تداخل افزونه ها در وردپرس بوده است که چنین مشکلی را ایجاد کرده است.

و اگر هم به پیشخوان دسترسی نداشتید کافیست تا از طریق FTP و یا مدیریت فایل هاست نام پوشه افزونه ها را تغییر دهید به این ترتیب که نام پوشه Plugins را به یک نام دیگر تغییر دهید سپس وارد پیشخوان شده و مشاهده میکنید که به شما پیغام هایی نظیر به دلیل یافت نشدن آدرس ریشه افزونه غیر فعال شد … حال به پوشه افزونه ها برگشته و نام آن را مجدد بر روی Plugins قرار دهید سپس با مراجعه دوباره به پیشخوان شاهد این خواهید بود که تمام افزونه ها هستند ولی به صورت غیر فعال و اکنون به صورت تکی به فعال سازی آنان خواهیم پرداخت.


و یک روش دیگر که کمی خطرناک تر است پاک کردن فایل های افزونه می باشد که پیشنهاد میشود از این روش استفاده نکنیدو یا در صورت تمایل به استفاده از فایل ها یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و بعد از بازگردانی فایل های افزونه به پیشخوان رفته و مراحل بالا را برای فعال کردن دستی افزونه انجام دهید.

با انجام این کار باید شما به پیشخوان دسترسی داشته باشید اما اگر به پیشخوان همچنان دسترسی ندارید وصفحه سفید شما همچنان پارجاست مشکل از افزونه نیست و باید قالب را مورد بررسی قرار داد برای اینکار ابتدا وارد هاست خود شده و پوشه ای با نام Theme را تغییر نام دهید سپس تست کنید به احتمال خیلی زیاد وارد پیشخوان شده اید و حال نام پوشه را برگردانید اگر چنانچه به پیشخوان باز هم دسترسی داشتید وارد پوسته ها شده و یک قالب دیگر را امتحان کنید اما اگر باز به حالت قبل برگشتید مجدد نام قالب خود را از داخل پوشه Theme تغییر نام دهید. با انجام اینکار به پیشخوان دسترسی خواهید داشت .

جلوگیری از بروز تداخل افزونه‌ها در وردپرس

مطابق مطالب بالا مشاهده کردید که بررسی و رفع تداخل افزونه ها کار سختی نیست ولی نیازمند انرژی و زمان زیادی برای اینکه بتوان منبع مشکل را شناسایی و رفع کرد نیاز است اما با روش هایی ساده میتوانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید و زمان و انرژی خود را برای وب سایت و بهبود وضعیت کسب و کارتان صرف کنید.

روش های پیشگیرانه تداخل افزونه ها در وردپرس

 از پلاگین های کمتری برای مدیریت وب سایت خود استفاده کنید این اشتباهی است که اکثر کاربران آن را انجام میدهند سعی کنید از کمترین میزان افزونه ها استفاده کنید هر آنچه تعداد افزونه کمتر باشد به نفع وب سایت می باشد و از بروز تداخلات جلوگیری خواهد کرد.

  • اگر شخصی بود که قبل از بروزرسانی و یا نصب افزونه شما را از مشکلات احتمالی و تجربه خود را در اختیار شما قرار میداد چقدر خوب میشد ؟ اما وردپرس این قابلیت را دارد شما قبل از آنکه افزونه را نصب و فعال سازی کنید بهتر است توصیه هایی افراد استفاده کند و نظرات افزونه را مطالعه کنید.
  • بروزرسانی کنید ، موضوع مهمی که باید به آن به صورت ویژه نگاه کرد موضوع بروزرسانی و دریافت فایل پشتیبان می باشد ، همواره سعی کنید افزونه های خود و مهم خود را بروزرسانی کنید اگر از ابزار های بروزرسانی وردپرس به صورت خودکار استفاده میکنید قبل از انجام عملیات چک کنید تا نسخه پشتیبان از وب سایت شما گرفته شده است یا خیر .
  • همیشه هر از چند گاهی تنظیمات افزونه و مستندات آن را مطالعه کنید چرا که ممکن است افزونه از 6 ماه و بعضا تا 3 سال بروزرسانی نشده باشند و حتما پس از شناسایی مشکل و افزونه هایی که بروزرسانی نشده اند مشکل را گزارش کنید و سپس از یک افزونه جایگزین استفاده کنید.
  • همواره برای نصب و بروزرسانی موارد جدید در یک محیط تستی ابتدا کار کندتا موارد بعدی آن .
  • حتما حتما قبل از نصب افزونه ساختار افزونه مورد نظر را بررسی کنید تا ساختار استاندارد پوشه و فایل های قالب و افزونه استاندارد باشد.
  • به مطالعه و آموزش در رابطه با هوک های وردپرس بپردازید در گاهی از موارد است که افزونه و قالب ها دچار مشکل میشوند و زمانی است که توسعه دهنده ها نام های یک سان در یک قالب و افزوه استفاده کرده و یا اینکه برای هوک نام منحصر به فردی را انتخاب نکرده است .

جمع‌بندی نهایی

وردپرس با قابلیت های فراوانی که دارد انتخاب مناسبی برای توسعه دهنده ها ، طراحان وب و تازه کار ها می باشد و صد البته همگی که با وردپرس دست و پنجه نرم کرده ایم حتما درد پنجه اشکالات و خطاهای وردپرس را چشیده ایم برای مثال تمام وردپرس کاران یک بار با ارور صفحه سفید مواجه شده اند .

از جمله خطای ممکنه تداخل در افزونه های وردپرس است زمانی که یک کلاس برای برنامه نویسی دچار اشکال میشود و یا کلاس های مشابه ای وجود دارد سرور فعالیت بالا میکند و دچار سردرگمی برای اجرای دستورات می شود و همین علت نیز بروز خطاهای عجیب غریب است . اما رفع آن چندان کار سختی نیست ولی نیازمند زمان و انرژی است ، معمولا در زمان تداخل در افزونه های وردپرسی پیغام خطا در بالای وب سایت نمایش داده می شود.

تداخل افزونه‌ها در وردپرس یکی از مشکلات رایج در میان کاربران وردپرسی است. بررسی و رفع این‌گونه مشکلات سخت نیست اما ملزم صرف انرژی و زمان نسبتاً زیادی است. عموماً در زمان بروز

<!-- [if gte mso 9]>-->

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

<!-- [if gte mso 9]>-->

<!-- [if gte mso 10]>-->

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

2 دیدگاه

  1. ALI

    سلام من همین خطا رو دارم میشه بفرمایید برای رفعش دقیقا چیکار کنم اگر قطع کدی وجود داره بدید ممنون میشم

    • حمید رضا

      سلام
      شما باید ابتدا تمامی افزونه ها رو غیر فعال کنید .
      برای این کار هم می تونید از طریق پنل مدیریت سایت اقدام کنید و هم می توند از طریق پنل مدیریت هاست سی پنل یا دایرکت ادمین این کار رو انجام بدید.
      برای غیر فعال کردن افزونه ها از طریق هاست ابتدا وارد public html شده و وارد پوشه پلاگین ها شوید نام پوشه پلاگین ها رو تغییر بدید مثل plugin2 تا تمامی افزونه ها غیر فعال بشن .
      سپس سایت رو reload کنید . اگه دیدید که سایت به حالت قبلی باز گشته حتماً یکی از افزونه ها این مشکل رو بوجود آورده . پس یکی یکی افزونه ها رو فعال کنید و هربار سایت رو بروزرسانی کنید تا افزونه دارای مشکل رو پیدا کنید.
      هم چنین اگه تعداد افزونه های شما زیاد باشه هم این مشکل پیش میاد پش سعی کنید افزونه هایی که دارای اولویت اول هستن نگه دارین و بقیه رو حذف کنید.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *