نحوه ی نمایش خلاصه مطالب در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / نحوه ی نمایش خلاصه مطالب در وردپرس
4 / 5
5
نحوه ی نمایش خلاصه مطالب در وردپرس

نحوه ی نمایش خلاصه مطالب در وردپرس

4 / 5
5

نمایش خلاصه مطالب در هر سایتی ضروری است و در هر سایتی دیده می شود به خصوص در صفحه ی اول سایت که موجب زیبایی و حرفه ای شدن سایت خواهد شد و همین خلاصه کردن ها باعث می شود مطالب بیشتری را در سایت قرار دهیم حتی گاهی لازم است که ما به جای نمایش همه نوشته همراه عکس و … فقط مختصری از خود متن نوشته رو نمایش دهیم .
خلاصه مطلب بخشی از مطلب وردپرس می باشد که میتوانید آن را به صورت اتوماتیک وارد کنید و یا اینک تنظیم کنید اگر نیاز دارید که خلاصه مطالبتان به صورت چکیده شده مطلب باشد و شما آن را بنویسید در انتهای ویرایشگر مطلب میتوانید آن را در کادر چکیده وارد کنید تا در جای مناسب با استفاده از تابع مربوطه نمایش داده شود . این کار شاید چندان نیاز نباشد اما اگر بتوانید برای هر مطلب خود یک چکیده در تعداد کاراکتر های مجاز برای خلاصه مطالب خود تهیه کنید جلوه بهتری در سایت در صفحات آرشیو خواهید داشت به طوری که دیگر بخشی از متن که معمولا واژه های ابتدایی مطلب است را ندارید و یک چکیده تدوین شده به نمایش در خواهد آمد .

قراردادن خلاصه مطلب در وردپرس

خلاصه مطلب به صورت اتوماتیک میتواند انتخاب شود از بخشی از متن که معمولا قسمت ابتدایی متن می باشد یا اینک میتوانید به صورت دستی و سفارشی آن را وارد کنید برای اینکار کافیست تا در انتهای ویرایشگر وردپرس در قسمت چکیده خلاصه مطلب خود را وارد کنید اگر این بخش را مشاهده نکردید از قسمت بالا روی تنظیمات صفحه کلیک کنید و تیک چکیده را فعال کنید تا بخش مورد نظر به نمایش در بیاید و میتوانید چکیده خود را وارد کنید.

برای نمایش چیکده نیز میتوانید از تابع و افزونه هم استفاده کنید استفاده از تابع ساده اما بدون امکانات اضافی یعنی تعیین حد مجاز و یکسری قابلیت های دیگر می باشد که در صورت نیاز برای آنها نیز باید تابع استفاده کنید اما میتوانید از افزونه هم استفاده کنید.

یکی از قابلیت های کاربردی وردپرس نمایش خلاصه مطالب می باشد که با استفاده از تابع excerpt می توانید خلاصه ای از مطالب را به نمایش بگذارید شما برای انجام این کار نیازی به هیچ افزونه وردپرس ندارید و با چند کد ساده می توانید این کار را انجام دهید :

به طور معمول همه برای نمایش متن پست در حلقه وردپرس از کد زیر استفاده میکنند .

<?php the_content(); ?>

و سپس برای آن که تنها خلاصه متن نمایش داده شود باید کد زیر را جایگزین کرد :

<?php the_excerpt(); ?>

توجه کنید که تابع excerpt خلاصه مطالب می باشد و تابع content کل محتوای مطلب و اگر ما نیاز به نمایش کل محتوا داریم از این تابع استفاده میکنیم برای مثال استفاده این تابع در فایل sinle.php می باشد اگر بخواهید حجم کاراکتر های نشان داده شده را کاهش دهید . باید از کد زیر استفاده کرد برای تغییر هم باید عدد رو کم و زیاد کنید برای انجام تغییرات می توانید عدد مورد نظر را کم و یا زیاد کنید .

<?php the_content_rss('', TRUE, '', 60); ?>

در بعضی پوسته ها نیاز می شود تا چندین خلاصه مطلب داشته باشیم یعنی برخی از مطالب مثلا با 70 کلمه در خلاصه مطلب نمایش داده می شوند و برخی دیگر با 90 کلمه در این شرایط باید چه کنیم ؟
ما دو خلاصه مطلب را در اختیار شما قرار می دهیم که با استفاده از کد ها می توانید تعداد را خود شما تغییر دهید . قبل از انجام هر گونه تغییر و ویرایشی از فایل functions.php پوسته خود پشتیبان تهیه کنید اگر پوسته یا قالب وردپرس شما دارای این فایل نمی باشد . فایلی با همین نام و فرمت php ایجاد کنید . سپس کدهای زیر را در انتهای کدهای موجود قبل از بسته شدن تگ php یعنی قبل از ?> در این فایل کپی کنید .


functionwpe_excerptlength_teaser( $length) {
return45;
}
functionwpe_excerptlength_index( $length) {
return30;
}
functionwpe_excerptmore( $more) {
return'...';
}

ما در کد بالا دو تابع با نام های wpe_excerptlength_teaser با تعداد کلمات 45 کاراکتر و wpe_excerptlength_index با تعداد کلمات 30 کاراکتر ایجاد کردیم .
حال با کد های زیر و استفاده از تابع excerpt جدیدی را در وردپرس ایجاد می کنیم :

functionwpe_excerpt( $length_callback= '', $more_callback= '') {
if( function_exists( $length_callback) )
add_filter( 'excerpt_length', $length_callback);
if( function_exists( $more_callback) )
add_filter( 'excerpt_more', $more_callback);
$output= get_the_excerpt();
$output= apply_filters( 'wptexturize', $output);
$output= apply_filters( 'convert_chars', $output);
$output= '

'. $output. '

'; // maybe wpautop( $foo, $br )
echo$output;
}

بعد از انجام این مرحله نوبت به فراخوانی هر یک از توابعی می رسد که برای هر یک از خلاصه مطالب در پوسته خود قرار داده ایم . از کد زیر بهره بگیرید :

<?php wpe_excerpt('wpe_excerptlength_index', 'wpe_excerptmore'); ?>
// the other one
<?php wpe_excerpt('wpe_excerptlength_teaser', 'wpe_excerptmore'); ?>

با استفاده از تابع اول wpe_excerptlength_index می توان خلاصه مطلبی با تعداد کلمات 30 کاراکتر و با استفاده از تابع دوم wpe_excerptlength_teaser می توان خلاصه مطلب وردپرس با تعداد کلمات 45 کاراکتر به نمایش گذاشت .

مطلب پیشنهادی  قرار دادن نقشه گوگل در سایت وردپرس

افزونه ی نمایش خلاصه مطالب در سایت

همانطور که در قبل گفته شد میتوان برای مدیریت بهتر قابلیت چکیده وردپرس از افزونه نیز استفاده کرد به این صورت که افزونه را نصب و تنظیمات را اعمال میکنیم و میتوانیم با تابع مربوط به افزونه خلاصه مطلب سفارشی شده را نمایش دهیم . افزونه Advanced Excerpt یکی از افزونه هایی است که می توان برای ایجاد تنظیمات حرفه ای جهت نمایش خلاصه نوشته وردپرس بکار می رود برخی از ویژگی های افزونه عبارتند از :

قابلیت تعیین تعداد کلمات خروجی افزونه
قرار دادن علامت و کارکتر html مورد نظر در پایان خلاصه پست
افزودن لینک ادامه نوشته به انتهای خلاصه مطلب با متن دلخواه
نمایش خلاصه مطلب تعیین شده توسط کاربر به جای استفاده از کلمات ابتدای نوشته
حذف توابع the_content و the_excerpt در صورت بودن در حلقه وردپرس
نمایش متن و عدم نمایش کدهای موجود در خلاصه مطلب
قابلت تعیین نمایش خلاصه مطلب فقط برای مطالب صفحه اصلی ، دسته مورد نظر ، برگه ها، برچسب ها، جستجو و …
برای استفاده از این افزونه می توانید تابع فراخوانی مخصوص خلاصه مطلب مربوط به آن the_advanced_excerpt() را در محل مورد نظر از کوئری یا حلقه وردپرس قرار دهید.
نمایش خلاصه متن بجای متن کامل
اگر شما نیز از قالبی استفاده می کنید که تمام متن را به جای خلاصه ی آن نشان می دهید می توانید مسیر زیر را دنبال کنید :
کد زیر را کپی کرده

<?php the_excerpt(); ?>

و جایگزین کدی که در زیر این قسمت آورده ایم ، گذارید :

<?php the_content(); ?>

چنین کدی ممکن است اصلا در قالب وجود نداشته باشد به همین خاطر برای ایندکس کردن قالب باید به صورت زیر عمل کرد :

 <?php /** * The main template file * * This is the most generic template file in a WordPress theme and one of the * two required files for a theme (the other being style.css). * It is used to display a page when nothing more specific matches a query. * For example, it puts together the home page when no home.php file exists. * * @link http://codex.wordpress.org/Template_Hierarchy * * @package WordPress * @subpackage i-transform * @since i-transform 1.0 */ get_header(); ?> <?php $do_not_duplicate = array(); ?> <div id="featured" class="featured-area clear"> <div id="ft-post" class="ft-post"> <?php if ( have_posts() ) : $counter=1; ?> <?php /* The loop for featured post */ ?> <?php while ( have_posts() ) : the_post(); ?> <?php if ( is_sticky() && is_home() && $counter<=4 && ! is_paged() ) : ?> <?php $do_not_duplicate[] = $post->ID ?> <?php get_template_part( 'featured', get_post_format() ); ?> <?php endif; ?> <?php $counter++; ?> <?php endwhile; ?> <?php endif; ?> </div> <!-- #content --> </div> <!-- #primary --> <div id="primary" class="content-area"> <div id="content" class="site-content" role="main"> <?php if ( have_posts() ) : ?> <div class="blog-columns"> <?php /* The loop normal posts */ ?> <?php while ( have_posts() ) : the_post(); ?> <?php if (in_array($post->ID, $do_not_duplicate)) continue; ?> <?php get_template_part( 'content', get_post_format() ); ?> <?php endwhile; ?> </div> <?php itransform_paging_nav(); ?> <?php else : ?> <?php get_template_part( 'content', 'none' ); ?> <?php endif; ?> </div> <!-- #content --> <?php get_sidebar(); ?> </div> <!-- #primary --> <?php get_footer(); ?> 

کد بالا یک مثال برای نمایشی صفحه ای است که از خلاصه مطلب استفاده کرده است مانند صفحه اصلی پیش فرض در وردپرس میتوانید متناسب با قالب وب سایتتان اینکار را انجام دهید به طوری که نیازی نیست تمام کد های بالا را کپی کنید فقط بخش مربوط به محتوا content را دقت کنید که اگر نیاز شد یا قالب شما تمام مطلب را نمایش میدهد مانند دستور بالا عمل کرده و به جای آن خلاصه مطالب را نمایش دهید البته میتوانید کلیه متن را هم نمایش دهید اما معمولا اینطور نیست و چکیده از مطلب نمایش داده می شود ، کل متن به صورت معمول در صفحات مطالب نمایش داده میشود در فایل single.php میتوان مشاهده کرد که از تابع  content استفاده شده است که بیانگر نمایش کل متن مطلب می باشد.

مطلب پیشنهادی  سازنده مطلب و برگه در وردپرس

خلاصه مطالب باید به گونه ای باشد که علارقم نمایش بخشی از متن تا جای زیادی در صفحه آرشیو شده را نگیرد مانند صفحه اصلی و صفحات آرشیو ، دسته بندی و برچسب ها بتواند مفهوم را تا کمی منتقل کند برای اینکه این اتفاقا بیافتد باید تعداد خلاصه کلمات را طوری تعیین کنید که نه از متن چیزی کسر شود و نه جای زیادی بگیرد .

 

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *