عدم نمایش نوار ابزار در وردپرس

خانه / وبلاگ / هک وردپرس / عدم نمایش نوار ابزار در وردپرس
5 / 5
1
عدم نمایش نوار ابزار در وردپرس

عدم نمایش نوار ابزار در وردپرس

5 / 5
1

گاهی اوقات بهتر است محدودیت هایی را در سایت خود ایجاد کنیم و شاید بارها برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که قالب وردپرس جدیدی را روی وردپرس خود نصب کرده باشید و مشاهده کنید که نوار ابزار وردپرس در قالبی که به تازگی نصب کرده اید به نمایش در نیامده است . برای حل این مشکل باید چه کرد ؟

نوار ابزار مدیریت در وردپرس برای دسترسی سریع تر به بخش های مدیریتی خاص می باشد برای مثال افزودن نوشته ، مشاهده سایت و فروشگاه ، لینک سفارشی سازی ، لینک ویرایش صفحه ، نوشته و یا هر قسمتی که به صورت زنده در سایت در حال مشاهده آن هستید و مشاهده نظرات جدید و … که در بالای سایت برای کاربران واردشده از رده بندی های مختلف نمایش در می آید وجود این نوار ابزار به صورتی که از آن استفاده شود مناسب می باشد اما برخی از کاربران بر این باورند که اگر این بخش را غیر فعال کنند میتوانند رابط کاربری بهتری را برای کاربران خود به وجود بی آورند و مدیران و نویسنده گان را مجاب به ورود به پیشخوان مدیریت خود کنند برای ویرایش و افزودن نوشته و یا کاربران معمولی که نویسنده نیستند را از این قسمت محروم کنند چرا که این بخش یک دروازه برای ورود به پیشخوان می باشد و یا اگر از افزونه برای پروفایل و یا کلا از پروفایل کاربری استفاده میکنید که به صورت سفارشی شده است چه لزومی برای دیدن این نوار ابزار وجود دارد از همین رو برخی در صدد حذف کلی ، عدم نمایش برای کاربران خاص و غیر فعال کردن آن می باشند .

حذف نوار ابزار مدیریت در وردپرس

برای مدیریت این نوار ابزار البته فقط نمایش و یا عدم نمایش آن برای خود کاربر وارد شده یعنی شما باید از قسمت ویرایش شناسنامه تیک نمایش نوار ابزار هنگام مشاهده سایت را انتخاب کنید تا در هنگام مشاهده آن را ببنید و یا برای عدم نمایش این تیک را بردارید اما با اینکه این بخش اختیاری بوده در برخی از مواقع ممکن است که این قسمت عملا کاربردی نباشد و به صورت اتوماتیک نمایش داده می شود و یا داده نمی شود .

بهتر است بدانید وقتی کاربری در سایت وردپرس لاگین می شود و وارد سایت می شود به صورت پیش فرض نوار ابزاری در بالای سایت برای شما نمایش داده می شود ، که هر یک از ما و کاربران سایت به راحتی می توانند آن را حذف کنند ، نوار ابزار مدیریت را که در بالای سایت قرار گرفته را غیر فعال کنید تا فضای اشغال شده در بالای مرورگر خالی شود و یا در هنگامی طراحی قالب وردپرس، بتوانید شکل نهایی سایت را به خوبی مشاهده کنید . توجه داشته باشید کاربر می تواند به راحتی از قسمت شناسنامه تیک نمایش نوار ابزار هنگام مشاهده سایت را برداشته تا این نوار نمایش داده نشود . البته باید بدانید اگر این کار را بخواهید برای یکی از کاربران خود انجام دهید تنها کافیست وارد پروفایل کاربر مورد نظر یا پروفایل کاربری خود شوید و روی ویرایش کلیک کنید ، سپس تیک «نمایش نوارابزار هنگام مشاهده سایت» را بردارید.

مطلب پیشنهادی  حذف فیلد ایمیل وبسایت بخش دیدگاه ها

گاهی اوقات با اکانت خود وارد سایت می شوید ولی در هنگام مشاهده سایت ، نوار ابزار برای شما نمایش داده نمی شود با این که تیک گزینه ی بالا را نیز زده باشید . در این حالت احتمال بسیار زیاد شما در سایت خود دارای یک افزونه وردپرس هستید که نوار ابزار را مخفی می کند . در مرحله اول با قالب دیفالت  (دوهزار و یازده) چک کنید و ببینید مشکل هنوز وجود دارد یا خیر ؟

اگر افزونه حذف کند معمولا یک دستور به صفحه کاربری شما اضافه می شود که تیک شما رو خنثی می کد ، چک کنید آیا تیک مربوط بعد از ذخیره تغییرات هنوز پا برجاست یا خیر (اگر نبود افزونه ها رو تک تک غیر فعال کنید تا افزونه مشکل ساز را پیدا کنید)

ولی اگر تیک باقی بود و مشکل وجود داشت فایل footer.php قالب رو باز کنید و کد زیر را به آن اضافه کنید :

<br data-mce-bogus="1">

&lt;script type="text/javascript"&gt;
 &lt;!--
 function wpad()
 {
 document.getElementById('wpadminbar').style.display='block'
 }
 wpad()
 //--&gt;
 &lt;/script&gt;

 

استفاده از کدنویسی

روش دومی که برای این کار می توان از آن استفاده کرد به وسیله ی کد نویسی می باشد . اگر وب سایت شما دارای کاربران فراوانی باشد و بخواهید این تنظیم را برای همه کاربران انجام دهید، می‌توانید از کد کاربردی وردپرس زیر استفاده کنید و آن را به functions.php اضافه کنید :


add_filter('show_admin_bar', '__return_false');

شما با استفاده از کد بالا در واقع نوار ابزار را به طور کل حذف می کنید و حتی مدیر کل نیز آن را نمی تواند مشاهده کند .

همچنین می توانید در انتهای فایل functions.php کد زیر را نیز قرار دهید :


show_admin_bar(true);

اگر بعد از قرار دادن کد بالا باز هم نوار مدیریت ادمین نمایش داده نشد به سراغ روش بعدی بروید

فایل footer.php را باز کنید، تگ </body> را پیدا کنید و قبل از آن کد زیر را کپی کنید و فایل را ذخیره کنید


&lt;?php wp_footer(); ?&gt;

مخفی کردن نوار ابزار مدیریت برای تمامی کاربران به جز مدیریت

ولی اگر بخواهیم که تنها مدیر کل به نوار ابزار دسترسی داشته باشد و همه کاربران چنین امکانی را نداشته باشند می توان از کد زیر استفاده کرد :


add_action('after_setup_theme', 'remove_admin_bar');

function remove_admin_bar() {
 if (!current_user_can('administrator') &amp;&amp; !is_admin()) {
 show_admin_bar(false);
 }
 }

مشکل عدم نمایش نوار ابزار در قالب جدید وردپرسی

  • در اولین مرحله باید قالب سربرگ را باز کرده و چک کنید که آیا کد زیر در آن قرار دارد یا خیر ؟ در صورت نبودن ، کد را به قبل از تگ </head> اضافه کنید .
    <?php wp_head(); ?>
    
  • در مرحله دوم باید قالب پانوشت را باز کنید و آن را چک نمایید که آیا کد زیر در آن وجود دارد یا خیر ؟ اگر کد زیر وجود نداشت کد را به قبل از تگ </footer> اضافه کنید .
    <?php wp_footer(); ?>
    
  • در مرحله ی سوم باید وارد قالب function.php شوید و بعد از باز کردن آن به دنبال کد زیر باشید و آن را حذف نمایید .
 if (!current_user_can( 'manage_options' ))

{

add_filter('show_admin_bar', '__return_false');

}

نکته ی مهمی که در این جا وجود دارد این می باشد که اگر این سه مرحله را به صورت معکوس انجام دهید می توانید نوار ابزار سایت خود را حذف نمایید .

مطلب پیشنهادی  قرار دادن عکس در هدر وردپرس

البته دقت کنید که دو تابع مهم wp_head و wp_footer علاوه بر نمایش نوار ابزار وردپرس کارایی دیگری نیز دارند در این دو تابع تمامی استایل ها و جی کوئری ها ذخیره شده و فراخوانی می شوند اگر دقت کرده باشید برای مثال زمانی که از افزونه ای برای ظاهر وب سایت استفاده میکنید یا افزونه پاپ آپ این افزونه برای اجرایی شدن نیازمند فایل های css و js  می باشد که باید در قسمت head قالب فراخوانی شود که در تابع های ذکر شده ذخیره می شوند اما اگر شما این تابع ها را پاک کنید افزونه های شما نیز بر روی سایت کار نخواهند کرد این نکته را بدانید که تمامی آموزش ها و مراحل بالا باید به صورت آزمون و خطا بر روی وب سایت شما تست شوند چرا که ممکن است در بخشی به دلیل اختلال با سایر توابع به مشکل بر بخورید قبل از تغییر هر بخش و استفاده از کد خصوصا ، حتما از فایل مورد ویرایش نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر از نوار ابزار مدیریت برای مدیران استفاده کنید و تنها کابران به آن دسترسی نداشته باشند بهتر است چرا که شما نیاز به دسترسی سریع برای ویرایش مطالب خود خواهید داشت با نوار ابزار به سادگی این قسمت ها در دسترس می باشد و در هر صفحه ای که باشید تعداد نظرات دریافتی را نیز میتوانید مشاهده کنید .

 

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

یک دیدگاه

  1. ایران دک

    مثل همیشه عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *