قرار دادن نقشه گوگل در سایت وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / قرار دادن نقشه گوگل در سایت وردپرس
5 / 5
1
قرار دادن نقشه گوگل در سایت

قرار دادن نقشه گوگل در سایت وردپرس

5 / 5
1

قرار دادن نقشه گوگل در سایت هم برای خود گوگل مهم است و هم برای ما و کاربران ما چرا که یک راهنمایی و دسترسی سریع به حساب می آید ، اگر شما دارای یک سایت برای کسب و کار خود هستید حتما آدرس خود را نیز در آن قرار داده اید ولی امروزه نوشتن آدرس به تنهایی جالب و جذاب نمی باشد شما با کمک خدماتی که گوگل در اختیار شما قرار می دهید می توانید به راحتی مکان جغرافیایی خود را نیز یافته و آن را در سایت خود قرار دهید توجه داشته باشید که نشان دادن آدرس کسب و کار خود یا شرکت خود در گوگل مپ یا نقشه ی گوگل به جذابیت سایت شما می افزاید و اعتماد کاربران را به دنبال دارد . معمولا نقشه گوگل را در فوتر و یا در صفحه ی تماس با ما قرار می دهند . نقشه هایی که محل دقیق محل کار و کسب و کار شما را نشان داده و دارای قابلیت زوم و جا به جایی است  همچنین امکان جهت یابی را نیز دارد.

چندی پیش مشکل در نمایش نقشه در سایت های وردپرس البته در همه سایت ها پیش اومد .که با مشکل عدم نمایش مواجه میشدیم. قبل از قرار دادن نقشه حتما نگاهی یه آموزش رفع مشکل عدم نمایش نقشه گوگل در وردپرس بیندازید.

نقشه گوگل

قرار دادن نقشه گوگل در سایت وردپرس

گوگل مپ یک نقشه محبوب و موثر می باشد که کل جهان را به تصویر کشیده است و می تواند خدمات متنوعی را به افراد مختلف ارائه کند . سرویس های گوگل هر روز در حال به روز رسانی و کامل تر شدن هستند به گونه ای که امروزه شاهد طراحی های سه بعدی گوگل نیز هستیم .  ما برای آنکه بتوانیم حس اعتماد را در کاربران خود به وجود آوریم و رضایت آنها را برای خود چند برابر کنیم به گوگل مپ نیاز داریم . قرار دادن گوگل مپ و کمک آن به شما می تواند برای هر سایتی متفاوت باشد . به طور مثال شما اگر دارای یک سایت بزرگ تجاری و شرکتی باشید یا اگر یک سایت فروشگاهی را در اختیار داشته باشید در گوگل مپ خود می توانید آدرس محل کار ، شرکت ، فروشگاه را برای کاربران خود به نمایش گذارید . برای انجام این کار راه های  زیادی وجود دارد که می توان از هر یکی کمک گرفت .

سرویس نقشه گوگل شاید یکی از محبوب ترین سرویس هایی باشد که گوگل ارائه میدهد آدرس مکان های جغرافیایی را به صورت به روز در نقشه و در عکس های ماه ماوره ای نمایش میدهد و به صورت دانشنامه آزاد عمل میکند به طوری که میتوانید مکان هایی که ثبت نشده اند را به ثبت برسانید و برای آنها نام و تصاویر درج کنید ، این امکان را ایجاد کرده است که هر کسب و کاری برای خود بخواهد مکان جغرافیایی را درون گوگل مپ به ثبت برساند ، مراحل ثبت گوگل مپ را در ادامه توضیح خواهیم داد اما اهمیت گوگل مپ به همینجا ختم نمی شود ، تاثیر گذاری بر روی سئو و یک نکته دیگر آنکه درج گوگل مپ و نقشه آدرس کسب و کار درون سایت برای مخاطبین اثر پذیری بیشتری نیز دارد به گونه ای که به صورت ملموس تری میتوانند آدرس محل کسب و کار شما را به خاطر بسپارند ، همین نکته کوچک برای سئو موثر و اهمیت دارد چرا که اولین نکته برای لوکال سئو در وردپرس و سایت های دیگه درج مشخصات دقیق آدرس محل کسب و کار می باشد و با استفاده از سرویس گوگل مپ میتوانید به صحت این آدرس تاکید کنید ، درج آدرس به صورت تصویری باعث می شود از دید مخاطب بتوانید یک جلوه زیبا تری نیز دریافت کنید و و باعث ایجاد یک حس اطمینان کنید.

مطلب پیشنهادی  معرفی بهترین افزونه ثبت نام وردپرس سفارشی سازی فرم

چگونگی قرار دادن گوگل مپ در سایت

برای انجام این کار باید به سایتی با آدرس  google map بروید و منطقه جغرافیایی خود را در آن بیابید ، شما می توانید مناطق معروف را به راحتی سرچ کنید با این کار منطقه به شما نمایش داده می شود و شما می توانید آدرس خود را پیدا کنید .

شما اگر نتوانستید منطقه خود را در نقشه بیابید و یا منطقه شما در گوگل مپ وجود نداشت می توانید آن را بسازید . برای انجام این کار روی نقشه منطقه را پیدا کرده و دقیقا روی منطقه کلیک راست کنید و گزینه ی whats here? یا direction to here را بزنید در این صورت همانگونه که مشاهده می کنید یک علامت بر روی آن منطقه ظاهر می شود ، روی آن علامت کلیک کنید سپس در سمت چپ صفحه می توانید برای منطقه خود یک نام با یک توضیح برای گوگل ارسال کنید .

شما در این نقشه می توانید اعمال سفارش سازی را انجام دهید از جمله :

  • موقعیت دقیق آدرس خود را به نمایش بگذارید
  • پوشش سرویس دهی خود را به نمایش بگذارید
  • راهایی که از مبدا به مقصد خواهد رسید را به نمایش گذارید .
  • و …

بعد از آنکه توانستید منطقه ی جغرافیایی خود را مشخص کنید در سمت چپ دو دکمه را می توانید مشاهده کنید یکی از آنها با آیکون پرینتر که این امکان را به شما می دهد که از صفحه ی خود پرینت بگیرید و دومی آیکون به صورت زنجیره می باشد که نشانه لینک آدرس انتخابی شماست پس روی آیکون زنجیره کلیک کنید ، در صفحه ای که ظاهر می شود که در آن دو کد به شما داده می شود یکی از این لینک ها ، لینک منطقه و دیگری کد iframe  برای قرار دادن در نقشه ی گوگل استفاده می شود . برای این کد به طور پیش فرض عرض و طولی در نظر گرفته شده است ولی شما اگر بخواهید آن را سفارش سازی کنید می توانید بر روی متن Customize and preview embedded map کلیک کنید و در صفحه ای که نمایش داده می شود به طور کلی تنظیمات را تغییر داده و شخصی سازی کنید .

مطلب پیشنهادی  آموزش انتقال وردپرس به هاست یا دامنه ای دیگر

قرار دادن نقشه گوگل در سایت

برای استفاده از نقشه گوگل روش های مختلفی وجود دارد اولین روشی که به صورت سریع تر در دسترس همگان قرار دارد استفاده از آی فریم خود گوگل می باشد که نیازمند دانش خیلی کمی از برنامه نویسی تحت وب دارد صرفا برای دانستن قرار دادن نقشه در سایت و بدون آن نیز هم میتوانیداینکار را انجام دهید .

مراحل کار به این صورت می باشد که ابتدا وارد نقشه گوگل می شویم سپس مکان مورد نظر را آورده و بر روی گزینه چه چیزی اینجاست کلیک میکنیم این گزینه اطلاعات کامل محل درج شده و انتخابی شما را به نمایش میگیزارد این اطلاعات میتوانید استفاده هایی را ببرید درصورتی که نیاز به طول و عرض جغرافییایی محل کسب مورد نظر دارید میتوانید در هنگام راست کلیک بر روی دو عددی که در پایین این نمایش داده میشود کلیک کرده سپس مشاهده خواهید کرد که طول و عرض جغرافیایی چیز هایی هستند .

پس از آنکه اطلاعات محل کسب و کار به نمایش در آمد میتوانید بر روی گزینه اشتراک گزاری کلیک کنید سپس مشاهده خواهید کرد یک پنجره برای شما باز خواهد شد وارد تب دوم یعنی جاسازی نقشه شوید دراین قسمت میتوانید از گزینه های موجود سایز را انتخاب کنید و کد آی فریم را که به شما میدهد باید درون وب سایت خود قرار دهید.

قرار دادن گوگل مپ در ابزارک های سایت با افزونه Google Maps Widget

شما در ابتدا وارد قسمت مدیریتی و پیشخوان وردپرس خود شوید سپس در مخزن وردپرس افزونه Google Maps Widget را جستجو و دانلود و نصب کنید . بعد از نصب و فعال سازی افزونه باید وارد قسمت ابزارک های وردپرس شویم و ابزارک مربوط به نقشه گوگل را در منطقه و قسمتی که مایلیم قرار دهیم و تنظیمات لازم را انجام داده و ذخیره کنید .

افزونه نقشه گوگل برای ابزارک وردپرس

برای اضافه کردن نقشه گوگل به وردپرس و در کل وب سایت ها روش های مختلفی وجود دارذه که میتوانید از آنها استفاده کنید از جمله این روش های میتوان به استفاده از عکس ، کد های مستقیم و یا افزونه های مختلف نام برد با استفاده از افونه فوق بدون نیاز به API میتوانید نقشه گوگل را بر روی وب سایت خود قرار دهید.

 

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *