پیش نیازهای نصب وردپرس ( آکادمی 2 )

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / پیش نیازهای نصب وردپرس ( آکادمی 2 )
5 / 5
1
پیش نیازهای نصب وردپرس
پیش نیازهای نصب وردپرس

پیش نیازهای نصب وردپرس ( آکادمی 2 )

5 / 5
1

در قسمت اول آکادمی با موضوع وردپرس چیست آشنا شدید، در آکادمی 2 وارد دنیای وردپرس می شویم. اولین گام، نصب وردپرس است. در این قسمت از آموزش وردپرس به پیش نیازهای نصب وردپرس در حالت های مختلف میپردازیم. با دیجی وردپرس همراه باشید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم و در راستای آموزش وردپرس یک قدم دیگر بردارید.

چه پیش نیازهایی برای نصب وردپرس نیاز داریم

شما می توانید وردپرس را در دو مکان نصب کنید: یا روی هاست و یا روی لوکال. اجازه دهید ببینیم هر یک از این موارد، مناسب چه مواری هستند. همانطور که میدانید برای راه اندازی یک سایت در اینترنت، قبل از هر چیز باید یگ دامنه و هاست را خریداری کنید (البته می توانید از دامنه ها و هاست های رایگان هم استفاده کنید، اما اگر قصد راه اندازی یک سایت حرفه ای را دارید، این گزینه را فراموش کنید).  یادتان نرود که انتخاب دامنه و هاست مناسب، بسیار مهم است؛ بنابراین توصیه می کنم از توصیه های دیجی وردپرس کمک گرفته و حتما مقالات انتخاب دامنه مناسب و انتحاب هاست مناسب را مطالعه کنید. پس از اینکه هاست و دامنه انتخاب شد،‌ باید وردپرس را روی آن نصب کنید.

دامنه چیست و نحوه انتخاب دامنه خوب

هاست چیست و نحوه انتخاب هاست خوب

اما فرض کنید می خواهید سایت خود را قبل از قرار دادن روی اینترنت و در معرض دید همگان،‌ تغییر داده یا اصلاح کنید. از طرفی می خواهید این فرآیند را روی کامپیوتر شخصیتان انجام داده و همچنین نیازی به یک اتصال اینترنتی نباشد  (یعنی به طور آفلاین، این تغییرات را انجام دهید). به این منظور کافیست سایت خود را ابتدا روی لوکال هاست امتحان کنید. لوکال هاست همانطور که از نامش پیداست، به معنای هاست محلی است؛ یعنی هاستی که روی کامیپوتر شما  قرار دارد و نه هیچ جای دیگر!

مطلب پیشنهادی  نحوه ایجاد شمارش معکوس در وردپرس

قبل از اینکه به مراحل اصلی نصب وردپرس وارد شوید، لازم است کارهای دیگر انجام دهید. این کارهای پیش نیاز در مورد هاست و لوکال هاست، کاملا متفاوت است. بنابراین لازم است آنها را در قسمت های جداگانه آکادمی وردپرس بررسی کنیم. پس از انجام این پیش نیازها، به مراحل اصلی نصب وردپرس وارد می شوید.

همانطور که گفتیم پیش نیازهای لازم برای نصب وردپرس روی هاست با لوکال هاست، متفاوت است، اما این پایان کار نیست! این پیش نیازها حتی در مورد انواع هاست ها هم تفاوت دارند. ما دو گروه اصلی را بررسی خواهیم کرد: سی پنل و دایرکت ادمین. نیازی نیست نگران شوید، تفاوت این دو گروه، بسیار جزیی است و در صورتی که روش کلی را متوجه شوید، به راحتی می توانید از پس تفاوت ها بربیایید. پس از خریداری هاست، فروشنده آدرس وارد شدن به هاست را به همراه نام کاربری و رمز برای شما ارسال می کند. وقتی نام کاربری و رمز خود را وارد کردید با دو صفحه متفاوت مواجه خواهید شد.

آموزش نصب وردپرس
آموزش نصب وردپرس

پیش نیاز نصب وردپرس در حالت های مختلف یک دیتابیس است . دیتابیس از نوع Mysql که اطلاعات سایت داخل آن ذخیره می شود. پس اگر قصد نصب وردپرس را دارید داخل هاست یا لوکال باید اقدام به ایجاد دیتابیس کنید. موردی که لازم به ذکر است نصب وردپرس روی لوکال هاست می باشد. در این حالت برای ایجاد سرور خانگی یا به اصطلاح ایجاد شبیه ساز یک هاست روی کامپیوتر شخصی خود باید از نرم افزار های مخصوص استفاده کنیم. جای نگرانی نیست این مبحث را به طور کامل به شما توضیح خواهیم داد.

مطلب پیشنهادی  یافتن و حذف شورت کد های استفاده نشده در پست ها

پیش نیاز های نصب وردپرس رو کامپیوتر

نکته: برای نصب وردپرس روی لوکال همان طور که عرض کردیم به نرم افزار نیاز داریم که یک شبیه ساز سرور خانگی روی کامپیوتر ایجاد کنیم. دلیل این کار این هست که کامپیوتر قادر به اجرای فایل های php به طور مستقیم نمی باشد. پس ما به یک سیستم نیاز داریم که از نوع آپاچه باشد و دیتابیس sql هم ساپورت کند. به این منظور برای اینکه بتوانیم وردپرس را روی کامپیوتر خود نصب کنیم حتما باید نرم افزار مخصوص این کار روی سیستم ما ابتدا نصب باشد.

دو نرم افزار قدرتمند برای ایجاد سرور خانگی داریم یکی نرم افزار زمپ و یکی نرم افزار ومپ می باشد. این دو از نظر کاربرد کمی با هم متفاوت هستند ولی هدف و کار هر دو یکی می باشد. ما در سایت دیجی وردپرس و مقالات بخش آکادمی وردپرس نحوه نصب هر 2 نرم افزار را توضیح خواهیم داد.

در ادامه لینک های مربوط به هر آموزش را برای شما قرار میدهم که در هر بخش نصب وردپرس مربوط به آن به طور کامل توضیح داده شده.

1- آموزش نصب وردپرس روی هاست سی پنل

2- آموزش نصب وردپرس روی هاست دایرکت ادمین

3- آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست با Xampp

4- آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست با wamp

5- آموزش نصب وردپرس روی مک

6- آموزش نصب وردپرس روی اوبنتو

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *