10 کاری که باید بلافاصله بعد از نصب وردپرس انجام دهید

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / 10 کاری که باید بلافاصله بعد از نصب وردپرس انجام دهید
5 / 5
2
کارهایی که بلافاصله بعد از نصب وردپرس باید انجام داد

10 کاری که باید بلافاصله بعد از نصب وردپرس انجام دهید

5 / 5
2

حالا که بعد از شناخت کارهایی که فقط سیستم وردپرس از پس آن‌ها برمی‌آید و شما نمی‌دانستید به این نتیجه رسیدید که وردپرس بهترین ابزار مدیریتی برای وب سایت شما می باشد احتملا دچار سردرگمی شده اید. از طرفی دیدن این همه امکانات متنوع و رنگارنگ در وردپرس به صورت یک جا شما را ذوق زده می کند و از طرفی دیگر نمی دانید دقیقا باید از کجا مدیریت سایت را بعد از نصب وردپرس انجام داد.

حتی اگر مبتدی باشید و دقیقا ندانید از کجا باید کار با وردپرس را شروع کنید جای نگرانی نیست؛ شما در این مسیر تنها نیستید. دیجی وردپرس تا پایان همراه شما است تا با 10 کاری که باید بلافاصله بعد از نصب وردپرس انجام دهید آشنا شوید.

کارهایی برای سئو که بلافاصله بعد از نصب وردپرس باید انجام داد

وقتی که تمام مراحل نصب سیستم مدیریت محتوا با موفقیت به اتمام رسید آب دستتان است زمین بگذارید و پیش از هر چیز این 10 قدم را طی کنید:

شروع تنظیمات عمومی وردپرس

این بخش شامل قسمت های مستقلی تحت عنوان عنوان سایت، معرفی کوتاه، نشانی وردپرس و URL اصلی سایت می باشد. زمان محلی و ساختار زمان از دو بخش اصلی دیگر هستند که قطعا باید در وردپرس تنظیم گردند.

کارهایی که بلافاصله بعد از نصب وردپرس باید انجام داد

عنوان سایت و تگ ها باید طوری انتخاب شوند که به نام اصلی سایت در گوگل نزدیک باشند. به عبارت دیگر گوگل با دیدن عنوان سایت که شما در این بخش مشخص کرده اید بتواند ارتباط ملموسی را بین تمام بخش های ظاهری سایت برقرار کند. بخش معرفی کوتاه به صورت پیش فرض با عبارت “یک سایت دیگر با وردپرس” پر شده است.

افزودن فاوآیکن

بخش دیگری که در مسیر داشبورد >> نمایش با آن رو به رو می شوید فاوآیکن سایت است. فاوآیکن باید با استاندارد های تعیین شده به صورت فایل آپلود شود و ترجیحا پیش از بارگذاری قطعی پیش نمایشی از آن مورد بررسی قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی  آموزش بروزرسانی دستی وردپرس

حذف محتوا پیش فرض در وردپرس

بعد از نصب وردپرس با تعدادی صفحه، پست و نظر به صورت پیش فرض رو به رو می شوید. هدف وردپرس از قرار دادن این بخش ها، نمایش ساختارهای در نظر گرفته شده از همان ابتدا به کاربران، خصوصا کاربران مبتدی می باشد. صفحه “سلام دنیا” معروف ترین صفحه ای است که کاربران همگی از قدیم الایام بلافاصله بعد از نصب وردپرس با آن رو به رو می شوند. پیشنهاد اکید ما حذف این بخش ها پیش از شروع کار حرفه ای در وردپرس است.

حذف تم یا قالب های بلا استفاده

بعد از نصب وردپرس، کاربران تم های مختلفی را تست می کنند تا بالاخره به نمونه دلخواه خود برسند. گاهی با حذف نکردن تم های بلااستفاده هسته ای برای آپدیت خودکار آن ها در وردپرس ایجاد می شود که خطرات امنیتی به دنبال خواهد داشت. با وجود امکانات داشبورد وردپرس، به سادگی می توان از بخش نمایش و سپس بخش پوسته , پوسته های وردپرس اضافی را حذف نمود.

تنظیمات خواندن وردپرس

بخش تنظیمات خواندن وردپرس تنظیمات نحوۀ نمایش نوشته‌ها را در سایت شما تعیین می‌کند. در واقع در این بخش تعیین می کنید کدام صفحه به عنوان صفحه اصلی مقابل خواننده قرار گیرد. در کنار این تنظیمات، تعداد پست هایی که قرار است نمایش داده شود نیز را قادر هستید از همین جا تنظیم کنید. مثلا در برگه امنیت وردپرس چند پست مرتبط با امنیت وردپرس قرار گیرد و…

کارهایی که بلافاصله بعد از نصب وردپرس باید انجام داد

تغییر ساختار پیش فرض پیوند یکتا به ساختار دلخواه

اگر تازه کار هستید و هنوز با کلیدواژه های وردپرسی آشنا نیستید بد نیست سری به آموزش های قبلی ما پیرامون پیوند یکتا و بهترین ساختار آن از دیدگاه سئو بزنید. به صورت پیش فرض ساختاری که خود وردپرس برای پیوندهای یکتا برای هر وبمستر در نظر گرفته است به صورت http://localhost/testsite/?p=123 می باشد.

ساختار پیش فرضی که وردپرس در نظر گرفته از نظر موتور جستجو بهینه نیست و به همین دلیل خیل سریع باید آن را تغییر کنید. ضمنا مراقب ارورها بعد از تغییر پیوند یکتا باشید!

مطلب پیشنهادی  آموزش انتقال وردپرس به هاست یا دامنه ای دیگر

کارهایی که بلافاصله بعد از نصب وردپرس باید انجام داد

نصب افزونه های سئو وردپرس

بعد از بررسی های به عمل آمده توسط بسیاری از متخصصان سئو، اغلب اکثریت غریب به اتفاق به این نتیجه رسیدند که هر وبمستر برای سئو مطالب و ساختار سایت به یک افزونه تخصصی سئو نیاز دارد. بعد از آن بهترین افزونه های سئو وردپرس معرفی گشتند که هر یک روز به روز نیز قوی تر شدند. با این حال دو افزونه از میان رقبا خود توانستند تاثیر پررنگ تری به جای بگذارند و به همین دلیل اکنون بیشتر کاربرد دارند: افزونه سئو Yoast SEO Premium و افزونه سئو All in One SEO Pack Pro.

تنظیم بک آپ گیری خودکار در وردپرس

بعد از نصب وردپرس و به مرور زمان با انتشار مطالب مختلف و اعمال تنظیمات جدید، لزوم بک آپ گیری یا تهیه نسخه پشتیبان نیز بیشتر و بیشتر می شود. قبلا بهترین افزونه های بک آپ گیری وردپرس معرفی شده و آموزش بک آپ گرفتن از دیتابیس وردپرس را نیز می توانید به صورت کامل در دیجی وردپرس دنبال کنید.

ارتقا سطح ایمنی وردپرس

هر چند که وردپرس در میان رقبا خود از نظر امنیت نیز پیشتاز است اما لازم است از همان ابتدا به فکر ارتقا امنیت آن باشید؛ واگرنه خیلی سریع طعمه هکرها خواهید شد. برای ارتقا ایمنی سایتتان از ترفندهایی که امنیت وردپرس را 10 برابر می کنند استفاده نمایید.

کارهایی که بلافاصله بعد از نصب وردپرس باید انجام داد

افزایش سرعت بارگذاری صفحات

در بحث بارگذاری صفحات دو فاکتور مهم همیشه در کنار هم ذکر می شوند: افزایش سرعت و بهینه سازی وردپرس. از آن جایی که سرعت سایت در رنکینگ و تجربه کاربری بازدیدکنندگان تاثیر به سزایی دارد باید از همین حالا ظرفیت سایتتان را متناسب با محتوایی که قرار است درج شود بالا ببرید.

بهینه سازی تصاویر سایت

تصاویر را از همان ابتدا با یک چارچوب مشخص در سایت قرار دهید. از بی نظمی و آشفتگی در سایز تصاویر تا قالب اطراف و طراحی آن خودداری کنید. بدین منظور حتما اصول بهینه سازی تصاویر در سئو را برای جذاب تر کردن هر چه بیشتر آن ها بخوانید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *