11 کاری که فقط سیستم وردپرس از پس آن‌ها برمی‌آید و شما نمی‌دانید!

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / 11 کاری که فقط سیستم وردپرس از پس آن‌ها برمی‌آید و شما نمی‌دانید!
5 / 5
1
اعمال جالبی که می توان در سیستم وردپرس انجام داد

11 کاری که فقط سیستم وردپرس از پس آن‌ها برمی‌آید و شما نمی‌دانید!

5 / 5
1

بتمن، سوپرمن، اسپایدرمن و تمام ابرقهرمان های دنیا انسان های محبوبی هستند که همه شما به آن ها احترام می گذارید؛ چرا که در انجام کارهای خارق العاده و مافوق طبیعت موفق عمل نمودند و تمام ماموریت های خود را با پیروزی به اتمام رساندند. اما اگر چشمان خود را باز کنیم می بینیم که اطراف ما و دقیقا پیش روی ما ابرقهرمان دیگری وجود دارد که بر خلاف ظاهر ساده آن توانایی هایی دارد که حقیقتا کاربران را مات و مبهوت خود کرده است. سیستم وردپرس ؛ این قهرمان آشنا گمنام در میان تمام قهرمان های دنیا به اندازه ای قابلیت و امکانات دارد که هنوز بسیاری از ما با تمام تبحری که در استفاده از آن به دست آورده ایم از آن ها بی خبریم.

همه ما با افزونه های وردپرس، قالب وردپرس که روزانه به صورت رایگان اخبار مرتبط با آن ها را می شنویم و تغییرات اخیر این سیستم همه چیزتمام آشنا هستیم. اما وردپرس امکاناتی دارد که از دید بسیاری از کاربران فعال و مدعی خود مخفی مانده اند و کسی از آن ها استفاده نمی کند.

این کارها، هر چتد پیش پاافتاده و خیلی ساده را با هم مرور می کنیم. کارهایی که فقط سیستم وردپرس از پس آن ها برمی آید ولی شما نمی دانید!

اعمال جالبی که می توان در سیستم وردپرس انجام داد

وردپرس مولتی سایت می شود!

مولتی سایت وردپرس قابلیت جدیدی نیست. با به پایان رسیدن سال 2017 مولتی سایت 7 ساله می شود؛ اما هنوز هم خیلی ها از وجود آن بی خبر هستند. مولتی سایت یک امکان فوق العاده برای کسانی است که هم خدا را می خواهند هم خرما را! به این معنا که با مولتی سایت وردپرس می توان یک سایت را به بخش های ریزتری تفکیک کرد و همزمان از قسمت های فروشگاه آنلاین، فروم و…با استایل متفاوت بهره گرفت.

مطلب پیشنهادی  نمایش سایدبار متفاوت برای هر پست و برگه

اعمال جالبی که می توان در سیستم وردپرس انجام داد

جالب تر مقام متفاوت super administrator یا مدیر اعلی در وردپرس است که در صورت مولتی سایت شدن آن می تواند همزمان تمام بخش ها را زیرنظر داشته باشد. مولتی سایت با افزودن کدهای ساده زیر به فایل config.php به وجود می آید:

/* Multisite */ define( ‘WP_ALLOW_MULTISITE’, true );

وردرپرس؛ شبکه ای از نوع اجتماعی!

آیا می دانستید وردپرس را می توان به یک شبکه اجتماعی مجزا تبدیل کرد؟ تبدیل وردپرس به این شبکه با افزونه BuddyPress امکان پذیر است. شاید که نه، قطعا امکانات BuddyPress به اندازه شبکه های اجتماعی اطراف ما تکمیل نیست اما به اندازه ای است که بتوان یک پروفایل شخصی را با استفاده از امکان نظرگذاری و ارسال پیام مدیریت کرد. اکنون 330 افزونه BuddyPress وجود دارد که هر یک با قابلیت های متفاوت خود قابلیت شخصی سازی دارند و سفارش می شوند.

اعمال جالبی که می توان در سیستم وردپرس انجام داد

وردپرس، منبع فروم های به روز دنیا!

فروم ها بهترین ابزارها برای ایجاد جامعه ای جهت سوال و جواب هستند. شاید فکر کنید با وجود شبکه های اجتماعی فرصت تعامل کاربران به فضای دیگری مثل فیس بوک، توییتر و اسنپ چت انتقال پیدا کرده است اما هنوز هم فروم ها برای پشتیبانی و رفع ابهامات کاربران در ارتباط با مسائل تخصصی کاربرد دارند.

در گذشته اکثر ما با افزونه bbPress آشنا بودیم و بیشتر از این پلاگین برای ساخت فروم در سیستم وردپرس استفاده می کردیم اما اکنون نمونه های کامل تر دیگری هم وجود دارند:

  1. CM Answers: پلتفرم مناسبی برای ایجاد میزگرد و سوال و جواب میان کاربران است. مثلا مطلبی مثل کسب درآمد از وردپرس بسیار پربحث است و می توان با امکانات این پلتفرم نظیر آپلود تصاویر، ثبت نام از طریق شبکه های اجتماعی دیگر، درج شورتکدها و استفاده مستقیم از کامنت های وردپرس بهتر به تعامل پرداخت.
  2. AnsPress: اتاق بحث کاملی است که اخیرا امکان ایجاد دسته بندی، افزودن تگ و …بدان افزوده شده است.

اعمال جالبی که می توان در سیستم وردپرس انجام داد

آخرین تمهیدات وردپرس برای افزایش امنیت

هر چند همیشه رعایت نکات افزایش امنیت در وردپرس ضروری است اما برخی از افزونه های وردپرسی آن قدر قوی و موثر عمل کرده اند که بد نیست از آن ها هم در سیستم وردپرس خود استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی  افزودن آیکون برای دسته بندی ها

افزونه iThemes Security پیشنهاد دیگر دیجی وردپرس به شما در کنار صدها افزونه دیگر نظیر افزونه Wordfence Security است. چون:

  1. دارای اهراز هویت دومرحله ای است
  2. قابلیت استخراج و ورود تنظیمات را از افزونه های دیگر دارد
  3. همزمان برای چند سایت کار می کند
  4. آسیب پذیری امنیتی وردپرس را کاهش می دهد
  5. ربات ها و کاربران اسپم را مسدود می کند
  6. در کنار مانیتورینگ بک آپ گیری می نماید

اعمال جالبی که می توان در سیستم وردپرس انجام داد

شورتکدهای کارگشا در وردپرس

شورتکدها جایگزین های دوست داشتنی کدهای سنگین HTML هستند. مهم ترین مزیت شورتکدها این است که می توان در هر صفحه از سایت از آن ها استفاده کرد بدون این که ذره ای نگرانی درباره اشتباه وارد کردن آن ها داشته باشیم.

بهترین و شناخته شده ترین افزونه برای وارد کردن شورتکدهای وردپرسی افزونه WordPress Shortcodes است که بالغ بر 26 کد استاندارد را که قطعا از نظر سئو بهینه هستند در بردارد.

اعمال جالبی که می توان در سیستم وردپرس انجام داد

وردپرس؛ سیستم ممتاز برای تاسیس فروشگاه

خدمات به مشتریان در ووکامرس، بهبود سئو صفحات در ووکامرس و خلاصه هر کاری که دوست داشته باشید در یک فروشگاه آنلاین انجام دهید با وردپرس ساده تر است.

اعمال جالبی که می توان در سیستم وردپرس انجام داد

مدیریت پروژها با وردپرس

افرادی که به صورت تیمی فعالیت دارند و مثلا لیستی از مقالات را با هم برای انتشار و ویرایش مدیریت می کنند تمایل زیادی به استفاده از سیستم وردپرس ندارند. اکنون نرم افزارهای مدیریت تیم زیادی وجود دارد که شاید این افراد به جای وردپرس از آن ها استفاده کنند و نهایتا مطلب را فقط در ادیتور وردپرس منتشر نمایند.

افزونه SP Project & Document Manager تیرخلاص وردپرس برای آن کسانی است که به بهانه کمبود امکانات دست به دامن سایر پلتفرم ها می شوند.

نمایشگاه تصاویر وردپرس!

مهم ترین چیزی که برای نمایش منظم نمونه کارها در وردپرس بدان نیاز داریم گالری تصاویر است. وردپرس با انواع و اقسام افزونه ها نظیر افزونه افزونه photo gallery تبدیل به نمایشگاه بزرگی می شود که می توان به دلخواه آن را تغییر داد.

اعمال جالبی که می توان در سیستم وردپرس انجام داد

NextGEN Gallery Plugin افزونه دیگری است که با استفاده از آن بعد از آپلود تصاویر می توان استایل، سایز افکت های اطراف عکس را نیز تغییر داد.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *