محتوا و دلایل خوانده نشدن آن توسط کاربران

خانه / وبلاگ / بازاریابی محتوا / محتوا و دلایل خوانده نشدن آن توسط کاربران
5 / 5
1

محتوا و دلایل خوانده نشدن آن توسط کاربران

5 / 5
1

در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با برخی دلایل خوانده نشدن محتوای های نوشته شده در سایت ها صحبت کنیم و راه هایی برای رفع این مشکل در اختیار شما بگذاریم. تا به حال به این موضوع فکر کردید که چرا مطالب داخل سایت را کاربران نمی خوانند ؟  و آیا تا به حال به نحوه تولید محتوای سایت یا مدیریت محتوای سایت دقت کردید ؟ با من در این بخش از آموزش های بازاریابی محتوا همراه باشید

همانطور که همه ما می دانیم محتوا یکی از اصلی ترین عوامل در سایت است و تاثیر بسیار روی سایت ما می گذارد تا جایی که محتوا به عنوان پادشاه شناخته می شود. محتوا یک سایت کمک بسیاری در سئو آن سایت می کند، شاید برای شما سوال پیش بیاید که به چه دلایل محتوا انقدر مهم است، زیرا اگر محتوای سایت شما مناسب باشد و دارای بار علمی کافی و جذابیت مناسبی باشد کاربران بیشتر به سایت شما جذب می شوند در واقع باید بگوییم تمام چیزی که باعث جذب کاربر به سوی سایت شما می شود و باعث ماندگاری آن هاست محتوای سایت شما است. در نتیجه جذب کاربر سئوی سایت شما به خوبی اتفاق می افتد و در همین راستا برندینگ سایت شما رخ می دهد. درست در همان موقع است که شما نتیجه ی داشتن یک محتوای خوب را می بینید.

دلیل خوانده نشدم مطالب و محتوای سایت

همان طور که شما عزیزان نیز مطلع هستید اغلب افرادی که کارشان ایجاد محتوا برای وب سایت می باشد همواره ساعات طولانی را صرف نوشتن محتوای وب سایت می نمایند. این تولید کنندگان حداقل چیزی در حدود ۶۰% از کار و فعالیت روزانه خود را برای ایجاد یک محتوای مفید مصرف می کنند. با این حال جای تعجب و تأسف می باشد که برخی از محتوا ها با این که بسیار مفید و ارزشمند هستند و بار علمی بالایی دارند، در برخی موارد مورد توجه کاربران قرار نمی گیرند و یا برای کاربران جذابیت کافی را ندارد و آن ها را به سرعت خسته می کند و دیگر تمایل به ادامه خواندن ادامه محتوا ندارند.

تمامی تولید کنندگان محتوا همیشه سعی بر این دارند که محتواهای مفید و منحصر به فردی تولید کنند اما باید به این نکته اشاره کرد که در همه موارد نمی توانند به موفقیت چشم گیری دست پیدا کنند و آن محتوای لازمه را تولید کنند. حال ما برای شما عزیزان توضیح می دهیم که علت به وجود آمدن این مشکلات چیست و چگونه می توان آن ها را از سر راه برداشت  و آن ها را رفع کرد تا بتوانیم محتواهای خوب و مطابق با سلیقه کاربر ایجاد نماییم.

باید اشاره کرد که در برخی موارد نمی توان به تولید کنندگان محتوا خرده گرفت که کارشان را به درستی انجام نداده اند و وقت کافی برای انجام کار صرف نکرده اند. بلکه نکته مهم اینجاست که برخی از نویسندگان محتوای وب سایت برخی از مراحلی را که ضروری و مهم هستند و در ایجاد محتوای خوب تاثیر به سزایی دارند را رعایت نمی کنند و همین امر موجب می شود تا محتوایی که نوشته اند مورد استقبال کاربر قرار نگیرد و توسط کاربر خوانده نشود و در نهایت کاربر سایت را ترک کند و دیگر باز نگردد و سایت شما افت کند.

ما در این مقاله پنج مورد از مواردی که برخی از نویسندگان محتوا به آن توجه چندانی ندارند و اغلب اوقات آن ها را رعایت نمی کنند و موجب غلبه بر خوانده نشدن محتوا توسط کاربر می شود را باز گو می کنیم.

این موارد عبارتند از :

۱ – عناوین : عنوان جزو یکی از مهم ترین مواردی است که در ابتدا توجه کاربر را به خود جلب می کند و عکس العمل بعدی کاربر را رقم می زند.
٢ – ساختار محتوا : همواره باید محتوایی ایجاد کنید که به زبان ساده باشد و به راحتی قابل فهم و خواندن باشد.
٣ – الگوی شکل F : به عنوان یک نویسنده محتوا باید به این موضوع دقت داشته باشید که یک کاربر به چه صورت صفحه وب سایت را می خواند.
۴ – کلید واژه ها : باید دقت کنید که جای صحیح کلید واژه ها را در محتوا پیدا کنید.
۵ – ویرایش : آخرین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید ویرایش نهایی صحیح محتوا می باشد با این کار شما برای خود اعتبار ایجاد می نمایید.

مطلب پیشنهادی  6 گنج ارتقا رتبه سایت وردپرس با تولید محتوا معتبر

در ادامه مقاله به توضیح یکایک این گزینه ها به صورت کامل تری میپردازیم.

۱ – کیفیت عنوان

یکی از مهم ترین عوامل در محتوا عنوان است. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم انتخاب عنوان صحیح سهم به سزایی در جذب خواننده دارد. شما برای شروع کار تنها فقط چند ثانیه فرصت دارید تا خواننده را با انتخاب عنوان مناسب جذب نمایید. برای محتواهای اینترنتی عناوین مختلف زیادی وجود دارد. اما شما باید به دنبال عناوینی باشید که برای خواننده جذاب بوده و او را دچار هیجان می نماید. شما می توانید با یاد گیری این موارد عناوینی ایجاد کنید که در ذهن خواننده هنگام مواجهه با آن حس شوخی ؛ کنجکاوی و یا حتی ترس القاء شود. انتخاب یک عنوان خوب که هم ساده و هم رک باشد می تواند مانع از خوانده نشدن محتوا شود. برای انتخاب یک عنوان خوب که گویای محتوای شما باشد باید به نکات زیادی توجه کنید از جمله : استفاده از عناوین و تیترهای جذاب، حرفه ای، رک، ساده و واقعی.
هنگامی که یک کاربر قصد خواندن یک مقاله را داشته باشد اولین چیزی که با آن مواجه می شود عنوان مقاله می باشد و سپس به سراغ متن مقاله می رود. شما باید دقت و توجه کافی را داشته باشید که عنوانی که مورد استفاده قرار می دهید از نظر خواننده جذابیت داشته باشد.

٢ – ضعف ساختار محتوا

بعد از عنوان مقاله به ساختار محتوا می رسیم. یکی از روش هایی که شما می توانید به وسیله آن خوانندگان مقاله خود را علاقه مند کنید و مانع از خوانده نشدن مقاله خود شوید استفاده از محتوای ساده و کوتاه می باشد و باید از هرگونه زیاده گویی و توضیحات اضافی پرهیز نمایید. سعی داشته باشید که در مقاله خود پاراگراف های کوتاه و جملات قدرتمند ایجاد کنید. استفاده از های لایت و یا بولد در مورد قسمت هایی که حاوی نکات مهم هستند می تواند توجه خواننده را جلب نماید و باعث شود خواننده بر روی آن قسمت ها تمرکز کند. به کار بردن این روش باعث می شود که اطلاعاتی که در متن شما وجود دارد برای کاربر قابل هضم باشد. برای درک بهتر به موارد زیر توجه نمایید :
سعی داشته باشید از پاراگراف های کوتاه و هم چنین جملات ساده و قابل فهم استفاده کنید.
برای جلب توجه کاربر از نکات بلد شده و فهرست شماره بندی و هم چنین زیر شاخه های مناسب استفاده نمایید.
در بین بخش های بلند متن از تصاویر و موارد بصری استفاده نمایید.

٣ – استفاده از طرح F

شما همواره باید سعی کنید که در اولین گام توجه کاربر را به خواندن مقاله خود جذب کنید. باید دقت داشته باشید که محتوا را به صورتی قرار دهید که کاربر تمایل به خواندن آن داشته باشد. یک گروه تحقیقاتی به نام nielsen norman بر روی تعداد زیادی از کاربران مطالعه انجام دادند و متوجه شدند که اکثر کاربران بسیار علاقه دارند که محتوای وب سایت را در یک سبک خاص بخوانند. همانند الگوی شکل F .این نوع الگو برای افراد متنوع می باشد ولی بر مبنای همان جریان پایه و اساسی کار می کند.
باید به این موضوع دقت داشته باشید که چون کاربران در زبان فارسی مقاله را از راست به چپ و در زبان انگلیسی از چپ به راست در سراسر صفحه مشاهده می کنند باعث می شود که به عنوان و چند سطر ابتدای مقاله بیشتر توجه نشان دهند. تا اینجای کار خط افقی بالای حرف F تشکیل شده است. خط دوم حرف F نیز شامل چند خط بعدی که باز هم از راست به چپ می باشد، می شود. اگر چه تا اینجای مطلب خوانندگان اطلاعات چندانی از مقاله به دست نمی آورند. و در آخر کاربر به مطالعه سمت دیگر صفحه می پردازد و اغلب به لغات کلیدی و چند گانه توجه می نماید. این حالت نیز خط عمودی حرف F را تشکیل می دهد.
برای جلوگیری از خوانده نشدن مطالب خود به نکات زیر توجه نمایید :
شما برای ایجاد یک مقاله اصلا نیازی به یک مقدمه طولانی و خسته کننده ندارید و باید سعی کنید اطلاعات مهم خود را در چند پاراگراف اولیه قرار دهید. به این صورت توجه خواننده را به مقاله خود جلب می کنید.
برای تشویق خوانندگان در زیر شاخه ها و نکات بولد شده سعی کنید از کلید واژه هایی که مورد توجه خوانندگان باشد استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی  4 اشتباه در نوشتن توضیحات متا که شاید شما هم مرتکب می‌شوید

۴ – نداشتن تحقیق کافی

یکی از عناصر مهم در نوشتن یک مقاله خوب و مورد پسند تحقیق بر روی کلید واژه ها می باشد. برخی از نویسندگان همواره از انجام این تحقیقات سر باز می زنند. اما باید توجه داشته باشید انجام تحقیق خوب و کاربردی باعث ایجاد یک ترافیک حیاتی برای بازاریابی محتوا می شود. و این نکته بسیار مهم است که همیشه تحقیق را از قبل و برای اطمینان انجام دهید. باید دقت داشته باشید که کلید واژه ای را انتخاب کنید که با محتوا و عناوین شما هماهنگی داشته باشد. پس برای انتخاب کلید واژه مناسب تحقیقات خود را به این صورت آغاز نماید : یک لیست از کلید واژه هایی که با کار و مقاله شما مرتبط هستند و توجه کاربران را نیز جلب می کنند تهیه نمایید. سپس ترافیک خود را به وسیله کلید واژه ها مشاهده نمایید و آن کلید واژه هایی که متناسب با محتوای مقاله شما هستند را انتخاب کنید. شما باید به این نکته هم دقت داشته باشید که از کلید واژه های بی ربط با متن خود استفاده نکنید و یا اینکه متن خود را دچار انباشتگی کلید واژه ننمایید. دقت داشته باشید که انباشتگی کلید واژه اصلا ایده خوب و مناسبی نمی باشد و حتی ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و باعث شود کاربر توجهی به مقاله شما نداشته باشد.

۵ – ویرایش محتوا

همواره باید توجه داشته باشید که یک ویرایش خوب باعث بهینه شدن محتوای شما می شود و این بهینه سازی یک تجربه خوب برای کاربر را رقم می زند. نوشتن یک متن خوب و استفاده از منابع شناخته شده و مناسب باعث جلب اعتماد خواننده می شود. باید دقت داشته باشید که هرچه محتوای وب سایت شما توسط کاربران بیشتری خوانده شود وب سایت شما دارای اعتبار بالاتری می باشد. هم چنین این امر باعث بهتر شدن ارتباط شما با کاربران می گردد و کاربران را ترغیب می کند که به خواندن متن های بیشتر در وب سایت شما بپردازند.

این نکته قابل ذکر می باشد که یک ویرایش مناسب به متن شما اعتبار می بخشد؛ حتی اگر شما از اطلاعات و منابع حرفه ای برای تهیه متن خود استفاده نموده باشید باز هم برای جلب اعتماد کاربران باید به ویرایش متن خود بپردازید.

برای انجام یک ویرایش دقیق و حرفه ای نکات زیر را رعایت نمایید :

پس از اینکه نوشتن متن به پایان رسید باید متن را برای چند ساعت کنار بگذارید و سپس باز به سراغ متن رفته و مجددا به مطالعه متن خود بپردازید و اشتباهات متن را یافته و آن ها را تصحیح نمایید قبل از این که کاربران متوجه این اشتباهات بشوند.
هم چنین خواندن مقاله با صدای بلند در یافتن اشتباهات به شما کمک می کند.

برای داشتن یک ویرایش خوب می توانید از اطرافیان خود کمک بگیرید زیرا در اغلب موارد ما متوجه اشتباهات خودمان نمی شویم.
و در آخر باید اشاره کنیم نوشتن یک متن کاربردی که تاثیر مثبت نیز بر روی کاربران داشته باشد کار چندان ساده ای نیست ولی با تحمل اندکی سختی و صرف زمان مناسب می توانید به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید و کاربران زیادی را جذب کنید. اگر یک وب سایت دارای مشکل باشد همیشه در جذب کاربر دچار مشکل می شود. پس تمام سعی خود را به کار ببرید تا بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید.

امیدواریم که این مقاله شما را در راستای مشکل خوانده نشدن محتوای وب سایتتان یاری کرده باشد و شما بعد از خواندن این مقاله بتوانید بهتر از قبل محتوا نویسی کنید و بتوانید از این راه سایت خود را از محتوا های مناسب و جذاب غنی کنید و کاربران بسیاری را به سوی سایت خود جذب کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *