رفع ارور Internal server Error

خانه / وبلاگ / خطا های وردپرس / رفع ارور Internal server Error
5 / 5
1
Internal server Error
رفع ارور Internal server Error

رفع ارور Internal server Error

5 / 5
1

در طول وبگردی در اینترنت حتما با ارور 500 internal server مواجه شده اید. این خطا یکی از خطا های رایج است که کاربران معمولا با آن مواجه میشوند. اگر با این خطا مواجه شده اید و میخواهید این مشکل را رفع کنید بدانید که شما تنها شخصی نیستید که با این ارور مواجه شده اید و قبل از شما چندین نفر با این مشکل مواجه شده اند و آن را به سادگی رفع کرده اند. به شما این اطمینان را میدهیم که با استفاده از این مطلب خواهید توانست این خطا را رفع کنید.

چرا با ارور Internal Server Error مواجه شده ام؟

internalservererror

به صورت کلی این ارور به کاربر هیچ اطلاعاتی نمیدهد. رفع این ارور مانند آن است که دکتر بدون آنکه بگویید مشکل از کجاست درد شما را مداوا کند. میشود گفت که عامل این ارور اغلب یک افزونه، و یا توابع یک قالب وردپرس است. دلایل دیگر نیز میتواند آن باشند که فایل htaccess. خراب شده است و یا از محدودیت حافظه php عبور کرده اید. خب اگر دلیل هر کدام از آنها باشند در این مطلب این خطا را رفع خواهیم نمود.

فایل htaccess. خراب شده است!

اولین کاری که باید انجام دهید تا این خطا رفع شود آن است که فایل htaccess. را چک کنید و ببینید که مشکلی دارد یا خیر. به دایرکتوری wp-admin و wp-includes بروید، و به دنبال فایل htaccess. در این فولدر ها باشید. وقتی که آن را پیدا کردید نام فایل را تغییر دهید. سپس سایت خود را چک کنید و ببینید که مشکل رفع شده یا خیر. اگر رفع شده بود وارد بخش تنظیمات»پیوند های یکتا در پیشخوان وردپرس شوید و بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید. با انجام این کار یک فایل htaccess. تازه ایجاد خواهد شد. اگر با انجام این کار مشکل رفع نشد در این صورت باید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی  خطای Soft 404 در مقابل خطای 404: بررسی علل و تفاوت های آن ها

افزایش محدودیت حافظه php

بعضی مواقع این ارور زمانی رخ میدهد که شما از محدودیت فضای php عبور کرده باشید. اگر زمانی که میخواهید وارد محیط ادمین شوید و یا یک تصویر آپلود نمایید با این خطا مواجه میشوید در این صورت باید حافظه php را افزایش دهید. برای انجام این کار باید کار های زیر را انجام دهید.

  1. یک فایل متنی ایجاد نمایید و نام آن را php.ini قرار دهید.
  2. کد “memory=64MB” را در این فایل قرار دهید.
  3. فایل را ذخیره نمایید.
  4. فایل را در مسیر “/wp-admin/” آپلود نمایید.

بسیاری از کاربران گزارش داده اند که با انجام این کار مشکلشان رفع شده است. دلیل پر شدن حافظه php آن است که یکی از افزونه های شما در حال استفاده بیش از حد از آن است. به شما پیشنهاد میکنیم تا با سرویس دهنده هاست خود تماس بگیرید و از آنها برای پیدا کردن عامل این ارور کمک بخواهید.

غیر فعالسازی تمام افزونه ها

اگر هیچکدام از این راه حل ها مشکل شما را رفع نکرد، ممکن است که یک افزونه عامل این ارور شده باشد. برای فهمیدن موضوع باید افزونه های خود را غیر فعال نمایید. برای انجام این کار بدون دسترسی به محیط ادمین میتوانید وارد مدیریت فایل ها در سی پنل خود شوید، و وارد مسیر، /wp-content شوید. سپس پوشه ای با نام Plugins مشاهده خواهید کرد. کافیست نام آن را به plugins.deactivate تغییر دهید. با انجام این کار تمام افزونه های سایت شما غیر فعال خواهند شد.

شما میتوانید همین کار را با قالب ها و یا افزونه ها انجام دهید تا عامل این ارور را پیدا کنید. همچنین میتوانید از مطلب غیر فعالسازی افزونه ها بدون دسترسی به محیط ادمین برای انجام این کار استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی  رفع مشکل علامت سوال در وردپرس

آپلود دوباره فایل های هسته

اگر راه حل بالا مشکل شما را رفع نکرده، آپلود فایل های تازه داخل پوشه های wp-admin و wp-includes میتواند این مشکل را رفع کند، باید بدانید که با انجام این کار هیچ یک از فایل های شما حذف نخواهند شد. این کار در صورتی مشکل شما را رفع خواهد کرد که یکی از این فایل ها خراب شده باشند.

ارتباط با سرویس دهنده هاست 

اگر هیچ یک از این روش ها به شما کمکی نکرد میتوانید با سرویس دهنده هاست خود در تماس باشید تا آنها دلیل این خطا را برای شما پیگیری نمایند.

اینها روش های ممکن برای رفع خطای Internal server Error هستند و امیدوارم با استفاده از آنها توانسته باشید از دست این ارور رهایی پیدا کنید. اگر روش دیگری برای رفع این ارور میشناسید میتوانید آن را با ما و دیگر کاربران در دیدگاه ها ثبت نمایید. راستی! اشتراک گذاری این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود فراموش نکنید تا افراد بیشتری از این روش ها آگاهی پیدا کنند.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *