چگونه متوجه هک شدن سایت وردپرس شویم؟

خانه / وبلاگ / امنیت وردپرس / چگونه متوجه هک شدن سایت وردپرس شویم؟
5 / 5
1

چگونه متوجه هک شدن سایت وردپرس شویم؟

5 / 5
1

مبحث هک شدن سایت و افزایش امنیت وردپرس حتی جلوگیری از هک شدن سایت موضوع داغی است. یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای اکثر افراد و از جمله صاحبان سایت ها به وجود آید این است که چه مواردی وجود دارد که باعث میشود سیستم وردپرس هک شود و این هک شدن چه نشانه هایی دارد؟ در این مقاله کاربردی با من همراه باشید تا با هم موضوع چگونه بفهمیم سایت وردپرس هک شده است را بررسی کنیم. با 12 نشانه و علائم هک شدن سایت می خواهیم متوجه هک شدن سایت شویم.

از کجا بفهمیم سایت وردپرس ما هک شده است ؟

بی شک شما هم مثل همه مدیریان سایت های وردپرسی به فکر امنیت سایت خود هستید. قابل ذکر است که وردپرس یک cms قدرتمند است که کاملا بهینه سازی شده است. اما هیچ وقت نمیتوان گفت که امنیت 100 درصد شده حتی سایت های بزرگی مثل گوگل امنیت صددرصد ندارن. قبلا در بخش آموزش های امنیت وردپرس مقاله آموزش نحوه افزایش امنیت وردپرس قدم به قدم و کامل را توضیح دادیم که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید.

۱ – ترافیک وب سایت به صورت کاملا غیر منتظره کاهش یابد

اگر شما به طور دائم و مرتب وب سایت خود را در گوگل آنالیتیکس مورد بررسی قرار می دهید و به طور اتفاقی متوجه می شوید که ترافیک شما تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. باید احتمال بدهید که ممکن است وب سایت شما هک شده باشد.
باید دقت داشته باشید که برخی از بدافزارها و تروجان ها این قابلیت را دارند که باعث کاهش ترافیک وب سایت شوند و هم چنین میتوانند به وب سایت شما اسپم وارد کنند و نتیجه تمام این کارها باعث هک شدن وردپرس می شود.

٢ – افزوده شدن لینک های خراب در وب سایت

یکی از بارزترین نشانه هایی که شما به سادگی به وسیله آن می توانید از هک شدن وردپرس آگاه شوید، ورود اطلاعات و هم چنین لینک های مخرب می باشد. از طریق این روش هکر ها می توانند به سادگی راهی برای ورود به سایت وردپرس شما ایجاد کنند و این گونه فایل ها و پایگاه داده شما در دسترس هکر ها قرار می گیرد.
اغلب این گونه هک شدن ها با افزودن لینک های خراب در وب سایت آغاز می شود. با این حساب باید خیلی مراقب این گونه لینک ها باشید. به طور معمول این نوع لینک های مخرب در قسمت فوتر سایت اضافه می شوند اما شما نباید فقط به این قسمت بسنده کنید و باید تمام قسمت های سایت را تحت نظر داشته باشید و به طور دائم آن ها را چک کنید.

مطلب پیشنهادی  افزایش امنیت وردپرس با رعایت چند نکته ساده و کاربردی

٣ – در صفحه اصلی وب سایت با یک پیام با مضمون هک شده مواجه می شوید

یکی دیگر نکات و علائم فهمیدن هک شدن وردپرس مشاهده کردن یک پیام در صفحه اصلی وب سایت است که توسط هکر ایجاد می شود و به شما متذکر می شود که هک شده اید. البته نباید از این نکته نیز غافل شد که اکثر هکر ها تمایلی ندارند که شما را از نفوذ خود آگاه کنند و قصد دارند تا مدت های بسیار طولانی به فعالیت خود در سایت بپردازند. امکان وجود این موضوع در صورتی قوی می باشد که شما دارای یک وب سایت خدماتی و حرفه ای باشید.

۴ – نتوانید وارد وب سایت شوید

اگر شما قادر نباشید که وارد قسمت پنل مدیریت سایت خود شوید باید این احتمال را بدهید که ممکن است هک شده باشید و پسورد شما توسط فرد هکر تغییر پیدا کرده است. در بسیاری از موارد هکر ها حتی ایمیل وارد شده را نیز تغییر می دهند تا شما حتی از راه ریست کردن پسورد نیز نتوانید وارد قسمت مدیریت شوید.

۵ – وجود برخی اکانت مشکوک در وردپرس

برای اینکه چگونه بفهمیم هک شده ایم یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که اگر متوجه شدید که در وب سایت شما کاربران مشکوکی عضو می شوند باید دقت کنید که باز هم احتمال هک شدن وجود دارد. البته در این موارد نگرانی چندانی وجود ندارد زیرا شما می توانید در هنگام ثبت نام عضو جدید با استفاده از کد امنیتی احتمال هک شدن از این طریق را به حداقل برسانید.

۶ – وجود اسکریپت و فایل ناشناس در سرور

اگر شما عزیزان یک اسکنر وب سایت را مورد استفاده قرار دهید این اسکنر در هنگامی که یک فایل ناشناخته ای را مشاهده کند به سرعت به شما ارور خواهد داد و شما به سادگی می توانید متوجه شوید که مورد حمله هکر ها قرار گرفته اید. پس از دریافت ارور توسط اسکنر می توانید با مراجعه به هاست و ادرس wp – content/ folder فایل های ناشناس موجود را مشاهده نمایید.
لازم به ذکر است از جمله اسکنر هایی که در این زمینه می توانید مورد استفاده قرار دهید اسکنر sucuri می باشد. برای این مورد توضیحاتی ارائه داده ایم که باید حتما مطالعه بشه افزونه فایروال Wordfence Security که در بخش مربوط کاملا به موارد لازم اشاره کردیم.

مطلب پیشنهادی  جلوگیری از کلیک راست بر روی محتوا در وردپرس

٧ – کند بودن وب سایت

برخی از وب سایت ها نیز وجود دارند که به طور معمول در اینترنت به کندی عمل می کنند. به همین علت سرویس های مبارزه و حمله روی این گونه وب سایت ها عمل می کند. اکثر این قبیل مشکلات به سرور های ضعیف مربوط می شود پس شما عزیزان باید در هنگام تهیه هاست دقت عمل لازم را داشته باشید تا با از این قبیل مشکلات مواجه نشوید.

٨ – دیدن برخی لاگ عجیب در سرور

دریافت ارور از لاگ های موجود در سرور جزو دردناک ترین فایل ها به شمار می رود. این گونه فایل ها در سرور ثبت می شوند و باعث می شوند ترافیک سایت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

٩ – بروز مشکل در دریافت و ارسال ایمیل

در این مورد سروری که مورد حمله هکر ها قرار گرفته است به طور معمول پر از اسپم می شود و در نتیجه باعث می شود که ایمیل ها دچار اختلال شوند و در روند دریافت و ارسال آن ها مشکلاتی به وجود آید.

۱۰ – وجود برخی اعمال مشکوک در جداول

سرور های مختلفی وجود دارند که به کاربران خود اجازه استفاده نمودن از جداول شغلی را می دهند. حال اگر در این جداول برخی اعمال مشکوک و غیر طبیعی را مشاهده نمودید بدان معنی است که وردپرس هک شده است.

۱۱ – ربودن نتایج جست و جو

اگر هنگامی که در وب سایت به جست و جو می پردازید و نتایج اشتباهی به دستتان می رسد و یا توضیحات ارائه شده صحیح نمی باشد باید احتمال هک شدن را بدهید.

۱٢ – به نمایش در آمدن پاپ آپ و یا برخی تبلیغات در وب سایت

در بسیاری از موارد هکر ها قصد دارند از وب سایت شما در جهت کسب درامد استفاده کنند در این موارد شما با تعدادی تبلیغات و یا پنجره های پاپ آپ در وب سایت خود رو به رو می شوید.

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد از طریق مختلف امکان هک شدن وب سایت شما وجود دارد اما شما عزیزان نباید نگران این موضوع باشید زیرا ما برای رفع و مقابله با این مشکل راه حلی برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. اگر شما از وب سایت های مانیتورینگ و قدرت مند که دارای فایروال هستند استفاده نمایید و این گونه وب سایت خود را تحت نظر بگیرید به سادگی قبل از بروز هر اتفاقی می توانید از آن آگاه شوید و مانع انجام آن شوید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *