حفظ امنیت وردپرس با روش های کاربردی

خانه / وبلاگ / امنیت وردپرس / حفظ امنیت وردپرس با روش های کاربردی
5 / 5
1
امنیت وردپرس با روش های کاربردی
امنیت وردپرس با روش های کاربردی

حفظ امنیت وردپرس با روش های کاربردی

5 / 5
1

شما برای بررسی امنیت وردپرس . حفظ امنیت سایت وردپرس خود در مرحله اول باید یک پایه ی محکم را بنا کنید تا در برابر نگاه های انتقادی آن را تحت نظر بگیرید. ما در این مقاله آموزش امنیت وردپرس قصد داریم مواردی را به شما معرفی کنیم که شما میتوانید با کمک و استفاده از آن ها کمک شایانی به امنیت وردپرس نمایید.

موارد کلیدی برای حفظ امنیت وردپرس

هک یک وبسایت آنچنان هم کار راحتی نیست اما شما با میزان تلاشی که برای حفظ امنیت وردپرس میکنید مشخص کننده سختی یا راحتی هک کردن وبسایتتان هستید شما میتوانید با کمی تلاش در مقابل عوامل مخرب سدی مقاوم ایجاد کنید و سایت خود را مصون بدارید. در ادامه به نکاتی میپردازیم که شما به کمک آن ها و با رعایت آن ها میتوانید پیروز شوید.

عدم بروز رسانی

بله عدم بروزرسانی های منظم یکی از عواملیست که باعث حمله به سایت شما میشود. نکته ای که باید همیشه در نظرتان داشته باشید همیشه بروز بودن است! امری که میتواند در حفظ امنیت وردپرس مفید باشد و شما را در آن یاری کند بروزرسانی سیستم وردپرس، عناصر، قالب، افزونه ها و… میباشد.

حفظ امنیت وردپرس
حفظ امنیت وردپرس

استفاده از قالب و افزونه های نال شده

امروزه برخی کاربران تصور دارند با به دست اوردن یک قالب وردپرس یا افزونه وردپرس پرمیوم به صورت رایگان بازی را برده اند و سوده خوبی عاید آن ها شده است اما باید بگوییم که این کاربران سخت در اشتباهند زیرا این قالب یا افزونه به صورت نال شده می باشد و درباره امنیت آن باید نگران بود. حتما میگویید چرا؟ ما به شما میگوییم! زیرا تمامی امکانات این قالب یا افزونه به صورت بوت شده می باشند و هیچ گونه امکان بروزرسانی برای آن ها وجود ندارد و خود این موضوع یک باگ بزرگ امنیتی میباشد.

مطلب پیشنهادی  تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس برای افزایش امنیت

استفاده مجدد از کدها

از کد ها به هیچ وجه استفاده مجدد نکنید. شما باید حواستان به کد های بخش ارور لاگ که مربوط به مشکلات قالب و افزونه است باشد چون در صورت مواظبت و رسیدگی به آن ها مشکلات امنیتی به حداقل خود خواهد رسید و میتوان گفت حفظ امنیت وردپرس را تا حدی تضمین میکند

سطح دسترسی

به این نکته توجه داشته باشید که نیاز نیست همه ی کارمندان و افراد شما به پنل مدیریت وردپرس دسترسی داشته باشند. شما میتوانید برای نویسندگان وسایر کارمندانتان با توجه به نیازشان دسترسی های محدودی بدهید و در عین حال از پسورد بسیار قوی استفاده کنید.

ارزیابی وبسایت خود و آماده کردن یک طرح کلی

نکته ای که در مورد سیستم های داخلی یک شرکت، ارتباطات تجاری، کاربران و مخاطبان سایت باید به آن توجه داشت این است که امنیت را باید به خوبی در نظر گرفته و در حفظ آن بکوشند.
راه های خوبی برای دفاع و امنیت دارایی های شما که یک وبسایت است وجود دارد.

انگیزه مهاجم

شاید برای شما جالب باشد که بدانید انگیزه فردی که وبسایت شما را مورد حمله قرار داده است چیست؟انگیزه های زیادی وجود دارد که باعث حمله یک هکر به سایت شما میشود مثلا داشتن رفتار مخرب تعدادی از هکرها و اینکه برخی دیگر به دنبال کسب درآمد از این کار هستند. برخی قصد تولید اسپم دارند، برخی دیگر میخواهند تولید بدافزار کنند و عوامل دیگر که مانع حفظ امنیت وردپرس می شود.

انواع تهدیدات

یکی از حملات اصلی در مورد حمله های brute force می باشد. این روش به این صورت عمل کرده که پسورد شما را حدس میزنند و در نتیجه آن را میابد و بالاخره راه ورود به وبسایت شما را پیدا میکند.
مورد بعد FTP و SSH است،این دو بد افزار هستند که عملکردشان به این صورت است که وارد وردپرس شده و تمامی فایلPhP را پیدا کرده و آنها را تخریب میکنند.
استفاده از ابزار قدیمی: این مسلم است که باید انتظار تخریب را داشت وقتی توسعه دهندگان از ابزار ها و افزونه های قدیمی در سایت استفاده میکنند.
بارگذاری فایل های غیر مجاز: یکی دیگر از راه هایی که باعث هک و رسیدن آسیب به فایل های php میشود بارگذاری فایل های مخرب توسط هکر هاست.
XSS: این فایل ها فایل هایی به صورت جاوا اسکریپت هستند و فایل هایی بسیار مخربند که درون فایل ها و برگه ها جای میگیرند.
افشای اطلاعات: برخی افراد ممکن است با گرفتن اطلاعاتی در مورد سرور آنها را در معرض دید قرار داده و افشا کنند.
مواردی که ما در این مقاله به شما ارائه دادیم شایع ترین روش های تخریب سایت میباشد که میتوانید با نکات گفته شده از آنها جلوگیری کنید تا بتوانید امکان حفظ امنیت وردپرس را به حداکثر برسانید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *