بازخورد ایمیل مارکتینگ در فروشگاه های اینترنتی

خانه / وبلاگ / ایمیل مارکتینگ / بازخورد ایمیل مارکتینگ در فروشگاه های اینترنتی
5 / 5
1
د ایمیل مارکتینگ در فروشگاه های اینترنتی
د ایمیل مارکتینگ در فروشگاه های اینترنتی

بازخورد ایمیل مارکتینگ در فروشگاه های اینترنتی

5 / 5
1

در این مقاله با توجه به بررسی هایی که پیرامون بازخورد ایمیل مارکتینگ و ایمیل های ارسالی برای فروشگاه های اینترنتی صورت گرفته است ما میخواهیم راجع به عواملی مهم و کلیدی که رعایت کردن یا رعایت نکردن آنها می تواند تاثیر بسیاری در جذب مشتری و فروش ما داشته باشد و آن را کاهش یا افزایش دهد صحبت کنیم . امروزه فروشگاه های اینترنتی بزرگ با استفاده از استراتژی ایمیل مارکتینگ اقدام به جمع آوری ایمیل مشتریان از طریق خبرنامه نامه ایمیلی می کنند. با ما در این مقاله آموزش ایمیل مارکتینگ همراه باشید تا بازخوردها و تاثیرات آن را برای شما توضیح بدیم.

بازخورد ایمیل های ارسالی ایمیل مارکتینگ در فروشگاه های آنلاین

در مرحله اول میخواهیم عملکرد یک فروشگاه اینترنتی که از ایمیل مارکتینگ استفاده میکند را مورد بررسی قرار دهیم. اولین موردی که میتوانیم از آن برای پیشرفت عملکرد ایمیل مارکتینگ خود به نحوه احسن بهره ببریم روش های بسیار موثر و موفقیت آمیزیست که این فروشگاه ها به کار میگیرند. با استفاده از ایمیل مارکتینگ سبب جذب مشتری و افزایش فروش فروشگاه خود خواهید شد.
بررسی عوامل موثر موجود در این ایمیل ها:

1- تکرار دستورالعمل حمل ونقل و برگشت کالا

یکی از آن عواملی که بسیار مفید و موثر است این است که در ایمیلی که توسط فروشگاه پس از خرید به مشتری ارسال میشود بحث حمل ونقل کالا و عودت آن به صورت مجدد مطرح است. و موردی دیگر که به افزایش بازخورد ایمیل های ارسالی کمک میکند مطرح کردن ارسال رایگان در ایمیل می باشد.

نکته قابل توجه و حائز اهمیتی که باعث میشود مشتری پس از سفارش و خرید اولش دوباره به فروشگاه شما سر بزند و از آن خرید کند رضایت اوست که شما میتوانید با استفاده از حمل و نقل و ارسال رایگان بخشی از آن را جذب کرده و برند خود را برجسته و معتبر سازید.

2- هدایت مستقیم و دسترسی های آسان در ایمیل ها

مورد بعدی که باعث بازخورد بیشتر میشود این است که مشتری بتواند یک تجربه خوب جهت مرور و بازدید محصولتان داشته باشد و این امر با باز آفرینی ماهیت کار سایت در ایمیل ارسالی امکان پذیر است. موردی که باعث بازبینی مشتریان میشود امر آشنایی آن ها با طرح بندی و چیدمان مستقیم محصولات برجسته در ایمیل است. شما میتوانید برای هدایت مشتریان علاقه مند صفحه ها را برجسته و ضخیم کنید.

براساس بررسی های انجام شده و گزارش های ارائه شده توسط بازاریابی Experian چیزی که باعث میشود کلیک های بیشتری از سوی مشتریان روانه فروشگاه اینترنتی شما شود و در واقع مراجعه آن ها را افزایش دهد همین هدایت های مشابه در یک وبسایت با توسعه ایمیل هاست.

مطلب پیشنهادی  5 نکته طلایی برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ

3- مشخص کردن یک محدوده ی زمانی برای کامل کردن نظرسنجی

مورد بعدی که یکی بارز ترین مشخصه های این ایمیل هاست و باعث دریافت بازخورد ایمیل های ارسالی میشود، تاکید بر روی مدت زمان کامل کردن نظر سنجی می باشد. اکثر کاربرانی که این ایمیل های ارسالی را میخوانند نظر بر تکمیل نکردن نظر سنجی دارند اما چیزی که میتواند نظر آن ها را عوض کند تاکید بر روی این است که مدت زمان نظرسنجی چند ثانیه بیشتر طول نمیکشد!

شما میتوانید با طراحی نظرسنجی ها به صورت کوتاه و زیبا و تاکید بر روی مدت زمان کامل کردن آن ها از کاربران به خوبی بازخورد ایمیل های ارسالی را به دست آورید. حتی اگر شما مایل باشید نظر سنجی بزرگتری را طراحی کنید میتوانید با اعلام مدت زمان انجام این نطر سنجی بیشتر کاربران را به سمت تکمیل این نظر سنجی سوق دهید زیرا وقتی که کاربر بدانند چه مدت زمانی را باید برای تکمیل کردن نظرسنجی صرف کند احساس بهتری داشته و حس میکند که زمان کمتری را نسبت به موقعی که شما مدت زمان تکمیل این نظر سنجی را اعلام نکرده اید صرف میکنند.

حالا به سراغ موارد منفی میرویم که رعایت نکردن آن ها ضرر شما و بی ارزش و بی اعتبار شدن ایمیل مارکتینگ شما را به دنبال دارد :

1- نداشتن امضای شخصی

اگر ایمیل های ارسالی شما به صورت امضای شخص باشد و به مشتری یک احساس عام و غیر شخصی را القا نکند هرچند که شما از مشتری بازخورد هم داشته باشد و ایمیل در راستای هدف اصلی باشد اما باز هم فرصتی را در تماس با مشتریان از دست میدهید.

در ایمیل به جای نام کمپانی، شخص با نام وعنوان شغلی امضاء کند. مقام بالاتر در سازمان بهتر است. اما حتی اگر موسس باشد، CEO برای گذاشتن نام آنها و یا نام اشخاصی که از تیم خدمات مشتری یا افراد مرتبط دیگری باشند برای امضاء ،مناسب نمی داند. بهتر است به صورت سازمانی و نام و لوگوی سازمان باشد تا بازخورد ایمیل های ارسالی شما چند برابر شود.

2– جالب نبودن رونوشت

یکی از موارد معقول در ایمیل ها تقاضای پر کردن نظر سنجی بدون در برگرفتن چیز های دیگر است. شما میتوانید بدون کاستن هیچ چیز با ارزشی از پیام جلوه زیبا و مناسبی برای بیشترمحتوای متن ایجاد کنید . اگرچه مناسب است برای اینکه بقیه ایمیل برای کاربری که نظر سنجی را بررسی میکند احساس بیشتر القا کند عبارت “CLIKE HERE” به صورت برجسته نشان داده شود.

مطلب پیشنهادی  راه اندازی ایمیل مارکتینگ در وردپرس و مزیت آن

هر ایمیلی یک فرصت تماس با مشتریان به شما میدهد تا شما بتوانید برند خود را مشهور کرده و فروش خود را افزایش دهید. باز کردن ایمیل خود نصف کار است وقتی مشتری هم کاری را انجام می دهد مطمئن باشید به مشتریان در حد امکان ارزش قائل شده اید. در این ایمیل ها نکته ای که میتواند بازخورد آن ها را بالا ببرد برجسته کردن برخی موارد همراه تبلیغات جاری ، برنامه های مرجع و دستور العمل های مربوطه میباشد.

3- عدم تشریح اطلاعات خاص

اطلاعات ویژه بهتر است در پاورقی صفحه باشد.
شما حتی میتوانید یک خط درباره نوع پستی که در اطلاعات اجتماعی شما به اشتراک گذاشته شده است بگذارید تا به مشتریان برای آنچه که توقع دارند پیدا کنند، راهنمایی و کمک کند. این می تواند محتوای تولیدی کاربر، پست های آموزشی در باره محصولات، فروش محصولات ، پیشنهادات وموارد دیگر باشد.

چه چیزی را از کلیک کردن به دست می آورید؟

زمان مورد نیاز برای پرکردن نظر سنجی مورد اصلی است که نه تنها باید در باز کردن ایمیل و سپس بازکردن نطر سنجی به دست بیاید بلکه باید قسمتی از رو نوشت ایمیل باشد و در موقع باز کردن ایمیل در اولین جا مشاهده شود . ذکر این نکته که فیدبک گرفتن از مشتری نباید طولانی باشد!

چیزی که دقیقا توسط ایمیل به مشتریان اطلاع داده میشود زمان مورد نیاز برای پر کردن نظرسنجی است نه اینکه نظرسنجی کوتاه است.
بیان کردن زمان تکمیل کردن نظرسنجی و مطالعه موارد دیگر مردم را علاقه مند می کند که روی زمان شان بیشتر کنترل داشته باشند و با این کار بازخورد ایمیل های ارسالی بیشتر می شود.مثلا برخی از وبلاگ ها برای بالا بردن تمایل کاربر به انتخاب وبلاگ زمان مورد نیاز برای خواندن یک مقاله را در شروع هر پست اعلام میکنند.

جمع بندی

در بین ایمیل های نظرسنجی و فیدبک نمونه هایی از چیدمان، سربرگ راهنما، بزرگی پیام و محتوای بازخورد ایمیل های ارسالی باید رعایت شود. اگر شما به هیچ روشی اطلاع رسانی نکنید امکان دارد مردم حتی ایمیل های شما را باز هم نکنند.یکی از این روش ها که میتواند پاسخ بهتری در بازخورد به شما بدهد پیشنهاد جایزه است!

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *