آموزش سفارشی سازی قالب وردپرس lenz

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آموزش سفارشی سازی قالب وردپرس lenz
5 / 5
1

آموزش سفارشی سازی قالب وردپرس lenz

5 / 5
1

بعد از نصب وردپرس مهم ترین چیزی که برای راه اندازی یک وب سایت نیاز است قالب سایت می باشد. شما می توانید این قالب ها را از سایت های مختلف دانلود کرده و بر روی وردپرس خود نصب کنید، اما گاهی مواقع امکان دارد شما از نوع چینش قالب و برخی چیز های دیگر آن خوشتان نیاید. برخی قالب ها قابلیتی را برای این منظور در اختیار شما قرار می دهند و شما می توانید توسط این قابلیت برخی موارد قالب را که با سلیقه شما مطابقت ندارد تغییر دهید.

قابلیت سفارشی سازی، قابلیتی است که شما می توانید از طریق آن این کار ها را انجام دهید اما خوب این قابلیت را برخی از قالب ها دارا هستند. در ادامه ما آموزش وردپرس سفارشی سازی قالب وردپرس را از این طریق برای شما شرح می دهیم.

برای سفارشی سازی قالب وردپرس شما باید به پنل پیشخوان وردپرس خود وارد شوید و از آنجا اقدام به انجام این کار کنید البته به این نکته توجه داشته باشید که تغییراتی را که می توانید اعمال کنید با توجه به قالب وردپرس شما متفاوت می باشد. ما در این آموزش قالب Lens را انتخاب کردیم و قصد سفارشی سازی این قالب را داریم.

آموزش سفارشی سازی قالب وردپرس لنز lenz

در مرحله اول وارد پنل مدیریت وردپرس خود شوید و از منو کناری به بخش نمایش بروید، در این بخش چند گزینه قابل مشاهده است که یکی از این گزینه ها، گزینه سفارشی سازی می باشد که شما باید بر روی آن کلیک کنید. بعد از کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه ای همانند تصویر زیر می شوید.

 

همانطور که مشاهده می کنید در منو کناری این صفحه چند بخش وجود دارد که یکی از این بخش ها از چندین دسته تشکیل شده است که در ادامه این دسته ها را بررسی خواهیم کرد.

عنوان شعار و لوگو: همانطور که از اسم این گزینه پیداست شما می توانید از طریق این گزینه عنوان و توضیح سایت خود را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید.

مطلب پیشنهادی  نمایش ابزارک ها در صفحات دلخواه وردپرس

top buttons: شما با استفاده از این گزینه می توانید در بخش بالایی هدر سایت خود دکمه ای را ایجاد کنید. این گزینه خود چند بخش دارد که هر کدام از آن ها مربوط به بخشی از دکمه مورد نظر می باشد. در قسمت دکمه متن دکمه را باید وارد کنید و در بخش بعدی یعنی آیکن  شما باید عکس دکمه را وارد کنید و در بخش نهایی یعنی بخش لینک شما باید لینکی را که قصد دارید وقتی کاربر بر روی دکمه کلیک کرد به آن هدایت شود وارد کنید.

Main Slider: توسط این گزینه شما می توانید اسلایدری را در صفحه بسازید.

Showe Case Area: توسط این گزینه شما می توانید ویترین هایی را برای سایت خود ایجاد کنید.

صفحه درباره ما: شما می توانید توسط این گزینه نمایش یا عدم نمایش بخش درباره ما را تعیین کنید.

طراحی و چیدمان: با استفاده از این گزینه شما دیزاین و چیدمان سایت خود را می توانید به هر شکلی که دوس دارید تغییر دهید و سایت خود را به دلخواه خود بچینید.

رنگ ها: همان طور که از عنوان این گزینه پیداست، شما می توانید توسط این گزینه رنگ ها را تغییر دهید اما فقط رنگ بخش هایی خاص را از این طریق می توانید تغییر دهید. این بخش ها شامل رنگ بک گراند یا پس زمینه و رنگ متن یا نوشته هدر و متن زیر هدر می باشد.

فونت گوگل: از این بخش می توانید فونت متن را متناسب با سلیقه خود و فونت های موجود تغییر دهید.

آیکن های اجتماعی: این بخش مربوط به آیکن شبکه های اجتماعی می باشد و شما می توانید از این بخش این آیکن ها را به سایت خود اضافه کنید.

تصویر سربرگ: بخش تصویر سربرگ مربوط به تصویریست که شما از آن در هدر استفاده کرده اید. شما توسط این گزینه می توانید تصویر یا اندازه تصویری را که در هدر یا همان سربرگ سایت خود استفاده کرده اید را تغییر دهید.

مطلب پیشنهادی  نمایش فیسبوک و توییتر نویسنده در صفحه پروفایل

تصویر پس زمینه: شما می توانید با استفاده از این گزینه برای بک گراند یا همان پس زمینه  سایت خود تصویری را بسازید و یا تصویری را که در این قسمت از سایت استفاده کرده اید را تغییر دهید.

فهرست ها: این گزینه هم که از نام آن مشخص است که برای فهرست ها و منو های سایت استفاده می شود و شما به واسطه آن می توانید  منو ها یا همان فهرست های سایت خود را به هر صورتی که می خواهید تغییر دهید.

ابزارک ها: بخش ابزارک ها مربوط به ساخت فوتر و ستون های کناری یا همان ساید بار های سایت هستند. شما می توانید با استفاده از این گزینه آن فوتر و ساید بار مورد نظر خود را ساخته و در سایت خود به نمایش در بیاورید.

خوب گزینه های مختلف قسمت سفارشی سازی را تک به تک شرح دادیم اما در این میان باید بگوییم که برخی از این گزینه ها مانند تصویر پس زمینه و یا تصویر سربرگ و چند بخش دیگر مواردی بودند که مخصوص این قالب بودند و امکان دارد هر قالبی این بخش ها را دارا نباشد. قسمت سفارشی سازی در هر قالب دارای گزینه های متفاوتی می باشد و با توجه به نوع قالب این گزینه ها متفاوتند اما برخی از این گزینه ها در تمامی قالب ها استفاده شده اند مانند گزینه ابزارک ها و یا فهرست ها و عنوان شعار و لوگو.

یکی از قابلیت های بسیار مناسبی که بخش سفارشی سازی در اختیار شما قرار می دهد این است که شما می توانید تغییراتی را که در بخش سفارشی سازی بر روی سایت خود اعمال می کنید را به صورت زنده مشاهده کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *