آشنایی با صفحات، پست ها، دسته بندی ها، و برچسب ها در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آشنایی با صفحات، پست ها، دسته بندی ها، و برچسب ها در وردپرس
5 / 5
1
wp-post-page-category-tag

آشنایی با صفحات، پست ها، دسته بندی ها، و برچسب ها در وردپرس

5 / 5
1

وردپرس به صورت پیشفرض دو محتوای مهم را فراهم میکند: صفحات و پست ها. برای بیشتر کاربران، این تمام چیزی است که لازم خواهد بود، ممکن است شما عزیزان تفاوت بین پست ها و صفحات، دسته بندی ها و برچسب ها را ندانید، خب بهتر است که بدانید در این مطلب قرار است به صورت واضح شما را با صفحات، پست ها، دسته بندی ها، و برچسب ها در وردپرس آشنا سازم.

پست ها و صفحات در وردپرس

صفحات برای نمایش محتوای استاتیک و ثابت استفاده میشوند، مثلا نمایش تاریخ شرکت، صفحه درباره ما، و… . صفحات ساختار سلسله مراتبی دارند که یک راه مناسب است تا با استفاده از آنها بگویید که صفحات زیر مجموعه نیز در سایت خود دارید.

در سمتی دیگر پست ها کاربرد کاملا متفاوتی دارند، پست ها برای نمایش محتوای داینامیک و متغیر سایت شما استفاده میشوند. پست ها مانند اخبار جدید یک روزنامه هستند و هر روز به تعداد آنها افزوده میشود و اخبار جدید در ابتدای تمام اخبار قرار میگیرند، یکی دیگر از تفاوت های مهم پست ها و صفحات آن است که دسته بندی ها و برچسب ها میتوانند برای پست ها استفاده شوند اما نمیتوان آنها را برای صفحات استفاده کرد.

و آخرین تفاوتی که بین صفحات و پست ها وجود دارد آن است که کاربران میتوانند در پست ها دیدگاه خود را قرار دهند اما در صفحات کاربران نمیتوانند دیدگاه خود را قرار دهند. خب اکنون وقت آن رسیده تا در رابطه با دسته بندی ها و برچسب ها صخبت کنیم.

دسته بندی ها و برچسب ها

دسته بندی ها و برچسب ها یکی از مهمترین بخش های یک سایت به حساب می آیند و بحث های مختلفی در مورد آنها وجود دارد، خب در این بخش قرار است در مورد آنها و تفاوتشان صحبتی داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی  آموزش ساخت اسلایدر آخرین مطالب با تصویر شاخص در وردپرس

دسته بندی چیست؟

خب دسته بندی دقیقا چیست؟ بهترین راه آن است که برای شما مثالی بزنم، اگر به یک روزنامه فروشی بروید و روزنامه امروز را بردارید، مشاهده خواهید کرد که اخبار در چند دسته مانند؛ کسب و کار، ورزش، و… سازماندهی شده است. خب دسته بندی ها در سایت نیز اینچنین عمل میکنند، آنها به صورت منطقی محتوای سایت شما را سازماندهی میکنند و مطالعه کنندگان میتوانند محتوای مورد نظر خود را به سرعت بیابند. جالب اینجاست که شما میتوانید به تعداد دلخواه خود دسته بندی ایجاد کنید.

ساختار دسته بندی ها به صورت سلسله مراتبی است و این به آن معنا است که شما میتوانید برای دسته بندی های خود چندین دسته بندی فرزند ایجاد نمایید، برای مثال در یک روزنامه در بخش ورزش دسته بندی فرزند فوتبال وجود دارد.

یک نکته ویژه دیگر در مورد دسته بندی ها وجود دارد و آن این است که دسته بندی ها برای سئو بسیار مهم هستند، دقت داشته باشید که اگر میخواهید به سئو سایت شما ضربه ای وارد نشود به هیچ وجه دسته بندی ها را تغییر ندهید، از آنجایی که با توجه به تنظیمات پیکربندی شده در بخش پیوند های یکتای سایت شما عنوان دسته بندی ها در آدرس URL سایت شما نمایش داده میشود با تغییر دسته بندی ها سئو مطالب مربوط به آن دسته بندی از بین خواهد رفت.

دسته بندی پیشفرض

وردپرس به صورت پیشفرض یک دسته بندی پیشفرض با نام دسته بندی نشده ایجاد میکند. اگر در حال ایجاد محتوا برای سایت خود هستید، بهتر است آن را در یک دسته بندی با عنوان دسته بندی نشده  قرار ندهید! بهتر است که یک دسته بندی با نام مناسب ایجاد نمایید و دسته بندی پیشفرض را تغییر دهید.

افزودن یک دسته بندی جدید

با استفاده از دو روش در وردپرس میتوانید دسته بندی مورد نظر خود را ایجاد نمایید. رایج ترین روش آن است که وارد ویرایشگر مطلب وردپرس شوید، در ستون سمت چپ یک متا باکس مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد:

مطلب پیشنهادی  ایجاد خروجی از اطلاعات کاربران در وردپرس

categories-metabox

تنها کاری که باید انجام دهید آن است که بر روی پیوند افزودن دسته تازه کلیک نمایید تا دسته بندی مورد نظر خود را ایجاد نمایید.

 

شما همچنین میتوانید در بخش نوشته ها» دسته ها دسته بندی مورد نظر خود را ایجاد نمایید، خب کار بعدی که باید انجام دهیم آن است که دسته بندی پیشفرض را تغییر دهیم. وردپرس به شما اجازه میدهد تا برای هر محتوا حداقل یک دسته بندی ثبت نمایید، اگر این کار را فراموش کنید، دسته بندی پیشفرض برای مطلب شما ثبت خواهد شد، تغییر دسته بندی پیشفرض کار ساده ای است، بعد از آنکه دسته بندی خود را ایجاد نمودید به سادگی دسته بندی پیشفرض را از دسته بندی نشده به دسته بندی مورد نظر خود تغییر دهید. برای انجام این کار کافیست بر روی پیوند تغییر به اصلی کلیک کنید.

change-to-default

الان به بحث برچسب ها رسیدیم، برچسب چیست؟ برچسب برای توضیح محتوای شما استفاده میشود، که باعث میشود محتوای شما در صفحه نتایج گوگل قابل مشاهده باشد، دقت داشته باشید که یک برچسب باید کاملا گویای محتوای شما باشد، برای مثال اگر محتوای شما در مورد ورود تیم ملی به جام جهانی است باید برچسب آن ورود تیم ملی به جام جهانی باشد که با جستجوی این متن در موتور های جستجو محتوای شما در صفحه نتایج نمایش داده خواهد شد.

شما میتوانید به هر تعدادی که میخواهید برای هر مطلب برچسب وارد کنید، با استفاده از برچسب های مناسب شما میتوانید آینده وبسایت خود را تضمین کنید و ترافیک زیادی برای سایت خود جذب نمایید.

امیدوارم با استفاده از این مقاله آموزش وردپرس حرفه ای کاربردی مفهوم صفحات، پست ها، دسته بندی ها، و برچسب ها را یاد گرفته باشید و بتوانید به سادگی از آنها استفاده کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *