نمایش سایدبار متفاوت برای هر پست و برگه

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / نمایش سایدبار متفاوت برای هر پست و برگه
5 / 5
1
Add a different sidebar for each tab
Add a different sidebar for each tab

نمایش سایدبار متفاوت برای هر پست و برگه

5 / 5
1

تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که هر پست به طور اختصاصی دارای ساید بار باشد. آیا این کار امکان پذیر است؟ اگر بتوان این کار را کرد به نظر می رسد که یک کار حرفه ای و جالبی باشد آیا شما مایلید که برای هر پست ساید بار متفاوت را داشته باشید؟ با ما در این مقاله همراهی کنید مطالعه این آموزش و یادگیری آن خالی از لطف نیست.
وردپرس به طور پیش فرض و در حالت عادی یک ساید بار و در یک محل خاص برای همه پست ها دارد و نشان می دهد ولی چه زمانی به ساید بارهای متفاوت برای وردپرس نیاز داریم؟
همانطور که می دانیم ساید بار داخل کدنویسی قالب وردپرس تعریف و به وجود آمده اند و در صورتی که در قالب مکانی برای ساید بار تعریف شده باشد به محض فعالسازی قالب از آن برخوردار خواهید بود هر قالب وردپرس چندین ساید بار یا مناطق آماده برای افزودن ویجت در نظر گرفته اند و به طور معمول این ساید بار ها برای تمام صفحات و دسته بندی، آرشیو و نوشته های سایت یکسان می باشد ولی شاید بخواهید برای صفحات و پست های خاص ساید بار خاص در نظر بگیرید.

آموزش نمایش ساید بار های متفاوت برای هر پست و صفحات

برای انجام این کار شما به یک افزونه وردپرس کاربردی نیاز دارید تا با استفاده از آن بتوانید برای هر پست و صفحات و دسته بندی و… ساید بار خاصی را تنظیم و نمایش دهید.


برای شروع افزونه easy custom sidebar را نصب و فعالسازی کنید سپس در قسمت پیشخوان سایت منوی appearance سپس theme sidebar وارد شوید تا بتوانید ساید بار های مورد نظر را بسازید.

مطلب پیشنهادی  ورود هر کاربر فقط به وسیله یک سیستم در وردپرس


سپس قالب خود را انتخاب کنید و بعد محل نمایش ساید بار را مشخص کنید از منو پستها، صفحات، دسته بندی ها و تگ ها را می بینید پس محل های مورد نظر خود را مشخص کرده و دکمه ساید بار را اضافه کن را کلیک کنید.


مواردی را که انتخاب کرده اید را در پایین تنظیمات سایدبار مشاهده می کنید. تغییرات را ذخیره کنید.
توجه داشته باشید نکته ای که در اینجا مهم است این می باشد که شما در تهیه ساید بار هیچ گونه محدودیتی را ندارید و هر چقدر که می خواهید می توانید ساید بار برای صفحات و پست های متفاوت طراحی نمایید.

افزودن ویجت به ساید بار سفارشی

شما ساید بار خود را ایجاد کرده اید و محل های مورد نظر و متفاوت خود را نیز انتخاب کرده اید ولی شاید بخواهید که ویجت را نیز اضافه کنید برای انجام آن به منوی appearance سپس widgets بروید و ساید باری را که جدید ایجاد کرده اید را به عنوان پیش فرض انتخاب کنید. بعد ویجت را به ساید بار بیفزایید.

افزونه ساید بار را متناسب با تنظیماتی که خود شما در افزونه انجام داده اید نمایش داده خواهد شد سپس تغییرات را در صفحه مشاهده کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *