آموزش ورود به مدیریت وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آموزش ورود به مدیریت وردپرس
5 / 5
1

آموزش ورود به مدیریت وردپرس

5 / 5
1
در این مقاله آمورش وردپرس ما می خواهیم آموزش ورود به مدریت وردپرس فارسی را به شما عزیزان توضیح دهیم و مقداری هم راجع به تغییر  و سفارشی سازی آدرس ورود به مدیریت وردپرس صحبت کنیم. یکی از امکاناتی که وردپرس در اختیار کاربران خود گذاشته است این است که به سادگی می توان بخش های مختلف سایت را مدیریت کرد و فقط کافیست وارد پنل مدیریت یا همان پیشخوان وردپرس شد. با وارد شدن به پیشخوان وردپرس می توانید تمام بخش های سایت را مانند پست ها ، افزونه ها ، قالب، صفحه ها ، تصاویر و… مدیریت کنید و به سادگی با سایت خود کار کنید.

آموزش نحوه ورود به مدیریت سایت وردپرس

نحوه ورود به مدیریت وردپرس فارسی به این شکل می باشد که شما کافیست بعد url یک علامت اسلش زده و عبارت wp-admin را وارد کنید، البته wp-admin آدرسی است که به صورت پیش فرض برای ورود به وردپررس برگزیده می شود به عنوان مثال: http://yourdomain/wp-admin البته به جای عبارت yourdomain شما باید آدرس دامنه خود را وارد کنید.  پس آدرس ورود به مدیریت وردپرس به این شکل می باشد.
آدرس ورود به مدیریت وردپرس
آدرس ورود به مدیریت وردپرس
بعد از وارد کردن دامین خود به همراه wp-admin با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه می شوید که برای ورود به صفحه مدیریت وردپرس در این مرحله باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و در نهایت بر روی دکمه ورود کلیک کنید. در این میان باید موضوعی را در رابطه با نام کاربری و رمز عبور در بار اولی که قصد ورود به وردپرس را دارید با شما در میان بگذاریم و آن موضوع این است که وقتی بعد از نصب وردپرس برای دفعه اول قصد ورود به مدیریت وردپرس را دارید نام کاربری و رمز عبورتان همان هایی است که در موقع نصب وردپرس وارد کرده اید.
ورود به مدیریت سایت وردپرس
ورود به مدیریت سایت وردپرس
بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور شما با صفحه ای همانند تصویر پایین مواجه می شوید که این صفحه همان صفحه مدیریت وردپرس یا پنل پیشخوان می باشد. پنل مدیریت وردپرس از چند بخش تشکیل شده است که می توانید آن ها را در تصویر پایین مشاهده کنید.
ورود به وردپرس
ورود به وردپرس
شما با ورود به  این صفحه می توانید مختصری از آخرین عملیات انجام شده تا آن لحظه را مشاهده کنید و در منو کناری بخش های مختلف را مشاهده می کنید که هر کدام از آن ها مربوط به یک جا از سایت می باشد و همچنین در صفحه اصلی میانبر هایی را برای برخی از موارد می بینید. همچنین در بخش بالایی صفحه دو تب به چشم می خورد که یکی از آن ها مربوط به تنظیمات صفحه است و دیگری مربوط به راهنما می باشد.
تغییر آدرس صفحه ورود وردپرس 
تغییر آدرس صفحه ورود وردپرس 

حال کمی درباره شخصی سازی صفحه ورود صحبت کنیم.

مطلب پیشنهادی  فروش ویژه محصولات در وردپرس با EDD

تغییر آدرس صفحه ورود وردپرس

وقتی وردپرس را نصب می کنید به صورت پیش فرض آدرس wp-admin برای ورود به وردپرس انتخاب می شود اما خوب بهتر است که آن را تغییر دهیم زیرا علاوه بر برخی مزایا، این کار امنیت را هم افزایش می دهد. حال اگر قصد تغییر عبارت wp-admin را دارید با ما همراه باشید.

برای انجام این کار دو راه وجود دارد که یکی از آن ها از طریق دستکاری کد ها می باشد که مقداری دشوار است و دیگری استفاده از افزونه هایی که در اختیار ما هستند است. افزونه های بسیار زیادی برای تغییر این آدرس موجود می باشد مانند: افزونه WPS Hide Login ، افزونه Rename wp-login.php و … شما می توانید به سادگی هر کدام از افزونه هایی که برای انجام این کار هستند را دانلود کرده و بر روی وردپرس خود نصب و فعال سازی کنید و سپس به آسانی این عبارت را به هر آن چه که خود می خواهید تغییر دهید. در ادامه مختصری در رابطه با انجام این کار با افزونه ها صحبت می کنیم.

در مرحله اول شما باید افزونه مورد نظر خود را از مخزن وردپرس یا از سایت های دیگر دانلود کرده و آن را بر روی وردپرس خود نصب و فعال سازی نمایید، شما می توانید هر کدام از افزونه های WPS Hide Login و Rename wp-login.php و یا هر افزونه دیگری که بخواهید را دانلود کنید.

افزونه Rename wp-login.php یکی از محبوب ترین افزونه ها در این زمینه با بیش از صد هزار نصب در بین کاربران می باشد.

مطلب پیشنهادی  آموزش ویرایش فوتر قالب وردپرس

بعد از دریافت و نصب افزونه در منو کناری پیشخوان باید بر روی گزینه تنظیمات رفته و از آن جا بر روی گزینه پیوند های یکتا (در برخی افزونه ها مانند: Rename wp-login.php) و یا همگانی (در برخی دیگر مانند: WPS Hide Login) مراجعه کنید. بعد از رفتن به یکی از این بخش ها به پایین ترین بخش صفحه مراجعه می کنیم در آن جا تکست باکسی را با عنوان Login URL مشاهده می کنیم که در آن باید آدرس دلخواه خود را وارد کنید و سپس تنظیمات را ذخیره کنید.

حال آدرس ورود شما به وردپرس به آن چیزی که شما وارد کرده اید تغییر کرده است.

شخصی سازی صفحه ورود وردپرس

حتما تا به حال راجع به سفارشی سازی و تغییر صفحه ورود وردپرس شنیده اید و می دانید که می توان به سادگی آن را مطابق با سلیقه خودتان طراحی کرده و به ظاهر ساده ی آن زیبایی دو چندانی ببخشید. شما می توانید این کار را هم همانند برخی کار های دیگر با کد انجام دهید اما خوب راه ساده تری هم برای انجام این کار وجود دارد و آن استفاده از افزونه های ارائه شده در این زمینه می باشد. برای انجام این کار هم همانند کار های دیگر افزونه های بسیاری وجود دارد که اگر بخواهیم چند مورد از این افزونه ها را نام ببریم می توان به افزونه Theme my login , YITH Custome Login , Easy Login Styler و بسیاری افزونه ها دیگر اشاره کرد.

در مرحله اول باید شما افزونه مورد نظر را یا از مخزن وردپرس و یا از سایت های دیگر دانلود کرده و نصب و فعال سازی نمایید و در مرحله بعد در بخشی که ایجاد شده است مراجعه کنید و تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید و از آن لذت ببرید. کار با هر کدام از افزونه ها متفاوت می باشد که در این مقاله نمی توان توضیح داد اما به طور کلی به همین صورت است که ذکر کردیم.

صفحه ورود وردپرس
صفحه ورود وردپرس
اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *