قرار دادن فاوآیکون در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / قرار دادن فاوآیکون در وردپرس
5 / 5
1
قرار دادن فاوآیکون در وردپرس

قرار دادن فاوآیکون در وردپرس

5 / 5
1

شما بعد از آن که سایتی را طراحی می کنید تازه کار های شما شروع شده است چرا که کار های ریز و درشت بسیاری وجود دارد که باید بعد از طراحی انجام داد .

مراحلی که پس از طراحی وب سایت باید انجام دهید با تست و آزمون خطا بدست می آید اما بیشتر آنها توسط سایرین امتحان شده اند به طوری که کافیست از تجربه دیگران در وب سایت خود استفاده کنید به همراه نوآوری میتوانید ایده های خود را به صورت حرفه ای تری پیاده سازی کنید ، نقش تصاویری که در سایت استفاده میکنید مهم است چرا که تاثیر بیشتری نسبت به متن وب سایت در ذهن مخاطب میگذارد فاوآیکون نیز یک تصویر کوچکی است که در سایت مورد استفاده قرار میگیرد که به آن نمادک نیز میگویند .

استفاده فاوایکون در سایت وردپرس

فاوآیکون یا تصویرک وب سایت شما تصویری است که رساننده شناسه یا هویت وب سایت شما در مرورگر ها و استفاده در سیستم های عامل محصوب می شود اگر شما با تلفن همراه خود به منوی نرم افزار های نصب شده بروید شاهد وجود آیکون های برنامه ها خواهید بود و فایو آیکون در سایت نیز به همین حالت است اگر در تلفن همراه لینک سایت را میانبر بسازیم و در صفحه ذخیره کنیم تصویر فایو آیکو برای ما نمایان می شود و یا هنگامی که مرورگر را باز کرده و وارد سایت شده اید مشاهده میکنید که تصویرک در قسمت عنوان در میان تب ها نمایش میدهد اما موضوع به همینجا ختم نمیشود وجود فایو آیکون چه تاثیری دارد بر روی بهبود وب سایت و رتبه آن در موتور های جستجو چرا در بیشتر سایت های آنلایز سئو یکی از فاکتور های امتیاز دهی وجود فایو آیکون می باشد.

تمام اساس شکل گیری موتور جستجو رساندن کاربر به مواردی است که در پی آن است است یعنی اهمیت این موضوع که بهترین نتیجه را به کاربران بنمایش بگزاریم از همه چیز برای موتور های جستجو مهم تر است و همین طور به صورت طیف گسترده برای مرورگر ها ، نرم افزار ها و الی آخر که خورد ترین وبلاگ و اپلیکیشن های موبایل همگی به دنبال ارائه بهترین نتیجه به کاربران هستند علاوه بر ظاهر و نمایش خوب و جلوه ها بصری و غیر بصری وب سایت باید به نکته هایی هم توجه کرد مثلا زمانی که کاربر در حال مشاهده صفحات سایت های دیگر است اما همچنان وب سایت شما در مروگر وی باز می باشد اگر نکاتی مانند عنوان درست و فاوآیکون مناسب قرار دهید بازگشت پذیری کاربر به سمت تب وب سایت شما بسیار درصد بالاتری دارد .

این تنها کاربرد فایوآیکون نیست چرا که هویت وب سایت شما دارای فاکتور های بسیاری است که یکی از مهم ترین موارد آن فایوآیکون سایت می باشد برای مثال زمانی را فرض کنید در بین انبوهی از تب های موجود وب سایت های باز شده به دنبال یک وب سایت خاص میگردید که به آن صفحه ( این صفحات از قبل توسط شما باز شده اند ) رفته و درخواست یا اطلاعاتی را مشاهده کنید اگر دقت کنید در روز ممکن است این مشکل برای شما پیش آمده باشد که دچار کمی سردرگمی شده باشید اما زمانی که وب سایت دارای فایوآیکون مناسب باشد براحتی میتوانید از بین تعداد تب های باز شده وب سایت مورد نظر را باز کنید.

مطلب پیشنهادی  آموزش نحوه ساخت سایت با وردپرس

لوگو یکی از مهم ترین اجزایی است که باید در سایت قرار گیرد محل قرارگیری لوگو را معمولا در سربرگ سایت خود قرار می دهند ولی یکی از جاهای دیگر که می توان لوگو را قرار داد ، در گوشه ی سمت چپ مرورگر می باشد دقیقا جایی که با وارد کردن آدرس وب سایت لوگو ، در قسمت Title سند ، یک تصویر کوچک به نمایش گذاشته می شود به این لوگو “Favicon” می گویند ابزارها و افزونه های بسیاری برای وردپرس در جهت انجام چنین کاری وجود دارد و شما می توانید از هر کدام از آنها استفاده نمایید البته لازم به ذکر است که بیش از ۹۰ درصد قالب وردپرس دارای پنل در جهت قرار دادن فاو آیکون هستند .

Favicon  و کاربرد آن

لازم است با نحوه ی تلفظ کردن آن بیشتر آشنا بشید .این واژه به صورت فَـ (مثل فندوق) – وی (مثل ویرایش) – کان (مثل کانادا) تلفظ میشود .کلمه Favicon ازترکیب دو کلمه ی Favorite و icon  به وجود آمده است و در واقع تصویری که نماینده سایت باشد ، به شمار می رود . نام های دیگر فاو آیکون  آیکن میانبر، آیکن بوکمارک و … نیز یاد می شود و عموما اندازه آن  16 در 16 پیکسل است . فرمت های ico, png, gif, jpg, svg, apng می تواند یکی از فرمت های فاوآیکون باشد که سه فرمت ico, png و gif توسط کلیه ی مرورگر ها ساپورت می شوند البته این تصویر کوچک در مرورگر های مختلف ، متفاوت است بسته به نوع مرورگر، این آیکن را در کنار آدرس سایت، در سربرگ هر تب در کنار عنوان سایت و … به نمایش در خواهند آورد .

کاربرد های فاوآیکون برای استفاده های میانبری نیز است به طوری که زمانی کاربر وب سایت شما را در بوکمارک یا علاقه مندی های مرورگر خود ذخیره کرده باشد میتواند به سادگی وب سایت شما را از میان دیگر وب سایت های بوکمارک شده تشخیص دهد اگر این تصویر یا نمادک سایت به درستی انتخاب و طراحی شود میتواند بازخورد مناسبتری را نیز به ارمغان داشته باشد.

بعلاوه این موارد زمانی که کاربر از میانبر برای سایت شما استفاده کند نیز فاوآیکون نقش حیاتی ایفا میکند چرا که نشان دهنده وب سایت شما در لیست میانبر های ایشان را دارد.

چگونگی ساخت Favicon

شما باید تصویری با سایز 16 در 16 پیکسل با یکی از فرمت های ico, png یا gif ایجاد کنید و آن را در سایت خود به کار ببرید . اگر تصویر یا لوگویی را در اختیار ندارید می توانید به راحتی از سایت  کاربردی Favicon.cc استفاده کنید این سایت به شما امکان ویرایش و ایمپورت تصویر دلخواه را خواهد داد و شما می توانید از favicon هایی که قبلا توسط کاربران دیگر ساخته شده است ، استفاده نمایید.

ساخت فاوآیکون بسیار با اهمیت است چرا که مطابق گفته های قبلی به عنوان نماد و هویت سایت شناخته میشود پس برای ساخت آن از اندازه استاندارد و کیفیت مناسب استفاده کنید میتوانید از تصویر های بزرگتر نیز استفاده کنید و یا خود لوگو اما اگر به کیفیت کار می اندیشید بهتر است فاوآیکون را اختصاصی طراحی کرده و به صورت حرفه ای از آن استفاده کنید.

اضافه کردن لوگو برای وردپرس  favicon

در نسخه ی ۴٫۳ وردپرس به بالا فاو آیکون به راحتی در دسترس قرار گرفته است برای انجام این کار تنها باید در پنل مدیریت وردپرس به قسمت نمایش و سپس سفارشی سازی مراجعه  کرد و بعد بر روی گزینه ی “هویت سایت” کلیک کنید .خوشبختانه وردپرس برای این بخش نیز چاره ای اندیشده است که به مرور زمان توسط هزارن نفر به آن اضافه شده است در کل تمام امکانات وردپرس و سایر سی ام اس ها (در اینجا وردپرس مد نظر است ) به دلیلی اینکه طیف گسترده ای از متخصصین و طراحان وب بعلاوه کاربران بسیار زیاد بر روی یک پروژه به صورت خود آگاه و ناخودآگاه کار میکنند میتواند در مرور زمان امکانات خیلی خوبی به آن اضافه شود .

مطلب پیشنهادی  افزودن کاربر جدید در وردپرس

سپس در صفحه ای که باز می شود نمادک سایت یا همان فاو آیکون را انتخاب کنید و آن را در سایت بارگذاری نمایید .

ولی اگر نسخه ی وردپرس شما زیر آن چه هست که گفته شد باید آیکون مورد نظر را در هاست و در شاخه ی اصلی بارگذاری کنید و سپس کد زیر را در Header.php قرار دهید تنها باید به جای آدرس  http://yourwebsite.com نام سایت خود را وارد کنید.

<link rel=”icon” href=”http://yourwebsite.com/favicon.png” type=”image/x-icon” />
<link rel=”shortcut icon” href=”http://yourwebsite.com/favicon.png” type=”image/x-icon” />

از این کد میتوانید در وب سایت هایی که با وردپرس طراحی نشده اند نیز استفاده کنید و یا در وبلاگ ها میتوانید به سادگی پس از طراحی حرفه ای ( پیشنهاد می شود حرفه ای طراحی کنید چرا که به عنوان بخشی ماندگار از وب سایت شما در ذهن مخاطب اثرگذار است ) از این کد در تگ     <head>  از آن استفاده کنید.

افزونه All in One Favicon

علاوه بر استفاده از خود وردپرس و قابلیت سفارشی سازی آن میتوانید از کد یا افزونه نیز استفاده کنید استفاده از افزونه در وردپرس ساده تر و قالب سفارشی تر البته به نسبت برخی افزونه ها می باشد یعنی امکاناتی خاص تر برای ویرایش و سفارشی کردن هر امکانی که به وب سایت اضافه میکنید دارد که در اینجا ما برای فاوآیکون مثال میزنیم شما میتوانید افزونه All in One Favicon را نصب کنید ، این پلاگین یکی از افزونه های کاربردی که در مخزن وردپرس در دسترس می باشد و تا به امروز نیز بیش از ۲۰۰۰۰۰ بار دانلود و نصب و فعال سازی شده است ، این افزونه وردپرس می باشد .

مرحله اول ، این افزونه را دانلود و سپس نصب و راه اندازی میکنیم . بعد از انجام راه اندازی شروع به ایجاد Favicon  در وردپرس به سراغ تنظیمات میرویم و از منو های موجود و قسمت های مختلف آن روی گزینه ی  All In One Favicon  کلیک میکنیم حال وارد بخش تنظیمات این افزونه کاربردی وردپرس می شویم در این صفحه  چندین زبانه مختلف را مشاهده می کنید .

زبانه Frontend Settings

شما در این زبانه قادر هستید تصاویر های دلخواه خود را با فرمت های مشخص شده در سایت بارگذاری نمایید .

زبانه Backend Settings

این قسمت هم مانند قسمت های پیشین از تنظیمات وردپرس تصاویر مربوط به Favicon در وردپرس با فرمت های متنوعی که مشخص شده اند آپلود میکنیم و روی قسمت ذخیره تغییرات کلیک میکنیم . تنظیمات دیگر به صورت پیش فرض بوده و احتیاجی به توضیح ندارند . میتوانیم حالا وارد صفحه اصلی سایت شویم تا خروجی انجام شده را مشاهده نماییم .

حتما در وب سایت از فاوآیکون ، لوگو و تصاویری که هویت سایت شما را نشان دهد استفاده کنید چرا که طی مطالعات انجام شده از رفتار کاربران تصویر بسیار بیشتر از متن در ذهن مخاطب مانده و در ناخودآگاه خود ذخیره می شود . به طوری که برخی از تصمیمات کاربر مستقیم از تصاویر استفاده شده در وب سایت به خصوص لوگو و فاوآیکون گرفته می شود البته لوگو در این زمینه بیشتر تاثیر دارد .

 

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *