بهبود سرعت بار گذاری صفحات در وردپرس با کاهش TTFB

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / بهبود سرعت بار گذاری صفحات در وردپرس با کاهش TTFB
5 / 5
1
افزایش سرعت سایت وردپرس با کاهش دادن TTFB
افزایش سرعت سایت وردپرس با کاهش دادن TTFB

بهبود سرعت بار گذاری صفحات در وردپرس با کاهش TTFB

5 / 5
1

در یک وبسایت وردپرس وقتی با پایین بودن سرعت مواجه میشوید مسلما تمرکز خودتان را بر روی بهبود و افزایش سرعت بارگذاری وردپرس آن میگذارید. در این میان از خدمات سرور غافل نشوید. هدف ما از ارائه این مقاله این است که شما بتوانید با کاهش TTFB در وردپرس سرعت بارگذاری صفحات را افزایش دهید.

افزایش سرعت سایت وردپرس با کاهش دادن TTFB

راه کارهای زیادی برای افزایش سرعت لود سایت وجود دارد. ما در این آموزش وردپرس با استفاده از ترفند کاهش ttfb قصد داریم سرعت بارگذاری سایت وردپرس را تا حد ممکن افزایش داده و بهینه سازی کنیم. با من در این مقاله حرفه ای آموزش وردپرس  همراه باشید.

کاهش TTFB در وردپرس

در مرحله اول اصلا TTFB چیست؟ TTFB یا time to first byte پروتکلیست که قادر به اندازه گیری تایم بارگذاری مرورگر قبل از دریافت اولین داده از سرور است. موردی که بشترین تاثیر را روی برگه ها می گذارد زمان دریافت اطلاعات است. تاخیری که در زمان بارگذاری وجود دارد طبق محاسبات TTFB این تاخیر معمولا تاخیر شبکه است اما باور غلطی که وجود دارد این است که میپندارند این تاخیر به این علت است که زمان بارگذاری بعد ازجستجو DNS صورت میگیرد.

تاخیر موجود در زمان بارگذاری متشکل از سه بخش است که به بررسی آن ها میپردازیم :

درخواست به سرور

در اولین مرحله وقتی که کاربر وارد سایت شما میشود پروتکل TTFB یک درخواست ارسال میکند که از سمت کاربر به سرور ارسال میشود. در این مرحله فاکتورهای متفاوتی برای معرفی تاخیر وجود دارند که یکی از آن ها میتواند سرعت پایین زمان جستجوی DNS باشد که امکان این را دارد که باعث افزایش زمان درخواست شود یکی دیگر ازفاکتور ها این است که اگرسرور از لحاظ جغرافیایی در مسافت دوری باشد وقت زیادی برای محاسبه داده ها صرف میشود.

مطلب پیشنهادی  نحوه انتقال وردپرس به هاست جدید و سرور دیگر

پردازش سرور

بعد از ارسال درخواست سرور پردازش شده و پاسخ میدهد. حالا ما میتوانیم برای انجام مراحل کاهش TTFB در وردپرس تاخیراتی مانند سرعت فراخوانی پایگاه داده ، بهینه سازی نامطلوب کد های وردپرس ، کش نشدن اولین درخواست و… را بررسی کنیم.

پاسخ به مشتری

بعد از پردازش درخواست سرور، درخواست به سمت کاربر ارسال میشود. یکی از عواملی که در این مرحله میتواند بر روی تاخیر تاثیر بسیاری بگذارد سرعت شبکه هر دو سمت یعنی سمت سرور و سمت کاربر میباشد. به این صورت که اگر سرعت اینترنت کاربر پایین باشد مسلما بر روی TTFB تاثر میگذارد.

۴ روش برای کاهش TTFB در وردپرس

حالا نوبت به آن رسیده که به روش های کاهش TTFB بپردازیم.

۱- استفاده از سرویس هاست بر سرعت برای وردپرس

اولین راهی که ما میتواینم TTFB را کاهش دهیم استفاده از یک سرویس دهنده هاست پر سرعت میباشد. توصیه ما به شما این است اگر وبسایت های پر بازدیدی دارید هرگز از هاست اشتراکی استفاده نکنید. حتما مقاله نحوه انتخاب هاست خوب را مطالعه کنید.
تاثیر استفاده از هاست اشتراکی را در تصویر زیر میبینید اگر توجه کنید میبینید که سایتی که از سرور اشتراکی استفاده کرده دارای TTFB 520 ms میباشد.

اما همان طور که در تصویر زیر مشاهده میکنید میبینید که همان سایت اما این بار با هاست اختصاصی TTFB ای برابر با ۴۱۲ ms دارد.

۲- تقاضای CDN

راه دیگری که با استفاده از آن شما میتوانید TTFB خود را در وردپرس کاهش دهید استفاده از یک شبکه تحویل محتوا یا CDN است. اگر شما دارای وبسایتی با بازدیدکنندگانی از سرار نقاط جهان هستید این روش TTFB شما را به میزان قابل توجهی پایین می آورد

مطلب پیشنهادی  آموزش کار با افزونه visual composer صفحه ساز گرافیکی در وردپرس

۳- کش وردپرس

حال به سومین روش برای کاهش TTFB در وردپرس میرسیم که میتوان گفت ساده ترین روش هم میباشد. این روش استفاده از یک افزونه کش در وردپرس میباشد که TTFB شما را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد شما میتوانید نتیجه استفاده از این افزونه را در تصویر زیر مشاهده کنید:

در تصویر زیر همان وبسایت را مشاهده میکنید اما این بار بدون استفاده از افزونه کش:

۴- استفاده از ارائه دهنده DNS پرمیوم

آخرین روش که نقش مهم و تاثیر بسزایی در در TTFB دارد DNS است. شرح و محاسبه تاثیر DNS بر روی TTFB بسیار پیچیده است اما بر روی این نکته تاکید داریم که دارای تاثیر فوق العاده ای میباشد و نباید از DNS رایگان استفاده کرد. همان طور که در ادامه مشاهده میکنید تصویر زیر نشان دهنده نتایج استفاده از DNS رایگان است:

و در تصویر زیرین نتایج نتایج استفاده از DNS پرمیوم را مشاهده میکنید.

جمع بندی

با انجام عواملی که در این مقاله گفته شد شما میتوانید سرعت بارگذاری سایت خود را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهید و ازکاهش آن جلوگیری کنید. فقط کافیست برای جزئیات اهمیت بیشتری قائل شده و دقت بیشتری بر روی آن داشته باشید.

مقالات زیر می توانند کاربردی و مفید باشند :

https://digiwp.com/blog/wordpress-tutorials/speed-up-wordpress-site

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

یک دیدگاه

  1. خرید بک لینک

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *