5 گام برای این که از اعتماد مشتری به سایت خود مطمئن شویم

خانه / وبلاگ / آموزش بازاریابی اینترنتی / 5 گام برای این که از اعتماد مشتری به سایت خود مطمئن شویم
5 / 5
1
چه طور از اعتماد مشتری به سایت خود مطمئن شویم

5 گام برای این که از اعتماد مشتری به سایت خود مطمئن شویم

5 / 5
1

متوسط زمانی که طور می کشد تا یک کاربر یک صفحه اینترنتی را ترک کند بین 10 تا 20 ثانیه است. شاید فکرش را نمی کردید اما چشمان کاربران، خصوصا کاربران حرفه ای آن قدر حساس و دقیق شده است که با یک اسکن لحظه ای می توانند متوجه شوند آن صفحه آن ها را به هدفشان نزدیک می سازد یا نه. یکی از فاکتورهایی که با استفاده از آن می توان متوجه شد کاربر در سایت ماندگار می شود یا قرار است به زودی آن را ترک کند، میزان اعتبار سایت و به دنبال آن اعتماد مشتری به سایت می باشد.

شما برای جلب اعتماد مشتریان خود چه اقداماتی را تا کنون انجام داده اید؟ برنامه شما برای جلب اعتماد مشتریان، افزایش مدت زمان حضور آن ها در سایت، کلیک های بیشتر و …چیست؟

آموزش امروز، گام به گام شما را برای داشتن سایتی قابل اعتماد و جلب اعتماد مشتری به سایتتان، همراهی می کند.

چه طور از اعتماد مشتری به سایت خود مطمئن شویم

اساس کسب درآمد از سایت وردپرسی بر مبنا اعتماد کاربر به سایت شما می باشد. اقدامات زیر کمک می کند تا این اعتماد در بازدیدکنندگان به وجود آید:

جلب اعتماد مشتری و کیفیت طراحی و گرافیک سایت

شیوه طراحی و چیدمان سایت بر سئو، جلب اعتماد و فروش بیشتر تاثیرگذار است. طراحی هر سایت سه بخش اساسی دارد: جلوه های بصری، لایه بندی و رنگبندی مناسب بخش های مختلف. اما چه فاکتورهایی را باید حین طراحی سایت، به طراح متذکر شویم؟

چه طور از اعتماد مشتری به سایت خود مطمئن شویم

  • ناوبری سایت: ناوبری یا امکان مهاجرت کاربر از بخشی به بخش دیگر باید دارای برچسب ها یا عناوین مشخصی باشد. اگر کاربر نتواند بین 2 تا 3 کلیک در سایت و حداکثر تا 20 ثانیه، به صفحه موردنظر خود از راه ناوبری طراحی شده برسد، ناوبری ضعیف می باشد.
  • بخش های بصری: طراحی بصری باید متناسب با حوزه کسب و کار شما باشد. مثلا عناصری که در یک سایت وردپرسی درج می شوند، قطعا باید با یک سایت طراحی نما ساختمان فرق داشته باشد.
  • طرح رنگی سایت: اگر بخواهید به سبک حرفه ای ها انتخاب رنگ کنید، بین 3 تا 4 رنگ در کل صفحات با رعایت هماهنگی کفایت می کند.
مطلب پیشنهادی  3 نکته برای بهبود شاخصه ارتباط در تبلیغات ادوردز

جلب اعتماد مشتری و نوع محتوا سایت

بر اساس انواع محتوا که در سال 2017 بیشترین بازدهی را داشته اند، می توان نتیجه گیری کرد که رعایت فاکتورهای زیر در یک مطلب اعتماد مشتری را جلب می کند:

  • اصالت متن: مطالب را خودتان می نویسید؟
  • اعتبار متن ها: مطالب من درآوردی و بی اعتبار هستند؟
  • دقت در مطالب: پرداختن به اصالت مطلب نباید باعث شود نسبت به اشتباهات گرامری یا املایی بی توجه باشید. مطالبی که حاوی غلط های املایی باشند یا احیانا اشتباهات تایپی داشته باشند اولین پایه های بی اعتمادی را بین شما و مشتری بنا می گذارند.
  • فرمت صحیح مطالب: هر متن سایز و شکل خاص خود را دارد. در برخی از موارد ویدیو و عکس و گاهی اینفوگرافیک اثرگذاری بهتری می تواند داشته باشد. به عنوان مثال یک شرکت خدماتی، سرویس های خود را می تواند در قالب اینفوگرافیک بهتر توضیح دهد.

چه طور از اعتماد مشتری به سایت خود مطمئن شویم

جلب اعتماد مشتری با پررنگ کردن روابط تجاری

اعتماد مشتری به سایت را می توانید با پررنگ تر کردن ارتباطات کاری، روابط بازرگانی، همکاری هایتان با برندهای دیگر و …به روش های زیر جلب کنید:

  • از زبان مشتریان: این بخش مجموعه ای از بازخوردهای مشتریان می باشد. نباید نسبت به این قسمت بی توجه بود و یا احیانا با جملات اغراق آمیز و غیرواقعی آن را تکمیل کرد. در خیلی از سایت های بزرگ، چشم مشتریان پیش از ورود به بخش پرداخت و نهایی کردن خرید، به این قسمت است!
  • معرفی فعالیت های سایت در شبکه های اجتماعی: اکنون استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی خیلی گسترده تر از خود سایت ها شده است. ذکر کردن دنبال کنندگان یا اعضا فعال در صفحات اجتماعی، اکنون یکی از راه های قطعی برای اثبات حسن شهرت شما می باشد.
  • مجوزها، جوایز و گواهینامه ها: روی این قسمت بیشتر حساس باشید.  نماد اعتماد مشتریان یکی از مثال های بارز مجوز می باشد که در هر سایتی دیده می شود. در فوتر دیجی وردپرس هم می توانید آن را مشاهده کنید. قرار دادن نماد اعتماد در وب سایت وردپرس مجوز فعالیت های قانونی هر سایت است. جوایز هم مجموعه افتخارات شما در طول سنوات فعالیت های شما است.
مطلب پیشنهادی  همه آن چه که لازم است درباره امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا Quality Score بدانید

جلب اعتماد مشتری با تشریح جنبه های فنی و تخصصی

با افزایش وب سایت ها و رواج خرید های غیرحضوری و آنلاین، اهمیت جلب اعتماد مشتری نیز روز به روز بیشتر می شود. مشتریان اکنون اگاه تر شده اند به دنبال فاکتورهای مختلفی هستند تا از ایمن بودن یک سایت و قانونی بودن فعالیت های آن اطمینان پیدا کنند. از این رو بخش دیگری جهت تشریح جنبه های فنی فعالیت ها ضروری به نظر می رسد:

استفاده از پروتکل امن SSL هنگام درخواست اطلاعات خصوصی

این پروتکل، نسل جدید گواهینامه های امنیتی است که تنها اجازه تبادل اطلاعات رمزگذاری شده را بین وب سرور و کاربر می دهد. قبلا به این موضوع در مطلب”سایت با www یا بدون www” پرداخته ایم. زمانی که اطلاعات شخصی کاربر را طلب می کنید یا قرار است او را به سمت درگاه های پرداخت هدایت کنید حتما از این پروتکل استفاده کنید.

چه طور از اعتماد مشتری به سایت خود مطمئن شویم

نمایش گواهینامه های امنیتی و نماد اعتماد هنگام فروش

لوگو گواهینامه های امنیتی را در بخش مناسبی از سایت خود قرار دهید.

آگاهی بخشی به کاربران نسبت به محفوظ ماندن اطلاعات

هنگام فروش و ثبت اطلاعات خصوصی حتما به کاربران گوشزد کنید که داده ها توسط شما حفظ می شوند. این موضوع باید در سیاست های سایت درج شود.

تعیین سیاست اصولی برای مدیریت کوکی ها

اتحادیه اروپا قانون حفظ حریم خصوصی را وضع کرده است که طی آن هر وب سایت ملزم می باشد رضایت بازدیدکنندگان را برای ذخیره یا بازیابی اطلاعات در رایانه، گوشی هوشمند یا تبلت کسب نماید. اگرچه کشور ما از این قوانین پیروی نمی کند اما اخلاقی است که حتما هنگام ذخیره سازی آن ها، از کاربر درخواست مجوز کنید. این کار باعث افزایش اعتماد مشتری را به سایت می شود

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *