5 تکنیک برای دوبرابر کردن تاثیر کلمات کلیدی منفی در سیستم ادوردز

خانه / وبلاگ / آموزش بازاریابی اینترنتی / 5 تکنیک برای دوبرابر کردن تاثیر کلمات کلیدی منفی در سیستم ادوردز
5 / 5
1
دوبرابر کردن تاثیر کلمات کلیدی منفی در سیستم ادوردز

5 تکنیک برای دوبرابر کردن تاثیر کلمات کلیدی منفی در سیستم ادوردز

5 / 5
1

کار کردن با کلمات کلیدی منفی از آن بخش های حساس در سیستم ادوردز است که یا کمک می کند در راس تبلیغات گوگل پادشاهی کنید یا این که برنامه تبلیغاتی وب سایت شما را از اساس بیهوده می کند. از قدیم الایام تهیه کردن یک لیست درست و حسابی از کلمات کلیدی چه در سئو و چه برای تبلیغات پولی دشوار بود. دایره کلمات قابل انتخاب به عنوان کلیدواژه در گوگل بی حد و حصر است اما مدتی است با معرفی سرویس گوگل ادوردز مهمانان ناخوانده ای به لیست کلمات کلیدی اضافه شده اند که در فرآیند سئو استفاده از آن ها ممنوع است. کلمات کلیدی منفی همان مهمانان ناخوانده هستند که با استفاده از اصل غافلگیری تلنگر بزرگی به موتورهای جستجو وارد می کنند.

همان طور که پیش از این گفته شد یکی از بزرگ ترین مزایا سرویس گوگل ادوردز برطرف شدن محدودیت استفاده از کلمات کلیدی منفی است. گوگل اعلام کرده است که کلیدواژه های منفی نه تنها برای ادوردز ممنوعه نیستند بلکه استفاده از آن ها ارتقا دهنده کمپین های تبلیغاتی می باشد. با این حال به خوبی می دانیم که میزان اثرگذاری این کلمات به میزان شناخت ما از جزئیات آن ها بستگی دارد.

5 تکنیک زیر به شما کمک می کند تا با بهره گیری از نظرات برترین متخصصان بازاریابی دنیا بهترین لیست کلمات کلیدی منفی را برای سیستم ادوردز اتخاذ کنید.

دوبرابر کردن تاثیر کلمات کلیدی منفی در سیستم ادوردز

علت تاکید زیاد گوگل در بحث تبلیغات پولی روی کلمات کلیدی منفی همان طور که قبلا در راهنما گام به گام انتخاب کلیدواژه ها در ادوردز توضیح داده ایم خود شما و بودجه شما است! به این شکل که اگر قرار باشد کلمات کلیدی مثبتی را انتخاب کنید و این کلمات برای هر نوع جستجویی به نمایش درآید، آن گاه کاربر به دلیل بی ربطی نتیجه به موضوع دلخواهش تبلیغات شما را نادیده گرفته یا در صورت ورود به سایت سریع خارج می شود. در چنین حالتی گوگل به سبب ورود کاربر به سایت از شما مبلغی دریافت می کند اما عملا هیچ چیز از جانب کاربر نصیب شما نشده است.

مطلب پیشنهادی  4 تکنیک موثر برای بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز (برای کاربران مبتدی)

دوبرابر کردن تاثیر کلمات کلیدی منفی در سیستم ادوردز

به همین دلیل توصیه می کنیم از 6 تکنیک زیر برای انتخاب هوشمندانه کلیدواژه ها و دوبرابر شدن تاثیر آن ها روی تبلیغاتتان استفاده کنید:

افزودن کلمات کلیدی به روش “تطابق گسترده”

اساس افزودن کلمات کلیدی به این شکل است که معمولا کلمات را طوری که تطابق قطعی با جستجو داشته باشد اضافه نمی کنند و از تطابق گسترده بهره می گیرند. طوری که کلمه کلیدی منفی تطابق عمومی و گسترده با همه جستجوها داشته باشد.

فرض کنید شما فروشنده وسایل اتاق خواب کودک هستید و ورودی خوبی با کلمه کلیدی “وسایل لوکس نوزاد” دریافت می کند؛ اما این وسایل لوکس نیستند و به همین دلیل ورودی ها بلافاصله از سایت خارج می شوند و قصد دارید کلمه لوکس را حذف کنید. حال اگر به جای استفاده از کلمات منفی کننده عبارت “وسایل لوکس نوزاد” را به لیست کلیدواژه ها اضافه کنید هدررفت سرمایه کاهش پیدا می کند.

با این کار قطعا سایر عبارات مثل جملات و کلیدواژه های زیر به جای “وسایل لوکس نوزاد” به سایت شما مرتبط می شوند:

  • وسایل نوزاد
  • وسایل نوزادی
  • وسایل نوزاد پسر
  • وسایل لوکس برای کودکان

تفاوت این روش با روش های قدیمی اختصاصیت آن است. با روش تطابق قطعی که قبلا به کار گرفته می شد کاربر نمایش تبلیغ را برای هر جستجو مشابه دیگری باز می گذاشت اما با تطابق گسترده نتایج اختصاصی تر خواهند شد.

انتخاب کلمات کلیدی با توجه به معانی پیدا و پنهان آن ها

وقتی که فکر می کنید یک کلمه خاص نباید به تبلیغات شما مرتبط شود ضروری است نه فقط به آن کلمه بلکه به تمام کلمات مشابه هم معنی هم فکر کرده و آن ها را نیز در نظر بگیرید. در مثال قبلی که با توجه به عدم تطابق محصولات ما با واژه “لوکس” برای وسایل نوزاد از کلمات کلیدی منفی استفاده کردیم قطعا کلمات دیگری هم هستند که معنی لوکس را بدهند. این کلمات باید از دایره واژگان با نظیر واژه لوکس حذف گردند. مثل:

  • گران
  • گران قیمت
  • فوق العاده
  • شیک
مطلب پیشنهادی  همه آن چه که لازم است درباره امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا Quality Score بدانید

این روش به منزله تاکید ما بر گوگل است تا مبادا تبلیغات ما را برای کلمات هم معنی موردنظرمان نشان دهد و سرمایه تلف شود.

کوتاه کردن طول کلمات کلیدی منفی و کشف نقاط مشترک

برای استفاده بهینه از این کلمات لازم است طول آن ها را به حداقل برسانیم و به یک نقطه مشترک بین آن ها برسیم. به همان مثال “وسایل لوکس نوزاد” برگردیم. تولیدات ما در این مثال باکیفیت و خوب است؛ اما چیز نادیده و لوکسی نیست که بخواهد توقعات کاربرانی که به دنبال کالا لوکس گران هستند را برآورده سازد.

در روش تطابق گسترده کل عبارت “وسایل لوکس نوزاد” در لیست کلمات کلیدی منفی قرار گرفت. اما می توان فقط کلمه لوکس را از این جمله انتخاب کرد؛ چون باقی عبارت با تبلیغات ما منافاتی ندارد.

با حذف “لوکس” به تنهایی، وقتی که کاربران عبارت “وسایل نوزاد” را جستجو کنند وب سایت شما هم در لیست تبلیغات گوگل و بالای صفحه جای خواهد گرفت.

دوبرابر کردن تاثیر کلمات کلیدی منفی در سیستم ادوردز

پیشگویی و آینده نگری در انتخاب کلمات کلیدی منفی

سخت ترین بخش کار کردن با کلمات کلیدی منفی این است که شما هرگز نمی توانید قطعا بفهمید از کدام کوئری یا جستجو در گوگل نتیجه می گیرید و کدام جستجو کاربران منجر به کلیک روی تبلیغات شما می شود.

در چنین حالتی باید به قدرت پیشگویی و حس آینده نگری خود متکی باشید. به این شکل که به کلمات کلیدی مثبت نگاه کنید و با توجه به جستجوهای صورت گرفته و شرایط محصولات و خدمات خود لیست کلمه کلیدی منفی را بسازید.

افزودن کلمات کلیدی منفی به کل لیست

تاثیرگذاری قطعی کلمات کلیدی منفی منوط به قرار دادن کلیدواژه در کل گروه های تبلیغاتی موجود در لیست شما است؛ نه فقط یک گروه خاص. اضافه کردن این کلمه به اندازه پر کردن یک چک لیست ساده زمان می برد؛ پس لازم است از این کلمات در کل لیست موجود در حساب گوگل ادوردز خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *