بازاریابی شبکه اجتماعی چه طور به سئو سایت کمک می کند؟

خانه / وبلاگ / بازاریابی شبکه های اجتماعی / بازاریابی شبکه اجتماعی چه طور به سئو سایت کمک می کند؟
5 / 5
1
تاثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر سئو

بازاریابی شبکه اجتماعی چه طور به سئو سایت کمک می کند؟

5 / 5
1

قصه شبکه های اجتماعی سر دراز دارد! از وقتی اولین گوشی هوشمند نزدیک به ده سال پیش وارد عرصه رقابت شد مفهوم تازه شبکه اجتماعی هم مطرح شد. روند شهرت این مفهوم آن قدر سریع بود که شاخه بازاریابی شبکه اجتماعی را برای اولین بار در دنیا مارکتینگ مطرح کرد. 4 سال پیش وقتی که گوگل در بیان استراتژی های خود اسم شبکه های اجتماعی را به میان آورد دیگر شکی باقی نماند که در آینده ای نزدیک این رسانه های اجتماعی هستند که یکه تاز فضای وب می شوند و می توانند ارزشی برابر با یک سایت داشته باشند؛ البته در صورتی که درست اداره شوند.

همان موقع که گوگل شبکه های اجتماعی را ملاک قرار دارد و اشاره های جزئی بدان داشت ( که تا امروز پررنگ و پررنگ تر شد) سئو هم با بازاریابی شبکه های اجتماعی گره خورد. هر چند که تا چندی پیش کسی باور نمی کرد یک رسانه ارتباطی نظیر اینستاگرام بتواند رتبه سایت را جا به جا کند اما اکنون نقش تقویتی این شبکه ها به خوبی روشن شده است؛ تا جایی که بازاریابی شبکه اجتماعی بخشی از سئو است و سئو بخشی از شبکه های اجتماعی!

البته هنوز شبکه های اجتماعی یک فاکتور جداگانه موثر در رنکینگ نیستند اما حقیقت تاثیر توجه به آن ها در میزان جستجو ارگانیک یا پولی کاربران کتمان شدنی نیست. اگر شما هم نسبت به این موضوع شک دارید با ما باشید تا دقیقا متوجه شوید بازاریابی شبکه اجتماعی چه طور به سئو سایت کمک می کند.

تاثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر سئو

تا به حال به این فکر کرده اید که اصلا حکمت ایجاد آیکون های شبکه های اجتماعی در وردپرس چیست؟ چرا ما حتی برای بازاریابی شبکه اجتماعی تا بازاریابی ایمیلی هم پیش میرویم و با استفاده از شبکه های اجتماعی برای جذب مشترکین ایمیل در وردپرس تلاش می کنیم؟

تاثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر سئو

برای رسیدن به این سوالات باید به چگونگی تاثیر بازاریابی از راه رسانه های اجتماعی بر سئو سایت پی ببرید.

مطلب پیشنهادی  نحوه ارسال اتوماتیک مطالب به توییتر

بازاریابی شبکه اجتماعی = برندینگ

فرآیند خرید یک محصول توسط مشتری واقعا زمانبر است؛ خصوصا اگر مشتری قصد خرید یک جنس لوکس گران قیمت را داشته باشد. این دسته از مشتریان که به دنبال خرید اجناس گران قیمت تری هستند همیشه آنلاین هستند و به جستجو می پردازند. در واقع این افراد بارها صفحات مختلف فیس بوک، توییتر و اینستاگرام را زیر و رو می کنند تا بتوانند به یک درک درست از قیمت ها و کیفیت ها برسند. به هر حال وقتی که مشتری یک جنس را بخرد یعنی به یکی از دو اصل زیر رسیده است: اعتماد به شما یا علاقمندی به برندتان.

تاثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر سئو

این که یک برند بتواند از دریچه شبکه های اجتماعی و در دید کاربران همچنان ثابت بماند به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که مستقیما روی سئو تاثیرگذار هستند. استراتژی های بازاریابی شبکه اجتماعیرا  با توجه به عوامل سئو می توان از راه های زیر بهبود داد:

  1. طراحی هویت نام تجاری که اهدافتان را پشتیبانی می کند
  2. ایجاد انجمن تعامل با طرفداران و رقابت با برندها یا مارک ها دیگر

تاثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر سئو

در وهله اول ورود کاربران به صفحات اجتماعی و لمس لینک ورود به سایت شما را در گوگل محبوب می کند. در مرحله بعد بازاریابی شبکه اجتماعی شما را به برندینگ می رساند. به این شکل که برند شما آن قدر شناخته شده است که کاربر آن را در گوگل جستجو کند و از این راه بهترین رتبه را برای شما به ارمغان آورد.

پروفایل شبکه اجتماعی = نرخ ترافیک ارگانیک سایت

خیلی وقت ها نام برند فراموش می شود اما نام صاحب آن برند بیشتر در اذهان نقش می بندد. از این رو پروفایل شبکه های اجتماعی که بیش تر با مشخصات و اطلاعات شخصی افراد شناخته می شوند جایگزین خوبی برای اوقاتی هستند که یک برند به وسیله نام صاحب برند جستجو می شود. اگر پروفایل شما در شبکه های اجتماعی نظیر لینکداین خالی است و تا کنون اطلاعاتی درباره کسب وکار خود در آن درج نکرده اید همین حالا دست به کار شوید و آن را تکمیل نمایید. این استراتژی منعطف یکی از راه های به دست آوردن ترافیک ارگانیک در سایت است. اگر با نحوه استفاده از Google Analytics برای آنالیز ترافیک ارگانیک آشنا باشید به خوبی می توانید منبع ورودی های ارگانیک سایت را تشخیص دهید.

مطلب پیشنهادی  قوانین بروزرسانی شبکه های اجتماعی: هر چند وقت یک بار پست بگذاریم؟

تاثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر سئو

اما چه طور می توان با پروفایل شبکه اجتماعی نرخ ترافیک ارگانیک را بالا برد؟

  1. هر پروفایل در شبکه های اجتماعی باید دارای عکس حقیقی، مشخصات کامل، اطلاعات تماس در قالب پروفایل تجاری و تصاویر و ویدیوهایی باشد که خصوصی نشده باشند
  2. امکان درج نظرات زیر هر پست فعال شده باشد
  3. در صورتی که خرده فروش هستید مطمئن شوید لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی دقیق شما در پروفایل فیس بوک یا توییتر ثبت شده باشد
  4. سطح شهرت برند خود را در شبکه های اجتماعی بشناسید، حتما خودتان پاسخگو نظرات باشید و نگذارید زنجیره ارتباطی قطع شود

تاثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر سئو

شبکه اجتماعی = یک موتور جستجو مستقل

تا به حال کنجکاو شده اید بدانید چند درصد از مخاطبانتان از طریق شبکه های اجتماعی و با جستجو نام برندتان وارد سایت شده اند؟ در واقع شبکه های اجتماعی موتورهای جستجو مستقلی هستند که با جستجو در آن ها می توان به نتیجه رسید؛ عینا مثل گوگل!

از این رو بازاریابی شبکه اجتماعی هم در این مرحله با سئو برابری می کند. به این معنا که شما دقیقا مثل یک سایت و محتوایی که تولید می شود باید صاحب کلمه کلیدی خاص و یک نگاه ریزبینانه برای سئو و بهینه سازی مطالب خود باشید.

تاثیر بازاریابی شبکه اجتماعی بر سئو

اگر صاحب اکانت در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستید همین حالا وارد شوید و به پروفایل خود نگاه کنید. ببینید اگر مثلا شما مشغول آموزش مجازی وردپرس هستید تا چه حد روی کلمات کلیدی خاص تمرکز داشته اید؟ مطالبی که تا کنون به اشتراک گذاشته اید تا چه اندازه کاربر به سمت شما هدایت نموده است؟ تصاویر شما برای این شبکه اجتماعی بهینه هستند و آیا مطابق با استانداردهای اینستاگرام هستند؟ تا چه اندازه از هشتگ ها استفاده می کنید؟ شما هم درگیر هشتگ ها که در حکم کلمات کلیدی هستند شده اید؟ تا چه اندازه از این هشتگ ها استفاده می کنید؟

به این ترتیب پروژه بازاریابی شبکه اجتماعی و تاثیر آن بر سئو تکمیل می شود.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *