انواع محتوا که بازدهی بیشتری را در سال 2017 داشتند (2)

خانه / وبلاگ / بازاریابی محتوا / انواع محتوا که بازدهی بیشتری را در سال 2017 داشتند (2)
5 / 5
1
انواع محتوا که بازدهی بیشتری دارند

انواع محتوا که بازدهی بیشتری را در سال 2017 داشتند (2)

5 / 5
1

همه شما تجربه انشانویسی را در دوران تحصیلی خود داشته اید. حتما به خوبی به یاد می آورید که برای نگارش هر انشا، یک موضوع از معلم دریافت می کردیم و مطابق با همان موضوع درگیر ردیف کردن کلمات کنار هم می شدیم. برخی از این موضوعات برای دانش آموزان جذابیت بیشتری داشت و برخی جذابیت خاصی نداشت؛ اصلا شاید به دلیل جذاب نبودن موضوع مطرح شده بود که چسباندن واژه ها کنار هم تا این حد سخت می شد و موفق نمیشدیم نمره خوبی کسب کنیم. فضا وب هم برای کاربرانش به همین منوال است. اگر موضوع یا انواع محتوا که ما به بازدیدکنندگان خود عرضه می کنیم از جذابیت و کاربرپسندی کافی برخوردار باشد احتمالا شاهد عملکرد بهتر کاربران خود خواهیم بود.

اگر بخش اول این آموزش رو مطالعه نکردید لازمه به لینک معرفی 10 نوع محتوا که بیشتری بازدهی را دارند مراجعه کنید تا بخش دوم مقاله براتون مفهومی تر باشه.

در بخش اول معرفی 10 نوع محتوا که بیشتری بازدهی را دارند تعدادی از انواع پست هایی که وبمستران از آن ها برای ارائه اطلاعات خود استفاده می کنند را بررسی کردیم. پادکست ها، وبینار و مقالات مروری سه نوع از این مطالب بودند که هر یک مزایا و معایبی به همراه دارند. در ادامه به بررسی انواع دیگر می پردازیم؛ در نهایت این شما هستید که با توجه به نقاط قوت و ضعف هر یک تصمیم می گیرید از کدام یک بهره مند شوید.

انواع محتوا که بازدهی بیشتری دارند

انواع محتوا که بازدهی بیشتری دارند

بررسی بازدهی تولید محتوا در قالب ایمیل

با بخش دیگری از آموزش سئو از دیجی وردپرس همراه ما باشید . یکی دیگر از راه ها برای انتشار محتوا در قالب فایل های متنوع، ارسال آن ها به وسیله ایمیل است. در واقع هستند سایت هایی که ترجیح می دهند محتوا را به صورت آماده و خیلی شسته رفته در قالب بسته های ایمیلی به کاربران تحویل دهند. هر چند که این روند در شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها اکنون انجام می شود و خیلی هم مورد استقبال قرار می گیرد اما به نظر نمی رسد چندان کارایی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی  قرار دادن واتر مارک روی تصاویر ؛ اصلی در برندینگ از نان شب هم واجب تر است!

نحوه تولید محتوا از طریق ایمیل

  1. ابتدا آدرس تمام کاربران را باید لیست کنید. بنابراین لازمه این کار داشتن خبرنامه ایمیلی از قبل می باشد
  2. محتوا را به حالت عادی تهیه و تنظیم کنید
  3. یک قالب ثابت برای ایمیل های خود طراحی کنید. بدین منظور سرویس های ارسال ایمیل قالب یا تم های پیش فرضی در اختیار شما قرار می دهند اما بهتر است یک تم اختصاصی طراحی کنید

محتوا ایمیلی از نگاه دیگر

  • محتوا ایمیلی مستقیما در سایت منتشر نمی شود؛ بنابراین گوگل و رنک سایتتان به هیچ وجه متاثر از این موضوع نخواهد بود
  • هنگام به روزرسانی، مشکلات زیادی خواهید داشت. در واقع ایمیل های ارسال شده را نمی توان به سادگی ویرایش و آپدیت کرد

انواع محتوا که بازدهی بیشتری دارند

بررسی بازدهی کتاب های الکترونیک

یکی از مزایا تولید محتوا ایمیلی، امکان تبدیل آن به یک کتاب دیجیتالی زیبا و ارزان قیمت برای کاربر است؛ فقط کافی است یک طراح کاربلد در کنار خود داشته باشید تا صفحات این کتاب را تنظیم نماید.

نحوه تولید کتاب های الکترونیک

  1. محتوا بر اساس موضوعات باید فصل بندی شوند. بعد از فصل بندی و قرار دادن مطالب مشابه کنار هم می توان تعدادی از آن ها را برای قرار دادن در کتاب به عنوان نمونه های برتر گلچین نمود
  2. محتوا در نهایت باید در کتاب هایی با فرمت pdf عرضه شود

کتاب های الکترونیک از نگاهی دیگر

طراحی این کتاب ها به سرمایه وقت زیادی نیاز دارد؛ از طرفی بازدهی مالی آن ها صد در صد نخواهد بود

محتوا مروری محصولات بر اساس نظرات کارشناسان

بسیاری از وب سایت هایی که روزانه به آن ها سر می زنیم اهداف تجاری و فروش دارند. از طرف دیگر ما به عنوان خریدار فقط زمانی حاضر هستیم پول بدهیم که از جنس یا خدمت ارائه شده مطمئن باشیم. بنابراین از میان انواع محتوا ، این دست مقالات به عنوان محتوا مروری محصولات بر اساس نظرات کارشناسان جایگاه خوبی در گوگل دارند.

به عنوان مثل به دنبال این هستیم که ببینیم محتوا کوتاه برای سئو بهتر است یا طولانی؟ برای پاسخ به این سوال ترجیح می دهیم نظرات کارشناسان و متخصصان سئو را دنبال کنیم و بنابراین بلافاصله بعد از دیدن پستی که از زبان یک متخصص نوشته شده باشد با اشتیاق آن را دنبال خواهیم کرد.

انواع محتوا که بازدهی بیشتری دارند

نحوه نگارش محتوا مروری بر اساس نظرات کارشناسان

  1. ابتدا باید با توجه به موضوع مورد نظر به دنبال کارشناسان مطرح باشید. مثلا در مجلات پزشکی آنلاین، باید از پزشکان حاذق استفاده کرد و پاسخ سوالات مردم را داد. محتوایی که کپی شده باشد یا به نقل از مجلات خارجی به صورت ترجمه منتشر شده باشند در این دسته قرار نمی گیرند
  2. اگر بودجه کافی داشته باشید می توانید از این مصاحبه ویدیو هم بسازید و در شبکه های اجتماعی به صورت همزمان نشر دهید. این ویدیوها با توجه به کاربرپسندی فضا مجازی احتمالا بازدید بیشتری کسب کنند
مطلب پیشنهادی  بررسی 5 راه برای افزایش کاربر وبلاگ در وردپرس

محتوا مروری بر اساس نظر کارشناسان از نگاهی دیگر

  • این نوع محتوا زمانبر است و بودجه زیادی برای مصاحبت با کارشناسان نیاز دارد
  • ارزش این محتوا در سئو به مرور مشخص می شود و به علاوه مطالب روابط سلسله وار دارند. به زبان دیگر زمانی می توانیم ارزش این محتوا را برای گوگل تخمین بزنیم که مطالب بعدی پیرو آن منتشر شده باشند

بررسی مطالب تحقیقی (متون ترجمه شده)

این دسته اغلب موردپسند وبمستران قرار می گیرد؛ چون هم اصل محتوا مرجع به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و هم می توان در مدت زمان کوتاهی، جنبه های مختلف یک سوژه را پوشش داد. تنها هزینه این مطالب، مزد بازاریاب محتوا است که باید توسط مدیر سایت پرداخت شود.

آن چه که این محتوا را متمایز می کند این است که نویسنده می تواند با یک تیر دو نشان بزند: اول این که همزمان با محاطبان ارتباط بگیرد و از این راه سایت را با کم ترین هزینه غنی سازد و در وهله دوم این که فرآیند لینک بیلدینگ که شاید در انواع محتوا دیگری که بررسی شد ممکن نیست، به سادگی صورت خواهد گرفت.

انواع محتوا که بازدهی بیشتری دارند

مطالب تحقیقی از نگاهی دیگر

در این محتوا، ممکن است نویسنده زمان زیادی را برای ترجمه صرف کند اما موفق نشود هدف اصلی را به مخاطب برساند. ناگفته نماند که این مشکل همیشه به دلیل نابلدی یا عدم مهارت نویسنده در ترجمه نیست. گاهی این مشکل به دلیل عدم توانایی ما در آنالیز نتایج می باشد.

بازدهی این مطالب صد در صدی نیست. همه چیز بستگی به نویسنده دارد که چه طور آن ها را تنظیم کند. برخی از محتواهای تحقیقی طولانی با وجود وقتی که صرف شده تاثیر خوبی روی سئو نمی گذارند؛ اما برخی با رعایت اصل خلاصه نویسی در تولید محتوا به شدت مورد اقبال کاربران و گوگل قرار می گیرند.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *