چگونه در وردپرس بر روی چندین سایت مدیریت داشته باشیم

در پاسخ به این سوال به شما عزیزان باید بگوییم که برای این کار ما به شما افزونه ی MainWP Dashboard را به شما معرفی میکنیم . اگر بخواهیم از خصوصیات این افزونه برای شما عزیزان بگوییم باید بگوییم که این افزونه کارایی بسیار ساده ای دارد برای فعال سازی این افزونه  ابتدا باید افزونه را دانلود ، سپس نصب و پس از آن افزونه را فعال کنید . پس از فعالسازی افزونه ، در کادر سمت راست که مربوط به پنل مدیریت میشود گزینه ای به اسم خود افزونه به این کادر اضاف میشود . همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید :

نصب چند وردپرس روی یک میز است

به تصویر بالا خوب دقت کنید در منوی افزونه گزینه هایی وجود دارد که هر یک مربوط به یکی از قسمت های این افزونه است که این صفحه  مربوط میشود به مدیریت سایت اصلی .

مطلب پیشنهادی  قرار دادن شورت کد داخل کد php

مدیریت بر روی چند سایت به صورت همزمان در وردپرس

در قسمت مدیریت بروی چند سایت می خواهیم افزونه ای را به شما معرفی کنیم که برای دسترسی به سایت های دیگر باید شما وبمستران عزیز  از افزونه ای استفاده کنید که مدیریت سایت های فرعی را به شما میدهد . اسم این افزونه MainWP Child میباشد در نتیجه باید به شما عزیزان بگوییم که  که هنگام فعال کردن این افزونه در منوی تنظیمات پنل مدیریت خود این گزینه یعنی گزینه ی MainWP Child را می بینید . همانطور که در تصویز زیر مشاهده می کنید:

 نصب چند وردپرس روی یک میز است

با انجام این روش میتوانید به سادگی چند سایت وردپرس را در یک سایت مدیریت کنید یکی از مشکلاتی که چند سایته بودن در هاست یا هاست های مختلف ممکن است به وجود بیاورد امکان مدیریت آنها به صورت یکپارچه میباشد که ب روش بالا میتوانید این مشکل را به سادگی رفع کنید کافیست تنظیمات مربوط را انجام دهید.

شما به دلیل اینکه بتوانید چند شکل مختلف از یک سایت یا اینکه نیاز دارید وب سایت خود را به صورت چند زبانه طراحی کنید چرا که یکی از روش های ایجاد وب سایت چند زبانه نصب وردپرس در سابدامنه و پوشه های جداگانه است اما اگر بخواهید که این وردپرس ها را یکجا مدیریت کنید شاید دچار مشکل شوید و گاهی ممکن است که رمز عبور آنها را فراموش کنید که باعث می شود برای بازگرانی رمز عبور دچار زحمت شده و یا به دلیلی دیگر نیاز به نصب چند وردپرس بر روی یک سرور را دارید و یا ممکن هم است که بر روی سرور های مختلف نصب کنید اما نکته مهم در مدیریت آنها به صورت یکپارچه است که میتوانید طبق آموزش بالا و افزونه فوق اینکار را به سادگی انجام دهید.