11 کلید طلایی در تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018

خانه / وبلاگ / بازاریابی محتوا / 11 کلید طلایی در تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018
5 / 5
1
اصول تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018

11 کلید طلایی در تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018

5 / 5
1

یک سال دیگر در تقویم گوگل نو شد؛ اما باورهای پیشین ما در بحث بازاریابی محتوا و ملزومات آن در سئو همچنان پابرجا است. با این حال شاهد تغییرات جزئی اما موثری هستیم که احتمالا باعث تغییر استراتژی‌های ما در تولید محتوا می‌شود. مثلا گوگل به وضوح اعلام کرده است اکنون ارتباط مطالب فاکتور مهم تری در رنکینگ است و بدان بیش تر ارزش داده می‌شود. بدین ترتیب کاربران باید کمی از تولید تگ های عنوان H1 تا H6 و کلیدواژه ها فاصله بگیرند. بنابراین تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018 به سبب تغییرات شکل گرفته، تفاوت های فاحشی با سال گذشته دارد.

به نظر می رسد مقصود گوگل از همه این تغییرات یک چیز باشد؛ این که کاربران استراتژی های خود را به انتخاب یک کلمه کلیدی ساده و پر کردن کادر با متن های مختلف محدود نکنند؛ در عوض مطلبی تولید کنند که فارغ از این عوامل، مرتبط با مخاطبان باشد.

هر چه که باشد د سال 2018 نه می توانیم از سیاست های پیشین خود دست بکشیم و نه نسبت به خواسته های جدید گوگل بی تفاوت بمانیم. این مطلب تجربه جدیدی در اختیار شما می گذارد تا در قالب یک دوره آموزش سئو فشرده، برخی از نکات کلیدی را در تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018 بیاموزید.

اصول تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018

برای تولید محتوا گام به گام پیش بروید؛ عجله نکنید و نگذارید کیفیت مطلب فدای کمبود وقت، حوصله یا بودجه شما شود.

اصول تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018

1- اول به کلمات کلیدی فکر کنید

اهمیتی ندارد الگوریتم های گوگل تا چه حد پیشرفته و باهوش شده اند؛ مهم این است که با تمام توسعه های انجام شده یا پیش رو، باز هم این ربات ها قادر به شنیدن پیام اصلی متون مختلف نیستند مگر این که کلمه خاصی با نظم و اصول در آن ها به کار رفته باشد. پس تحقیق کلمات کلیدی هنوز هم مهم است.

مطلب پیشنهادی  10 نوع محتوا که بیشترین بازدهی را در سال 2017 داشتند (1)

2- به کلمات کلیدی نگاهی هنری داشته باشید!

لیستی کامل از تمام کلیدواژه ها تهیه کنید. نگاهتان را از بایدها و نبایدها و کلیشه هایی که همیشه بوده و هست فراتر ببرید. یک لیست سه ماهه داشته باشید و ببینید در این مدت روی چه کلماتی و تا چه حد تمرکز داشته اید. حالا وقت خلاقیت شما است. این لیست می تواند با یک لیست جدید ترکیب شود که حاوی کلمات کلیدی است.

دلیل اصلی این نگاه هنری تغییرات صنعت سئو است. تغییراتی که باعث شده کلمات کلیدی با سرعت و تنوع بسیار زیادی به فضا وب تزریق شوند و به این ترتیب سازمان های گذشته را زیر و رو کنند.

3- روابط رقابتی بین کلمات کلیدی را درک کنید

انتخاب گام به گام کلمات کلیدی هدف در کمپینی که راه اندازی می کنید گاهی مشکل می شود. به همین دلیل باید به رقبا نگاه کنید و کلمات آن ها را به سرقت ببرید! دقت کنید فقط کلمات را! هیچ چیز غیر از کلمات و مثلا اصل محتوا نباید تکراری باشد!

اصول تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018

4- یک تا دو کلمه برای هر صفحه را هدفگذاری کنید ( به جز صفحه اصلی)

در تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018، صفحات بزرگ تر و اصلی را به عنوان “والد” و صفحاتی که زیرمجموعه آن ها قرار دارند را به عنوان “فرزند” می دانیم. فرزندان می توانند دسته بندی های کوچک تر یک دسته بندی بزرگ تر باشند. مثلا قالب وردپرس فروشگاهی از صفحه والد قالب وردپرس !

5- از کلمات به ترتیب اهمیت آن ها استفاده کنید

برای ارسال سیگنال های دقیق و قوی تر به موتورهای جستجو، لازم است که کلمات کلیدی را طبق اهمیتی که دارند در جایگاه های زیر به کار ببرید:

  • تگ های عنوان
  • لینک های داخلی درون متن
  • عنوان های جایگزین تصاویر بارگذاری شده
  • سرتیترهای صفحه
  • توضیحات متا

اصول تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018

6- از بولد (حالت توپر متن) و بالت ها هر زمان که ممکن بود استفاده کنید

از وقتی پای featured snippets به صفحات جستجو باز شده است گوگل به حالات توپر و بالت ها توجه ویژه ای دارد. بنابراین مطمئن شوید که کلیدواژه ها در صورت امکان در یکی از دو حالت گفته شده درون متن ظاهر شوند تا شانس حضور آن ها بین featured snippets بیش تر باشد.

مطلب پیشنهادی  چه طور بهترین توضیحات متا را در وردپرس بسازیم که گوگل متعجب شود؟

7- مهم ترین عناصر یعنی تگ ها عنوان را فراموش نکنید!

بد نیست به استفاده از کلمات کلیدی در تگ های عنوان نیز توجه کنید. به یاد داشته باشید که تگ عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر باشد و بنابراین تنظیم آن زمان می برد. برای تگ عنوان در صفحه اصلی سه کلمه کلیدی مهم را که کسب وکار و هدف شما را در سایت نشان می دهند را انتخاب کنید.

اصول تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018

8- به اعتبار برند خود به عنوان کلمه کلیدی فکر کنید

بدون اعتبار و شهرت، شانس شما برای قاپیدن و به دست آوردن مخاطبان در عمل صفر درصد خواهد بود! در تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018 اعتبار برند بیشتر می شود. پس اگر می دانید یک برند تازه کار هستید بهتر است از نام تجاری خود به عنوان کلیدواژه استفاده نکنید و فعلا با کلمات دیگری رشد کنید.

9- جمله به جمله، محتوا را تولید کنید

در نوشتن عجله برای تولید محتوا بیش تر عجله نکنید. طبق کتاب “عناصر نوشتن”، یکی از راه های تولید محتوا تازه و بکر، جمله به جمله پیش رفتن است. برای هر جمله نهایتا 140 کاراکتر در نظر بگیرید.  به جای استفاده از علائم نگارشی مختلف، سعی کنید تنها از نقطه یا علامت کاما استفاده کنید. به این شکل تنها جملات کوتاهی را تولید کرده اید که قرار نیست تا یک بند یا پاراگراف به درازا بکشند!

10- ده ثانیه به ده ثانیه متن را ویرایش کنید

قانون ده ثانیه به ده ثانیه مربوط به هر یک پاراگرافی است که تولید می شود؛ خصوصا اولین پاراگراف و اولین توضیح متا چون اولین بخش هایی هستند که مخاطب می بیند. بعد از هر ده ثانیه پاراگراف های تولیدی تا زمانی که ذهن فعال و پویا می باشد باید چک شوند.

11- از افعال معلوم استفاده کنید

فعل های مجهول چه در فارسی و چه در انگلیسی هنگام تولید محتوا باید حذف شوند. اما علت آن بیش تر به مخاطب برمی گردد. مخاطب باید فاعل اصلی یک عمل را در جمله مشاهده کند.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

یک دیدگاه

  1. لیمو

    سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون 1 ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *