قوانین به روزرسانی سایت: هر چند وقت یک بار مطلب منتشر کنیم؟

خانه / وبلاگ / بازاریابی محتوا / قوانین به روزرسانی سایت: هر چند وقت یک بار مطلب منتشر کنیم؟
5 / 5
1
هر چند وقت يک بار براي سئو به روزرسانی سایت را انجام دهیم؟

قوانین به روزرسانی سایت: هر چند وقت یک بار مطلب منتشر کنیم؟

5 / 5
1

وسایل شخصی خود را مثل حوله یا مسواک هر چند وقت یک بار تعویض می کنید؟ ماهی یک بار؟ دوماه یک بار؟ شش ماه یک بار؟ اصلا زمان خاصی برای نو کردن این دست از وسایل در نظر دارید؟ اکنون این که هر چند وقت یک بار به وسایل شخصی خود نگاه می کنید و آن ها را نوسازی می نمایید مهم نیست؛ مهم این است که بدانید انتشار محتوا و به روزرسانی سایت مثل این دست وسایل نیست که بخواهید چشم انتظار کهنگی و قدیمی شدن آن بنشینید تا یک مطلب تازه تر در سایت قرار دهید.

زمانی که استارت شروع یک سایت را می زنیم پیش از این که موتور فعالیت ما گرم شود اولین سوالی که به ذهن می رسد این است: هر چند وقت یک بار محتوا تولید کرده و در سایت منتشر کنیم؟ روزانه یک مطلب منتشر کردن کافی است یا باید بیش تر از این ها روی تولید و بازاریابی محتوا تمرکز کنیم؟ به جز خود محتوا ساعت انتشار آن نیز اهمیت دارد؟

پاسخ این سوالات برای سایت های تازه کار و سایت هایی که جایگاه تثبیت شده ای دارند متفاوت است. به علاوه عوامل مختلفی هم در برنامه ریزی روزانه برای انتشار محتوا و به روزرسانی سایت تاثیر می گذارند. با نگاهی همه جانبه به تمام این عوامل به سراغ بررسی این موضوع می رویم که دقیقا هر چند وقت یک بار باید در وبلاگ یا وب سایت مطلب تازه ای منتشر شود.

هر چند وقت یک بار برای سئو به روزرسانی سایت را انجام دهیم؟

برای بررسی این سوالات قصد داریم مسئله را از دو زاویه خیلی مهم بررسی کنیم با من در ادامه آموزش سئو وردپرس همراه باشید تا چالش های مربوط به این مسئله را با هم بررسی کنیم.

  1. تولید محتوا تازه و جدید در سایت یا همان به روزرسانی های مداوم و کوچک
  2. به روزرسانی مطلب قبلی و تغییرات اساسی در موارد گذشته که تاثیرات چشمگیری در سئو دارد

هر چند وقت یک بار برای سئو به روزرسانی سایت را انجام دهیم؟

مورد اول یعنی تولید محتوا تازه در سئو اهمیت بیش تری دارد. هر چند رفع خطاهای موجود در سایت و مثلا بازبینی مطالب به خاطر پنالتی های گوگل ممکن است ما را به سمت پست های قدیمی تر بکشاند؛ اما سوال اصلی ما در ارتباط با نوشته های تازه است؛ این که بدانیم هر چند وقت یک بار به روزرسانی سایت را انجام دهیم و این مهم به چه عواملی بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی  11 کلید طلایی در تولید محتوا مطابق با استاندارد 2018

تولید محتوا/ نوشته تازه

برای تنظیم زمان انتشار محتوا تازه یا در واقع نوشته هایی که در قالب خبر یا تحلیل های روزانه در سایت منتشر می شوند باید به طور همزمان به چند عامل توجه داشت:

مخاطبان ثابت و همیشگی

تولید محتوا باکیفیت تنها راهی است که با استفاده از آن می توان مخاطب را برای بازدید از محتوا تازه در سایت ترغیب نمود. در چنین مواردی اصل وفاداری مشتری به برند مطرح می شود. برای مخاطبان ثابت و همیشگی لازم است حداقل یک پست یا مطلب در هفته تهیه و تنظیم شود. به روزرسانی هفتگی سایت هسته اعتماد بین شما و مشتری خواهد بود. اگر به دنبال دلیل خوانده نشدن محتوا توسط کاربران هستید به کیفیت مطالب فکر کنید.

سئو مطالب

وب سایت های مختلف با هدف کسب بازدیدکننده بیش تر و رتبه بهتر در گوگل به صورت ماهانه و میانگین 16 مطلب و بیش تر در سایت قرار می دهند. نتایج هم به خوبی نشان می دهند که این وب سایت ها موقعیت خیلی بهتری نسبت به سایت هایی که بین صفر تا 4 پست در ماه منتشر می کنند کسب کرده اند.

هر چند وقت یک بار برای سئو به روزرسانی سایت را انجام دهیم؟

دفعات انتشار محتوا موارد قابل توجهی را به ما یادآوری می کند. مثلا شانزده پست در ماه یعنی حدود 16 لینک داخلی که به مطالب دیگر ارجاع داده شده اند و 16 بار ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو. هر چند که کمیت هیچ وقت جایگزین کیفیت نمی شود اما در یک نگاه کلی تعداد پست های 16 و بیش تر در ماه از نظر سئو یعنی کسب نتایج بیش تر. دقیقا مثل ماهیگیری که قلاب خود را بیشتر در آب می اندازد و طبعا ماهی های بیش تری نیز صید خواهد کرد.

اخبار و حواشی

به روزرسانی سایت به جز مخاطب و اصول سئو به حجم خبرها و مواردی بستگی دارد که باید مخاطبان شما از آن ها اطلاع یابند. مثلا در یک سایت وردپرسی بلافاصله بعد از انتشار نسخه جدید وردپرس باید اطلاع رسانی در سایت انجام شود. بنابراین نمی توان دقیقا گفت در طول یک ماه چند مطلب باید در سایت قرار داده شود؛ چون به حوزه فعالیت شما و اخبار منتشر شده در آن بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی  محتوا برای گوگل یا کاربر ؟ راهنما تولید محتوا بهینه و کاربرپسند قسمت (2)

رقابت سایت ها

دفعات انتشار پست جدید از نگاهی دیگر به رقبا شما و میزان فعالیت آن ها نیز بستگی دارد. مسلما سایت شما با ماهانه یک الی چهار پست در ماه حرف زیادی در برابر سایتی که روزانه حداقل یک پست منتشر می کند ندارد.

بودجه و منابع

پست های بیش تر یعنی دیده شدن توسط موتور جستجو و شانس بیش تر برای موفق تر شدن. اگر قرار باشد مطالب سایت شما باکیفیت باشند و در عین حال مرتب منتشر شوند نیازمند بودجه کافی هستید تا به بازاریابان محتوا پرداخت کنید. بنابراین قبل از این که تعداد پست ها را در ماه تخمین بزنید به جیب خود نگاه کنید!

هر چند وقت یک بار برای سئو به روزرسانی سایت را انجام دهیم؟

انتشار محتوا؛ دوره ای یا روزانه؟

برای این سوال جواب قطعی و مشخصی وجود ندارد. در واقع هر سایت باید به عادت یا کلیشه خاص خود در انتشار محتوا برسد. انتشار محتوا دقیقا مثل تزریق یا مصرف یک دارو خاص است نیست که مثلا باید هر هشت ساعت یک بار صورت گیرد.

به طور کلی چه به صورت دوره ای و چه به صورت روزانه پست خاصی را منتشر کنید مهم این است که در کار خود تداوم و نظم را حفظ کنید. گوگل برای سر زدن به سایت شما نیازمند یک نظم است تا دقیقا بداند چه ساعتی و چه روزی مطلب سایت شما را زیر و رو کند.

هر چند وقت یک بار برای سئو به روزرسانی سایت را انجام دهیم؟

از مزایای این حفظ تداوم و برنامه ریزی در به روزرسانی سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش احتمال جذب مخاطب یا بازدیدکننده جدید
  • افزایش حجم داده های سایت: با هر مطلب 1000 کلمه ای در روز به مرور سایت شما به یک کتاب قطور و کامل تبدیل می شود
  • افزایش شانس به اشتراک گذاری یک مطلب در شبکه های اجتماعی توسط کاربر
  • متمرکز شدن سایت: هدف شما چه پول باشد، چه شهرت و کسب اعتبار و چه یادگیری مخاطبان بالاخره سایت شما روی این هدف متمرکز خواهد شد
اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

یک دیدگاه

  1. adib

    باتشکر از سیات به روز و عالی که دارید
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *