3 نکته برای بهبود شاخصه ارتباط در تبلیغات ادوردز

خانه / وبلاگ / آموزش بازاریابی اینترنتی / 3 نکته برای بهبود شاخصه ارتباط در تبلیغات ادوردز
5 / 5
1
ارتباط در تبلیغات ادوردز

3 نکته برای بهبود شاخصه ارتباط در تبلیغات ادوردز

5 / 5
1

کمپین ادوردز را راه اندازی کرده اید؛ اما آیا همه چیز به خوبی و خوشی و مطابق با انتظارات و میل شما پیش می رود؟ حقیقت این است که در سیستم ادوردز هر چه قدر هم حرفه ای و بی عیب و نقص به نظر خودتان پیش بروید باز هم یک اتاق خالی وجود دارد که نیاز باشد آن را مطابق با سلایق و نیازهای خود چینش کنید؛ خصوصا که هر چه بیش تر می گذرد بیش تر روی شاخصه مهم ارتباط در تبلیغات ادوردز تاکید می شود!

کمپین هایی که با گروه های مختلف کلمات کلیدی تشکیل می دهیم نظیر یک خودرو هستند که بر حسب کیلومتر به سرویس اولیه، ثانویه و …نیاز دارند. در واقع ادوردز طوری طراحی شده است که بتوان با استفاده از راه های زیر تغییراتی در آن ایجاد نمود و شاهد پیشرفت بود. مثلا:

  • مشاهده نتایج در مقیاس های مختلف: ادوردز در لیست جدول کلمات کلیدی عنصر امتیاز کیفی یا QS را افزوده است
  • دسترسی به تاریخچه تغییرات امتیاز کیفی: هر وبمستر می تواند به سادگی امتیاز خود و تغییرات آن را در طول دوره مشاهده نماید
  • استخراج دیتا: دقیقا مثل بهینه سازی سایت با استفاده از کنسول گوگل که امکان دانلود و استخراج اطلاعات وجود دارد دیتا را می توان در ادوردز دانلود و سپس آنالیز کرد

بررسی مفهوم ارتباط در تبلیغات ادوردز

یکی از عناصر مهمی که در مدیریت ادوردز حتما با آن سر و کار پیدا می کنیم توجه به QS یا شاخصه کیفیتی تبلیغات است. همه سودآوری شما از تبلیغات به همین امتیاز بستگی دارد و هزینه هایی که باید بابت تبلیغات به گوگل بپردازید.

عناصر مختلفی روی این شاخصه اثر می گذارند:

  1. ارتباط تبلیغات
  2. تجربه کاربری از صفحات فرود
  3. CTR مورد انتظار

آنالیز گزارش Quality Score در ادوردز

QS در جدول زیر و مطابق با شکل زیر با چند زیرمجموعه که جلو فلش مشخص شده اند قابل مشاهده است:

مطلب پیشنهادی  4 تکنیک موثر برای بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز (برای کاربران مبتدی)

ارتباط در تبلیغات ادوردز

با کلیک روی تب keywords  و بخش columns به شکل زیر می توانید همزمان در کنار کلمات کلیدی گزارشی درباره Quality Score یا امتیاز کیفیت تبلیغات خود مشاهده نمایید:

ارتباط در تبلیغات ادوردز

امتیاز کیفی در هر تاریخ از صفر تا ده قابل مشاهده است که در تصویر زیر با رنگ زرد مشخص کرده ایم.

ارتباط در تبلیغات ادوردز

اما مقابل این بخش چند ستون دیگر مشاهده می کنید. این ستون ها دقیقا همان قسمت هایی هستند که قرار است با تمرکز روی آن ها به بهبود کمپین خود بپردازیم. اگر دقت کنید شاخصه ارتباط در تبلیغات ادوردز هم با عنوان Ad Relevance قابل مشاهده است.

بگذارید تحلیل را با نگاهی به مثال زیر شروع کنیم:

ارتباط در تبلیغات ادوردز

اگر شما هم تبلیغات کلیکی خود را با استفاده از سیستم ادوردز پیش می روید قطعا با دیدن جدول بالا متوجه خواهید شد که بهبود QS یا امتیاز کیفی تبلیغات با تمرکز روی کدام یک از شاخصه های موجود امکان پذیر است. همان طور که مشاهده می کنید بخش هایی مثل Ad Relevance با below relevance مشخص شده اند. این بخش ها باید بازبینی شوند.

راه های بالا بردن امتیاز کیفی در ادوردز

با توجه به لیست بالا 3 راه موثر برای بالا بردن و نزدیک کردن شاخصه QS به عدد 10 وجود دارد:

بهبود امتیاز کیفی از راه Ad Relevance

هر چه قدر که ارتباط بین متن تبلیغاتی و کلمات کلیدی بیشتر باشد Ad Relevance بالاتر است. از آن جایی که متن تبلیغات شما در صورت فعال بودن جستجو دینامیک تبلیغات ادوردز به صورت سیال است و همیشه ثابت نیست بنابراین هر چه قدر این ارتباط بیش تر باشد تعداد نمایش تبلیغات هم به کاربران بالاتر می رود.

به طور معمول ضعف در ad relevance به دلایل زیر رخ می دهد:

  1. کسی که تجربه کافی در مدیریت کمپین های تبلیغات کلیکی را نداشته باشد
  2. متن تبلیغات از یک گروه کلمات کلیدی کپی و برای گروه دیگر استفاده شود، بدون این که تغییر یا ویرایشی در متن آن صورت گرفته باشد

ارتباط در تبلیغات ادوردز

چه طور Ad Relevance را بالا ببریم؟

برای بالا بردن شاخصه ارتباط در تبلیغات ادوردز به دو نکته زیر توجه کنید:

  • متن تبلیغاتی خود را که شامل کلمه کلیدی هدفتان می باشد در عنوان مطلب، URL و تنه مطلب ( با تکرار بیش از سه بار) قرار دهید
  • حواستان به کارایی کلمات کلیدی باشد؛ اگر قرار است یک کلمه کلیدی از یک گروه حذف شود یا کلا از حساب ادوردز شما خارج شود بهتر است حواستان را جمع کنید
مطلب پیشنهادی  همه آن چه که لازم است درباره امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا Quality Score بدانید

بهبود امتیاز کیفی از راه صفحات فرود

یک صفحه فرود کامل، بهینه و کاربر پسند نقطه عطف کاربران برای برگشت و افزایش نرخ تبدیل آن ها می باشد. صفحات فرود باید ناوبری را برای کاربر ساده کنند و محصولاتی که داخل آن تبلیغ می شوند باید تمیز و مرتب چینش شوند.

یکی از موارد موثری که قطعا روی شاخصه ارتباط در تبلیغات ادوردز اثر می گذارد بهینه سازی صفحات فرود برای گوگل و سپس کاربران گوگل است. به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید در سایتتان یک لینک خاص در صفحه فرود دارید که برای دانلود قرار داده اید. برای بهینه سازی صفحات فرود حتما باید کاربران اطلاعات کافی را برای فراخوانی مشاهده کنند. مثلا زیر لینک دانلود پسورد فایل، حجم فایل و اطلاعات مرتبط بعد از دانلود فایل درج شود.

در صفحات فرود هم دقیقا مثل بخش های دیگر باید روی کلمات کلیدی تمرکز کنیم. بر خلاف سئو  که گاهی برخی از سایت ها بدون توجه به کلیدواژه ها به تولید محتوا بهینه می پردازند در سیستم ادوردز مجبور هستیم بیش از حد به کلمات کلیدی توجه کنیم تا سایت دیده شود.

برای تست اجرا صفحات فرود سایت خود می توانید از ابزار ویژه گوگل که صرفا به همین منظور طراحی شده است استفاده نمایید. این ابزار یک تست جامع روی سایت انجام می دهد و وضعیت کلی را مطابق با نمونه زیر نشان می دهد:

ارتباط در تبلیغات ادوردز

بهبود امتیاز کیفی با CTR

در ادوردز بخشی با عنوان expected CTR دیده می شود. این بخش به کاربران نشان می دهد حداقل CTR مورد قبول برای جذب علاقمندی کاربران و کلیک کردن آن ها روی تبلیغات چه قدر می باشد.

مقدار قابل قبول CTR نسبی است و بر اساس امتیاز کیفی سایر رقبا بررسی می شود. یکی از مهم ترین دلایل پایین بودن CTR عدم تطابق کلمات کلیدی با جستجو کاربران است. مثلا کاربری که به دنبال : بالش پرقو” است کم تر روی تبلیغات “بهترین بالش” کلیک می کند!

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *